Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sprzęgło, problemów ciąg dalszy, dziwne objawy.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Sprzęgło, problemów ciąg dalszy, dziwne objawy.
Autor Wiadomość
Muody 




Dołączył: 21 Wrz 2016
Posty: 55

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 05, 2017 02:08   [R75] Sprzęgło, problemów ciąg dalszy, dziwne objawy.
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam, mógłby mi ktoś podpowiedzieć co się dzieje albo co jest zepsute w moim R75? Wszystko jak na załączonym filmie - auto zimne, np po nocy, sprzęgło jest tragiczne, 80% zakresu pedału sprzęgła jest jakby zapowietrzone? albo puste, nei wiem jak to określić... dopiero łapie na samym końcu.. A gdy auto się rozgrzeje, przejadę nim trochę, to sprzęgło jest idealne, wręcz książkowe, delikatne, łapie od samej góry... Pompka od Skawiny - metalowa, ma najechane może z 400km (u mnie od nowosci) nowy płyn, wszystko odpowietrzone... jakieś pomysły? proszę o pomoc :(

Link >>> https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 05, 2017 02:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
taba19 




Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 238

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 06, 2017 19:53   

witam ja miałem coś podobnego ale u mnie winowajca okazała się felerna pompka kupiona wymieniona przejechałem morze 100km i powróciła do sprzedawcy po wymianie na drogą nowa problemu brak dodam jedynie ze pierwsza jeszcze lekko góra poszczała płyn tuż pod plastikiem gdzie łączy się z metalowym korpusem wiec sprawdź czy tak nie masz ja brałem pompkę Tazu
 
 
Maciek_S. 




Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 25



Wysłany: Czw Mar 16, 2017 18:29   

Metalowa pompa sprzęgła ma uproszczoną budowę względem oryginału, ponieważ tłoczek nie jest wyposażony w zawór zwrotny, który nie pozwala na powstanie jakiegokolwiek podciśnienia w układzie sterowania sprzęgła. Zadanie w/w zaworu spełnia jednokierunkowy pierścień uszczelniający tłoka, jednak zauważyć należy, że gdy zajdzie konieczność cofnięcia się płynu w kierunku przeciwnym do kierunku tłoczenia, to przy powyższym, uproszczonym rozwiązaniu, mamy już do czynienia z pewnym oporem. Do wyrównania ciśnienia dojdzie dopiero wtedy, gdy tłok znajdzie się w pozycji neutralnej (spoczynkowej), ponieważ zostanie odsłonięty otwór w korpusie łączący roboczą część cylindra ze zbiorniczkiem. Teoretycznie wydawać by się mogło, że podczas wciskania i puszczania pedału sprzęgła, objętość czynnika roboczego nie ulega zmianie, jednak i w tym przypadku należy wziąć pod uwagę inne czynniki, takie jak zmienna temperatura zespołu sprzęgła, wpływająca na wysokość położenia krawędzi sprężyny tarczowej przy zwolnionym pedale, a co za tym idzie - różnych miejsc spoczynkowego położenia tłoka zespołu wyciskowego dla sprzęgła zimnego i rozgrzanego. Problem tkwi prawdopodobnie w pompie sprzęgła, a konkretnie w braku możliwości cofnięcia się płynu przez tłok z przyczyny wady mechanicznej pompy. Powiedz mi, czy próbowałeś odpowietrzyć układ 'na zimno", a jeżeli tak, to jak się zachowywał?
 
 
AeuquitasVerita 



Dołączył: 21 Sty 2017
Posty: 3



Wysłany: Pon Lis 26, 2018 20:59   

Maciek_S. Sorry za lekki odkop, ale w końcu po długi czasie widzę coś sensownego na temat metalowego zamiennika pompki. Od długiego czas mam problem z tym zamiennikiem, gdyż zachowuje się jakby układ nie trzymał ciśnienia, coś jakby gdzieś uciekał płyn. Pedał sprzęgła z każdy jego wciśnięciem robi się bardziej miękki, aż sprzęgło całkowicie znika, chyba że będę pompował ten jego miękki zakres. Z początku robiłem to ręką podczas przystanków, w pełnym jego zakresie, gdyż po kilku takich przystankach i kilku kilometrach, pedał sprzęgła zaczynał działać idealnie, aż do momentu pozostawienia auta na powiedzmy minimum godzinę. Auto było u kilku mechaników, było odpowietrzane kilka razy i po tych zabiegach, jeśli w ogóle pomagało to na chwilę, teraz dalej ta sama historia. Nie chcę strzelać w ciemno i chciałbym się w końcu dowiedzieć co jest tego przyczyną, aby w końcu pozbyć sie tej usterki. Czy ktoś ma pomysł jak się tego pozbyć. Ja po ty wszystkich próbach i postach skłaniam się ku zaworkom zwrotnym, tyle że nie mam pojęcia gdzie się one znajdują, bo informacje w postach też są sprzeczne. Jeśli rzeczywiście jest to wina tych zaworków, to jak się najlepiej pozbyć tego problemu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT] - Sprzęgła ciąg dalszy...
MaReK Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Cze 26, 2008 08:58
Rowan
Brak nowych postów [R75] Dziwnie kręci, ciąg dalszy
tetigon Rover serii 75, MG ZT 23 Sob Sty 26, 2013 19:11
tetigon
Brak nowych postów [r75] stukow z prawej strony ciag dalszy
krzysiek_551166 Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Lip 06, 2014 00:11
wschodni
Brak nowych postów [R75] Kręci ale nie odpala, ciąg dalszy walki.
Motson Rover serii 75, MG ZT 15 Czw Maj 31, 2018 07:54
Piotrek21137
Brak nowych postów [Rover75CDT 2.l 2003r. ] Problem z komputerem - ciąg dalszy.
Lancashire Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Mar 23, 2009 14:22
penio



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink