A ja się nie zgodzę co do tej taczki, tez mam PU i 225/45/R18, wszyscy mnie straszyli ze będzie kicha itd, przesiadłem się z 215/55/R16 (zima 195/65/15) i nie czuje prawie żadnej różnicy na asfalcie a na kostce brukowej jest na pewno głośniej ale do efektu taczki jeszcze daleeeeko ...
A jeździłeś kiedyś na nie PU?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Tak na 15 i 16 śmigałem 4 lata na gumach oryginalnych i zamiennikach. Na 18 już tylko PU.
No to zazdraszczam Nie wiem tylko czego... równych dróg po których jeździsz, braku czucia dyskomfortu, albo auta, które gdzieś magicznie tłumi te drgania.
Jak będziesz miał kiedyś możliwość spróbuj pokonać zakręt z delikatnymi nawet nierównościami z trochę większą niż 50km/h prędkością. Nie mówię o tylnej, a o przedniej osi... auto na gumach inaczej się zachowuje jak na PU.
Dyskomfort czuje na każdej nierównej drodze. Nie chodzi o hałasy ocierającej się gumy, bo te nie występują, tylko o przenoszenie drgań. Ja czuję każdą górkę i dołek na rękach pod kierownicą. To nie występowało w takim aż stopniu na zwykłych gumach w tulei.
Może to kwestia wrażliwości. Ja czuję każdą pierdołę w zmianach zawieszenia (luzy drążków, końcówek czy maglownicy), słyszę każdy podejrzany dźwięk z silnika lub skrzyni Niektórzy robią głośniej radio, ja odwrotnie - szukam skąd. Niestety z każdym dniem słyszę i czuję coraz więcej niepożądanych efektów
No ale ja robię praktycznie codziennie po 150-200Km po samej Warszawie.
Nie ma lekko to auto
Przed zmianą na zwykłe gumy powstrzymuje mnie tylko mój styl jazdy (raczej agresywnej i dynamicznej) gdzie tuleje wahacza wkłady i całościowe padały częściej niż dolewałem płynu do spryskiwaczy
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Może to kwestia wrażliwości. Ja czuję każdą pierdołę w zmianach zawieszenia (luzy drążków, końcówek czy maglownicy), słyszę każdy podejrzany dźwięk z silnika lub skrzyni Niektórzy robią głośniej radio, ja odwrotnie - szukam skąd. Niestety z każdym dniem słyszę i czuję coraz więcej niepożądanych efektów
Marek to starość jest . Mam tak samo a kiedyś robiłem radio głośniej .
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ja też nie lubię jak mi mechanik mówi zrób radio głośniej i się nie wsłuchuj. Wiadomo jak się jeździ swoim autem ileś czasu to słychać jak coś się dzieje. Dla mechanika, który wsiądzie do auta i go nie zna, może nie usłyszeć tego co słyszymy my.
Ale ja z innej beczki pytanie mam. Sprawdziłem w swoich kajetach i okazało się, że prawy wahacz zmieniałem 60 tys. km temu. Lewego nie wymieniałem wcale. Nie wiem kiedy lewy był zmieniany ale teraz ma rozwaloną gumę na sworzniu. Na tym wahaczu również tuleja jest już dość wyrobiona ale jeszcze w całości. Z kolei na prawym wahaczu nie widać luzów ale za to tuleja jest urwana. Postanowiłem wymienić oba wahacze wraz z tulejami. Nie jest to pochopna decyzja? Jak uważacie? Powiem też, że odkąd pamiętam to miałem problemy ze ściąganiem auta w jedną stronę.
Jesli guma jest zerwana to wahacz ma luz i pracuje przy przyspieszaniu wahacz idzie za kolem w przód a tym samym w zerwanej tulei przesuwa sie w bok, co może wplywac na ściąganie. To samo dzieje sie przy hamowaniu, kolo cofa sie względem prawidłowej pozycji. Wymiana kompletu to moim zdaniem dobry pomysl, będziesz miał jednakowe tuleje po obu stronach i świeże wahacze
Jesli guma jest zerwana to wahacz ma luz i pracuje przy przyspieszaniu wahacz idzie za kolem w przód a tym samym w zerwanej tulei przesuwa sie w bok, co może wplywac na ściąganie. To samo dzieje sie przy hamowaniu, kolo cofa sie względem prawidłowej pozycji. Wymiana kompletu to moim zdaniem dobry pomysl, będziesz miał jednakowe tuleje po obu stronach i świeże wahacze
Tylko z tego co gdzieś czytałem zwykła guma ma twardość ~65 w skali Shore'a a tuleje, które kupujemy mają twardość 75 Sha (z Olkusza kolor czerwony). Ja po zmianie tulei przednich wahacza też mam wrażenia jak MaReK - wydaje mi się, że wcześniej samochód tak nie 'telepał' na nierównościach.
Natomiast myślę czy kolejnych tulei nie włożyć o mniejszej twartości - np te 65 Sha (w Olkuszu mogą na 'zamówienie' zrobić tuleje o innej twardości niż jest do wyboru w formularzu).
W standardzie dajemy tuleje w oryginalnej twardości 75 ShA (przeważnie jest to kolor czerwony), jeżeli klient życzy sobie inną twardość, prosimy taką informację umieścić w uwagach przy zamówieniu. Opis dostępnych twardości znajduje się na stronie głównej sklepu.
Cytat:
Seria 65 ShA / Qdure-flex KOMFORT
zastosowanie: tuleje wahliwe, rekonstrukcje indywidualne, poduszki silnika, itp.
Seria 75 ShA / Qdure-flex IMPROVE -OEM /
zastosowanie : tuleje wykonane w twardości najbardziej zbliżonej do oryginałów dla większości produkowanych współcześnie zawieszeń samochodowych.
Seria 85 ShA / Qdure-flex PERFORMANCE
zastosowanie : tuleje do motorsportu , rajdy , kjs-y , drift , itp.
Seria 90 ShA / Qdure-flex INDUSTRIAL
zastosowanie : extrem sport, wyścigi- nawierzchnie wyłącznie asfaltowe.
Wg mnie to jednak 65 ShA to twardość zbliżona do oryginału.
prebenny, to wszystko wiem, tylko tak sie zastawiam skąd wiadomo czy tuleja ma twardość 65 czy 90 Sha skoro nie ma na nich oznaczeń(poza liczba 565). U ciebie dzieju, jest jakieś oznaczenie?
prebenny, to wszystko wiem, tylko tak sie zastawiam skąd wiadomo czy tuleja ma twardość 65 czy 90 Sha skoro nie ma na nich oznaczeń(poza liczba 565). U ciebie dzieju, jest jakieś oznaczenie?
Zamówiłem jakiś czas temu dwa wahacze wraz z tulejami. Jutro miałem jechać na wymianę i dopiero dziś się dopatrzyłem że jeden wahacz ma wgięty ten środkowy sworzeń.W paczce jak leżał to coś go przygniotło i nie stoi ten bolec prosto tylko jest pochylony. Czy da się coś z tym zrobić czy muszę go odesłać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum