Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] luz osiowy turbiny - dopuszczalny czy nie?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] luz osiowy turbiny - dopuszczalny czy nie?
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lis 19, 2015 07:29   [R75] luz osiowy turbiny - dopuszczalny czy nie?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam
Wczoraj przy okazji wymiany przepływomierza zdjąłem rurę z turbiny i stwierdziłem lekki luz osiowy wzdłużny na wirniku. Poprzeczny nie był wyczuwalny. Ciężko powiedzieć jaki był ten luz, ale tak myślę ze 0,5mm może 1 mm nie więcej. Pytanie czy taki luz jest dopuszczalny czy nie. Generalnie nie mam problemow z turbo, nie bierze ono oleju, nie gwiżdże, auto nie kopcie itd
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 19, 2015 07:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 19, 2015 10:30   

0,5 a 1mm luzu to bardzo duża rozbieżność. Mi się wydaje że musi być jakiś luz tylko czy wyczuwalny ręką ? Może poszukaj jakie są dopuszczalne luzy dla turbiny (w dieslach siedzi chyba jakaś mitsubishi) i porównaj ale beż demontażu jej to będzie chyba niemożliwe.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 19, 2015 10:51   

dawidd, gdyby to miało pomóc w poszukiwaniach, nasze turbo w CDT/CDTi to Mitsubishi MR1 TD025L-08T-3.3, numer w katalogu producenta: 49173-06101, numer OE: 2248060.

Trudno cokolwiek szczegółowego znaleźć.

Jeśli natomiast idzie ogólnie o sam luz:
- dobrze: https://www.youtube.com/watch?v=YRZb9yCGSXA
- źle: https://www.youtube.com/watch?v=0GTteEyCBWc

:-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lis 19, 2015 10:52   

Wzdłużnego luzu chyba nie powinno być, jakiś poprzeczny zawsze jest :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 19, 2015 14:10   

Slax a nie przypadkiem odwrotnie? "macalem" turbo u prebennego bo ma luzem 1 sztukę, sama zimną czesc i poprzecznego luzu nie bylo, inaczej łopatki tarły by o obudowę
_________________
75 Red Edition
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lis 19, 2015 15:18   

Tu https://www.youtube.com/watch?v=WW5o1SoWZLQ moja stara sprężarka, jest duzy luz poprzeczny a mimo to nie trze o obudowę :D wzdłużny jest też miedzy 0.5 a 1mm

W drugim turbo jest delikatny poprzeczny, wzdłużnego nie ma w ogóle.

Ale rzecz jasna mogę się mylić :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 19, 2015 16:22   

slax, Te turbo z filmiku to lekki już złom :D :-| Az strach kiedy się to rozpadnie.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 19, 2015 16:57   

wzdłużnego nie powinno być, bo kaplica, poprzeczny jest zawsze bo być musi ;) Slax to turbo Ci ogarne jak wyslesz :P
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lis 19, 2015 18:57   

Remigiusz, Wiem, dlatego wymieniłem :D

Markzo, Się dogadamy :d
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lis 19, 2015 21:06   

czy to jest luz wzdłużny?

[ Dodano: Czw Lis 19, 2015 21:06 ]
juz sam nie mogę zrozumieć który luz jak się nazywa - u mnie występuje taki jak na foto
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 19, 2015 21:09   

dawidd, tak, wzdłużny lub - jak kto woli - osiowy.

Natomiast, gdybyś strzałkę umieścił poziomo byłby to luz poprzeczny lub - mówiąc inaczej - promieniowy. :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lis 19, 2015 21:31   

Markzo napisał/a:
wzdłużnego nie powinno być, bo kaplica, poprzeczny jest zawsze bo być musi


Co sie może stać jak jest luz wzdłużny?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pią Lis 20, 2015 00:05   

slax, Hania sprząta, a Ty się turbinami na stole bawisz :P
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 20, 2015 06:04   

dawidd napisał/a:
Co sie może stać jak jest luz wzdłużny?

od razu nic, jednak jest to bardzo szkodliwe bo łozysko oporowe się wyciera i szlaq trafia wyważenie sprężarki, zaczyna się pojawiać coraz większy luz promieniowy - wirniki mogą trzeć o obudowy :/ w używanych turbinach często syf w środku (mazut, skoksowany olej) w miejscu uszczelnienia po stronie wydechu tak dokładnie oblepi wałek z pierścieniem, że kasuje on luz :D a po rozebraniu i wyczyszczeniu luz jest kolosalny ;) przerabiałem to niestety w swojej pierwszej t25.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Lis 20, 2015 21:38   

wellman napisał/a:

Jeśli natomiast idzie ogólnie o sam luz:
- dobrze: https://www.youtube.com/watch?v=YRZb9yCGSXA


Ja tam na turbo się nie znam, ale powiem Wam, że jak oglądam ten filmik na którym jest niby dobrze, to mnie to mocno zdziwiło :roll: , myslałem że turbosprężarka zważywszy na jej obroty, to bardziej precyzyjne urządzenie :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 21, 2015 00:07   

AndrewS napisał/a:
Ja tam na turbo się nie znam, ale powiem Wam, że jak oglądam ten filmik na którym jest niby dobrze, to mnie to mocno zdziwiło , myslałem że turbosprężarka zważywszy na jej obroty, to bardziej precyzyjne urządzenie

bo to jest precyzyjne urządzenie ;) baaardzo ;) zwróć uwagę na 1 kwestie - każdy luz sprawdzamy na zimno. Sprężarka przy pracującym silniku jest zimna kilka sekund ;) potem atakują ją (w przypadku turbo beny) spaliny o temp nawet ponad 1200 stopni, więc luzy bardzo szybko się kasują :P
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Lis 21, 2015 07:32   

to ten luz jest kasowany przez rozszerzający sie metal od temperatury, czy przez olej wtłoczony na ślizgacz ( czy jak to tam sie precyzyjnie nazywa)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sob Lis 21, 2015 12:13   

Zapewne i przez olej i nagrzewający sie metal :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Lis 21, 2015 22:26   

na ale przecież nagrzewa sie też wszystko dookoła a nie sam wirnik :hmm:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 21, 2015 22:32   

Tym bardziej, jeśli wszystko się nagrzewa to się też wszystko rozszerza
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Czy dwumas do wymiany? Jaki dopuszczalny luz ?
dawidd Rover serii 75, MG ZT 30 Czw Lip 06, 2017 10:38
prebenny
Brak nowych postów [MG ZT-T] Olej z turbiny?
femoris Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Wrz 13, 2010 23:56
apples
Brak nowych postów [R75] Podłączenie turbiny
raffi5000 Rover serii 75, MG ZT 14 Wto Sie 03, 2010 18:41
Marrkus
Brak nowych postów [R75] kolanko turbiny 35/50 mm
dawidd Rover serii 75, MG ZT 0 Pią Maj 03, 2019 22:16
dawidd
Brak nowych postów [R75] modyfikacja turbiny
gingol Rover serii 75, MG ZT 19 Sro Wrz 19, 2012 20:56
gingol



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink