Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Koło dwumasowe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Koło dwumasowe
Autor Wiadomość
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 29, 2016 17:03   

Na dłuższy czas zapomnieć o pompce sprzęgła, wysprzęgliku, dwumasie, etc. :smile:
Święty spokój jest bezcenny :wink:
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 29, 2016 17:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 29, 2016 17:37   

Znajdz mechaniora, ktory pozwoli na to, aby auto blokowalo podnosnik, bo okaze sie, ze trzeba szukac dwumasy.
Zrobione, chodzi zajebiscie, wreszcie sprzeglo dziala idealnie, nie ma wibracji na jalowym. Elegancja, inny samochod :)
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Mar 29, 2016 18:58   

cin1391 napisał/a:
Znajdz mechaniora, ktory pozwoli na to, aby auto blokowalo podnosnik, bo okaze sie, ze trzeba szukac dwumasy.
Nie przesadaj, auto można zepchnąć bez skrzyni widziałem wielokrotnie. Tu chodzi o hajs za wysprzęglik przecież nie weźmie tyle co za wszystko.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 30, 2016 09:25   

sknerko napisał/a:
Tu chodzi o hajs za wysprzęglik przecież nie weźmie tyle co za wszystko.


Mi powiedział - 350 PLN za zwalenie skrzyni, a co tam będą wymieniać - nie ma znaczenia. Więc czy robiłem wszystko, czy bym robił sam wysprzęglik, to cena 350 :P
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Mar 30, 2016 10:42   

Niby sknerko masz rację, bo można auto przestawić bez skrzyni, ale w przypadku 75, jeśli robisz to profesjonalnie to przy zdejmowaniu skrzyni trzeba zdjąć sanki, a bez tego już zbytnio auta nie postawisz na ziemi. A zakładanie i rozkładanie zawieszenia jest bezsensu by tylko auto przestawić :) Chyba że części będą za tydzien, to wtedy szkoda blokować podnośnika i się składa zawieszenie :)

I zawsze za zwalenie skrzyni bierze się tyle samo, bez względu czy wymieniasz skrzynię, czy wymieniasz jeszcze sprzęgło, wysprzęglik itp :) Jedynie w przypadku wymiany uszczelniacza walu korbowego liczy się jeszcze kila zł dodatkowo, bo to dużo kolejnej roboty.
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sro Mar 30, 2016 11:19   

cin1391, a jakie miałeś objawy tego hałasowania? Stukało przy wciśniętym sprzęgle? Planuję przeprowadzić podobną operację u mnie ;)
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 30, 2016 12:22   

karolj napisał/a:
cin1391, a jakie miałeś objawy tego hałasowania? Stukało przy wciśniętym sprzęgle? Planuję przeprowadzić podobną operację u mnie ;)


Po odpaleniu dochodził ze skrzyni stukot. Taki tępy, jakbyś do pralki wrzucił gumową kulę.
Czuć było mocne wibracje, wręcz bujanie całą budą. Przy przyspieszaniu i jeździe pod obciążeniem auto wpadało w wibracje. Po wciśnięciu sprzęgła słychać było wyraźny szum.
Na pedale sprzęgła czuć było mocne wibracje. Nie dało się ruszyć autem bez szarpania. Po przyspieszaniu podczas hamowania silnikiem następowało bezwładne bujnięcie. Każde hamowanie silnikiem, np. podczas redukcji, kończyło się szarpnięciem. Biegi ciężko chodziły, szczególnie rano dwójka i jedyna, gdy dojeżdżałem do świateł - musiałem wyhamować na luzie, puścić sprzęgło, wcisnąć je jeszcze raz i dopiero wbić jedynkę.

Obecnie nie mam żadnych z tych objawów. Pedał sprzęgła chodzi 2 razy lżej, nie ma wibracji, auto nie szarpie, biegi płynnie wchodzą.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Mar 30, 2016 12:59   

no widzicie w Wielkopolsce inaczej mechanicy się cenią i za wymianę wysprzeglika zapłacisz mniej jak za wymianę kompletu sprzęgła a jeszcze drożej jest jak wymieniają dwumas. za to za zdjęcie skrzyni chcą 500 przeważnie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 30, 2016 13:04   

Ja za wymianę sprzęgła i wysprzęglika 600 zł płaciłem (i to i tak najtaniej ze wszystkich co pytałem).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Mar 30, 2016 13:10   

ja też tyle płaciłem ale szkód po nich poprawić parę musiałem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sro Mar 30, 2016 13:19   

O masakra, aż się nie chce wierzyć, że to wszystko tylko przez wysprzęglik...
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 30, 2016 15:25   

karolj napisał/a:
O masakra, aż się nie chce wierzyć, że to wszystko tylko przez wysprzęglik...


Głównie tak, bo wysprzęglik był rozklekotany, trochę się zapowietrzał i stąd cyrki z pracą sprzęgła.
Ale koło dwumasowe, choć luzy ma w granicach normy, to jednak już trochę zjeżdżone było, tak samo jak reszta gratów, więc jednak co nowe to nowe.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 30, 2016 22:51   

prebenny, za wymianę dwumasy, wysprzęglika, uszczelnienia wału i półosi zapłaciłem w lokalnym Bosch Service razem 640 zł. :-) Także wyszło też dość tanio jak na taką robotę.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Mar 31, 2016 11:29   

U mnie wymiana dwumasy i sprzęgła - 350 zł
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 10, 2016 22:38   

Czy dwumasowe od BMW pasuje do r75 CDT
Pytam bo troche tansze jest

Wyminiłem dziś koło pasowe. Guma całkiem się zerwała i tłukło mocno.
Po wyminie po prawej stronie cicho ale niestety telepie dwumas. Przynajmniej tak myślę. Przed uszkodzeniem koła pasowego nie było słychać tłuczenia. Na uszkodzonym kole pasowym jechałem 100 km. Może dwumasę dobiłem.
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 10, 2016 22:43   

Pieta sprawdź najpierw poduchy silnika.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 10, 2016 22:44   

Pieta, raczej niebałdzo. Nie potrafię powiedzieć na 100%, ale nasze oryginalne koło pasowe ma swój numerek części BMW, sprawdzałem w katalogach i nie było nigdzie, żeby dało się to zastąpić innym numerkiem BMW.

Więc nie wiem czym, ale raczej się różnią.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 26, 2016 08:10   

prebenny napisał/a:
Pieta sprawdź najpierw poduchy silnika.

Poduchy całe. Poza tym grucha wymieniona była. Osemka poliuretan. Poduszki tak nagle by nie siadły. Hałas pojawił się nagle i wydumałem, że to koło pasowe i diagnoza była trafna. Tyle że jeszcze tłucze ale znacznie mniej. Na moje ucho tłucze coś co się obraca i raczej po lewej stronie. Jutro kilka testów zrobię i się upewnię co jest grane. Auto ma 360tys, w tym połowa moja, wiec dwumasa też swoje dostala.

[ Dodano: Pią Sie 26, 2016 08:10 ]
Napieszę jak się to skończyło

Porobiłem trochę testów i wykluczyłem koło dwumasowe.
dodatkowo
Zdjąłem pasek od klimy - wali
Zdjąłem wszystkie paski - cisza
Założyłem od alternatora i odłaczyłem przewody od alternatora aby nie było obciążenia - wali

Alternator i pompa wspomagania obracały się płynie, bez luzów.
Jak się dobrze wsłuchałem to walenie było z dołu silnika
Wywnioskowałem, że wali koło pasowe. Na domiar nowe Corteco.

Zakupiłem drugie koło. Tym razem Chińczyka za 230. Założyłem i wszystko gra.
Koło Corteco wizualnie wygląda na dobre a jednak hałasowało. Nie był to metaliczny dźwięk ale raczej dudnienie, słyszalne w kabinie
Wysyłam je na reklamację. CIekawe jak będzie rozpatrzona.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Koło dwumasowe.
Damian92 Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Paź 27, 2012 16:36
apples
Brak nowych postów [R75] Koło dwumasowe?
markozalko Rover serii 75, MG ZT 18 Pią Lut 11, 2011 08:51
markozalko
Brak nowych postów [R75] Koło dwumasowe
hubizx Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Sty 26, 2011 11:37
hubizx
Brak nowych postów [R75] Koło dwumasowe
Zemsta konstuktorów i mnie dopadła
Rowan Rover serii 75, MG ZT 18 Wto Wrz 14, 2010 17:18
Gość
Brak nowych postów [R75] koło dwumasowe
Owca1911 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Lip 11, 2014 10:11
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink