Ktoś mi wytłumaczy po co tyle tego silikonu tam dane, przecież tam normalna uszczelka jest,skręcić to i ma jeździć a nie kilogram silikonu ładować jeszcze.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 25, 2019 11:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Karaś, ja Ci tego nie wytłumaczę ale jeżeli ktoś ma jakąś teorię na temat "co autor miał na myśli" to chętnie poczytam.
Zagłębiając się głębiej w komorę silnika było coraz ciekawiej.
Termostat
Chyba się czarny silikon skończył
Zdjęcie głowicy zajęło z 20 minut, już po odkręceniu wszystkich szpilek
tak, to czarne dookoła głowicy to silikon/masa uszczelniająca.
Uszczelki nie dało się normalnie zdjąć, śrubokręt i operowanie nim jak dłutem dopiero uwolniło ją od powierzchni bloku (mina rzeczoznawcy bezcenna, szczene miał na posadzce )
a pod uszczelką też ciekawie
między 3 a 4 tuleją coś wystaje, to kawałek silikonu/masy uszczelniającej długości ok 5cm
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Proszę bardzo
Patrząc na te zdjęcia nie mam sił ich opisywać te czarne coś nie pochodzi z silnika, jest to jakieś ciało obce bardzo twarde.
Na uszczelniaczu wałka został...
silikon, silikon, silikon
[ Dodano: Pią Mar 01, 2019 13:08 ]
i silikon, silikon...
śruby koła zamachowego
połówki bloku też złożone na ....
a dalej to już tylko silikon,silikon....
Jeżeli oglądacie jego filmiki to możecie zweryfikować to co pokazuje z tym co robi, mi ciągle brakuje słów na opisanie tego zjawiska. "Zawodowiec" motyla noga
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Może po tej dawce pesymizmu jakiś promyk dobrej nowiny?
Na początek... skąd Dzelo wziął się ponad 400km od domu? jak zawsze, zaczęło się od luźniej gadki, podczas przebojów z Krisem gdzieś pod koniec września 2018. Coś w stylu: "Ty Dzelo, a może złożyć Ci motor?" - "no dobra, dawaj!" Zupełnym przypadkiem po swapie na 1,8VVC u Marcina w MGF został 1.8 NA, którego Marcin u mnie zostawił szybkie machnią i w monster szopie ruszyła rozbiórka silnika z 1999r wysezonowanego
W silniku poprzedni mechanicy zdiagnozowali pęknięty blok okazało się, że pęknięta była obudowa termostatu, którą polepili jakimś gipsem
Silnik został rozebrany, wyczyszczony i zacząłem go składać. Razem z Dzelem zdecydowaliśmy zapakować tłoki z kobrami z 1.8T (na denku wybite 160), które Kris odrzucił jako niezdatne do montażu, tuleje, wał, głowica z silnika Marcina. Także mały mix Głowica została sprawdzona na szczelność, splanowana, szlif gniazd i zaworów + nowe zawory wydechowe. Lecimy:
Tłoki i tuleje gotowe do włożenia, tuleje wklejone na Hylomar:
Po wklejeniu tulei docisnąłem je głowicą, śruby dokręciłem na 20Nm:
Po 2 dniach zdjąłem głowicę, dokręciłem korby:
gotowa głowica:
Uszczelka starego typu, wzmocniona:
Pierwszy większy etap zakończony:
bez silikonu
A tutaj foto z instrukcji dostarczanej przez producenta uszczelki, odnośnie wklejania kołków ustalających na jakikolwiek klej
Nowe szpilki dla kolektora wydechowego + odpowiednie nakrętki:
Nowa uszczelka kolektora wydechowego:
Montaż wałków, połówki głowicy i pokrywy zaworów:
Ponieważ blok jest z 1999r nie miał miejsca na spływ oleju, Dzelo wyciął go ze swojego starego silnika a kolega to pospawał:
Jedyny moment, kiedy Freelander ma odpowiednią moc
Zrobiłem co miałem zrobić, motor wyczyszczony i gotowy na przybycie Dzela
a w piątek w samo południe, jak w dobrym westernie 75 przyjechało niedługo potem zaczęła się najfajniejsza część
Coraz bliżej:
Już za momencik...
Przy okazji została wymieniona wiązka silnika i na nowo podpięty gaz, stara wiązka została niestety zmolestowana i nie nadawała się do niczego...
I było by pięknie, w sobotę ostatnie poprawki i ogień na testy... no ale, jak to Dzelo mówi - zezowate szczęście Kris nadwyrężył śrubę od zasilania turbo w olej (banjo) i przy dokręceniu pękła w sobotę o godzinie 13.... na szczęście w Rzeszowie znaleźliśmy odpowiednią, dojeżdżając do sklepu na 10min przed jego zamknięciem Po jeszcze paru "niespodziankach" zrobiliśmy coś koło 200km i chyba można było uznać operację za udaną czego nie omieszkaliśmy uczcić
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
No i fajnie
Generalnie past uszczelniających nie można stosować do uszczelniaczy, pomp wody( jak mają uszczelkę) ale niektórzy nadal myślą, że lepiej...
eR ma już nalatane 2500km, choroby wieku dziecięcego mijają, szalejalejące turbo ( ktoś nawet wężyki podcisnień źle podpiął) opanowane. Det 3 wywalony (ktoś uwalił sterownik silnika zmieniając olej podczas naprawy gwarancyjnej, kupiłem kolejny sterownik i nagle się okazało że elektryk coś zrobił ale nie wiadomo co i ożył a że det był na tym samym zasilaniu co ori ECU to nie ryzykowalismy jego montażu.
Także eR śmiga na "nowej" wiązce, nowym zaworze EBC (co ciekawe montowany w dwóch markach aut, rover/mg i porsche ) seryjnym doładowaniu i prawie wszystkim w serii.
Jako że silnik był stary i przeszedł przez rączki Frankenboosta trzeba było sprawdzić jego stan.
I kurde wyszło
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
O kuźna!!!!! I takie to się rzeczy pod nosem na Podkarpaciu działy?
Ale fajny materiał do przeczytania.
dzelo23, życzę, aby fura śmigała aż miło, no i żeby w niepamieć poszły dotychczasowe przygody
Gratuluję! A Markzo, ? Jak zawsze największy szacun dla Ciebie Panie Turbo
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Sie 19, 2019 09:39
dzelo23 nie to, żebym Cię podpuszczał, ale Anglicy wycisnęli z tego silnika 320hp Tak na poważnie to nie zastanawiałeś się nad gotowym ECU od Kmaps zamiast DET3?
Zastanawiałem się ale......
Oni wysadzili już dużo silników, te ich 200kucy nigdy tyle nie miało, na hamowniach ludziom wychodziło po 18x kucy. To że te silniki robią po 300km wiem już od dawna ale to nie w kmaps.
Od siebie dodam tylko że jest w pl taki magik co modzi k serie tak że skończyła mi się wydajność układu paliwowego
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum