Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] Wymiana Uszczelki Pod Głowica
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] Wymiana Uszczelki Pod Głowica
Autor Wiadomość
TakiTam521 



Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 2



Wysłany: Pon Paź 14, 2019 22:03   [MG ZR] Wymiana Uszczelki Pod Głowica
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2003

Witam będę wymieniał uszczelkę pod głowica i chciał bym się dowiedzieć jaka najlepiej wybrać w 2019 roku czy są jakieś lepsze niż te wielowarstwowa starego typu i nowego typu silikonu ?. I co to jest za uszczelka firmy CORTECO 414576P
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 14, 2019 22:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 16, 2019 18:42   

Bierz elronga stary typ wzmocniony - nie kombinuj.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
TakiTam521 



Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 2



Wysłany: Nie Paź 20, 2019 18:34   

Dzieki za odp. Zakupiłem erling zestaw+śruby i mam jeszcze pytanie co do termostatu tego zewnętrznego czy warto to się bawić ? i czy jest mozliwosc zrobić wentylator zeby sie właczał przy +/- 95 stopni a nie a 114 ?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 20, 2019 20:20   

Tak, prt to dobry wybor - pamietaj zeby przy montazu wywalic stary (zostawiasz przelotke).

Tak, trzeba grzebnac w sofcie - robi to LilJohn i ja ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Nie Paź 20, 2019 21:55   

Akurat co do ptr to chyba słaby pomysł zalewać gorący silnik zmrożonym płynem, zwłaszcza tak wadliwie zaprojektowany i wypluwający upg przy byle okazji.
TakiTam521 napisał/a:
i czy jest mozliwosc zrobić wentylator zeby sie właczał przy +/- 95 stopni a nie a 114 ?

Wentylator włącza się chyba właśnie w okolicach 95 stopni, powyżej 100 to już któryś kolejny bieg wentylatora. Zawsze można zrobić oddzielne sterowanie i ustawić progi jak się chce.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Paź 20, 2019 22:15   

nanab napisał/a:
Akurat co do ptr to chyba słaby pomysł zalewać gorący silnik zmrożonym płynem


yyyy ale to właśnie na fabrycznym rozwiązaniu tak się dzieje a nie na PRT

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=964974&sid=e374871972bc2c85bc109559e80c8948#964974
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 21, 2019 05:35   

nanab napisał/a:
Akurat co do ptr to chyba słaby pomysł zalewać gorący silnik zmrożonym płynem, zwłaszcza tak wadliwie zaprojektowany i wypluwający upg przy byle okazji.
TakiTam521 napisał/a:
i czy jest mozliwosc zrobić wentylator zeby sie właczał przy +/- 95 stopni a nie a 114 ?

Wentylator włącza się chyba właśnie w okolicach 95 stopni, powyżej 100 to już któryś kolejny bieg wentylatora. Zawsze można zrobić oddzielne sterowanie i ustawić progi jak się chce.

Mylisz pojecia, prt wlasnie temu zapobiega. Co do wentylatorow to po co osobny uklad, kiedy mems3 to ogarnia? Pierwszy bieg startuje przy 104st drugi przy 112.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Pon Paź 21, 2019 17:09   

Prt jest za silnikiem a nie przed. Fabryczny termostat jest przed, więc wpuszcza do silnika mieszankę o odpowiedniej temperaturze, przymyka się od razu jak zaleje go zimna woda z chłodnicy. W prt silnik się nagrzewa do powiedzmy tych 90 stopni, na chłodnicy mamy np. -10, wtedy zaczyna się otwierać termostat, gorąca woda z silnika przepływając ogrzewa go jeszcze i otwiera do końca, zamyka go dopiero zmrożona woda z chłodnicy która wcześniej przepłynie przez cały silnik, to tak jak byśmy rozgrzali silnik do max, spuścili płyn, a potem szubko zalali nowy, wyjęty dopiero z zamrażalnika.

Markzo napisał/a:
Co do wentylatorow to po co osobny uklad, kiedy mems3 to ogarnia?

Rzadko kto ma możliwość sobie edytować mems. A osobny układ zamontuje praktycznie każdy.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 21, 2019 18:35   

nanab napisał/a:
Prt jest za silnikiem a nie przed. Fabryczny termostat jest przed, więc wpuszcza do silnika mieszankę o odpowiedniej temperaturze, przymyka się od razu jak zaleje go zimna woda z chłodnicy. W prt silnik się nagrzewa do powiedzmy tych 90 stopni, na chłodnicy mamy np. -10, wtedy zaczyna się otwierać termostat, gorąca woda z silnika przepływając ogrzewa go jeszcze i otwiera do końca, zamyka go dopiero zmrożona woda z chłodnicy która wcześniej przepłynie przez cały silnik, to tak jak byśmy rozgrzali silnik do max, spuścili płyn, a potem szubko zalali nowy, wyjęty dopiero z zamrażalnika.

yy no nie. PRT ma to do siebie, że obieg na chłodnicę jest CAŁY czas. Dzięki temu motor i płyn nagrzewa się równomiernie, nie ma skoku temp kiedy zwykły termostat się otwiera i puszcza zimny płyn na silnik. Można co prawda zrobić otwór (~2mm) w zwykłym termostacie i w ciepłe dni niwelujesz efekt gwałtownego schłodzenia silnika, ale w zimne dni nie dogrzejesz motoru. Przy PRT nawet z niższą temp otwarcia (82st) nie ma tego problemu. Do tego PRT działa też ciśnieniowo ;) same plusy :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Wto Paź 22, 2019 00:03   

Co masz na myśli pisząc że działa ciśnieniowo?
Jeśli cały czas jest przepływ przez chłodnicę, to działa gorzej od zwykłego, dokładnie tak jak uszkodzony który się nie domyka i utrudnia albo nawet uniemożliwia rozgrzanie.
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 22, 2019 07:44   

Fabryczny prt jest przed a nie za silnikiem (przynajmniej w 75), z resztą wszystko było już opisywane na forum i stronie klubowej https://www.roverki.eu/zr...mi-serii-k.html
;)
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Paź 23, 2019 19:08   

a prt do mg zr160 ile teraz kosztuje - sa jakieś pewne źródła poza allegro.
Na jaka temperaturę otwarcia zastosować do vcc 1.8. Znalazlem na 78 i 82st
Czy te od discovery 2 podejdą do mg zr
https://landstore.pl/termostat-discovery-ii-defender-td5-discovery-ii-v8-4-0?gclid=EAIaIQobChMI4ZykqZi05QIVgoXVCh1BDgGIEAQYAyABEgKA9vD_BwE

https://allegro.pl/oferta/land-rover-discovery-2-2-5-td5-diesel-termostat-7765324981?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&gclid=EAIaIQobChMI4ZykqZi05QIVgoXVCh1BDgGIEAQYBCABEgKNqvD_BwE
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Wymiana uszczelki pod głowicą
yaroszek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Sie 29, 2016 18:09
robsson78
Brak nowych postów [MG ZR 1.8 VVC] Wymiana uszczelki pod głowicą.
luucek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Cze 13, 2018 22:17
NoPE
Brak nowych postów [R25 1.4Si 01'] Wymiana uszczelki pod głowicą i rozrządu
ziutek112 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Lip 21, 2009 21:45
oprawca_1978
Brak nowych postów [R200 1.4Si '98] Wymiana uszczelki pod głowicą
kostek50 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Mar 30, 2008 13:13
Brt
Brak nowych postów [R200] Wymiana uszczelki pod głowicą. Ile?
pisklak46 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Lis 06, 2011 17:00
kangaroo69



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink