Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Max 3tys obrotów i dalej nic...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Max 3tys obrotów i dalej nic...
Autor Wiadomość
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 13:15   

apples napisał/a:
Ostatni ktoś na forum miał podobny problem. Winą był czujnik na listwie od Common Raila.

[ Dodano: Sob Gru 19, 2009 12:59 ]
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=48720


Muszę przede wszystkim na komputer podjechać żeby zobaczyć jakie błędy wychodzą... tak jak mówię ta pompka od paliwa już dawno dawała się we znaki a ostatnio coraz częściej;/ natomiast mój kolega mechanik powiedział, że tryb awaryjny nie włącza się od zepsutej pompki paliwa;/ co o tym sądzicie?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 19, 2009 13:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Fitus 



Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 23
Skąd: PL



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 14:08   

Widze ze to temat pasujacy do moich usterek.Mi tez sie nie wkreca samochod na obroty.komputer mi wskazuje ze jest cos na 4 cylindrze wydaje mi sie ze przewod.Moje pytanie jest takie gdzie jest przewod zasilajacy 4 cylinder??Cale reszta jest sprawdzona zastał tylko przewod.

Prosze o szybka pomoc
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 14:18   

Trzeba poczekać na kogoś kompetentnego z kolegów:D:D ja nie mam pojecia;) niestety nie znam wyników komputera;/
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 14:42   

Witam ponownie. Usterka u mnie zwalczona ! ! ! :) Wina ? - PALIWO ( SHEL ) ...

Brak słów na jakość paliwa na polskich stacjach. Podobno krzepliwość to -13 stopni.... No i stąd wina. W filtrze paliwa wydzieliła się parafina, co za tym idzie mała dawka przechodziła do silnika no i było odcięcia przy 3 tyś. Dzisiaj nalałem do pełna paliwa, wlałem do tego 2 litry benzyny, żeby parafinę zlikwidować i podnieść krzepliwość paliwa. Do tego 2 dodatki do paliwa wspomagające, pochodził z godzinę i pojeździłem nim trochę i od razu obroty max wskakują.
Na komputerze byłem, nic nie wykazało, tak więc zostaje wymienic filtr paliwa no i zrób tak jak ja. Zatankuj do pełna, najlepiej verve bo podobno najlepsza, kup dodatki żeby paliwo nie marzło, wlej najlepiej 2-3 litry na PEŁEN ZBIORNIK benzyny, i niech samochód pochodzi trochę, pojeździj, żeby zlikwidować parafinę. Będziesz zadowolony. Powodzenia :)
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 15:44   

Fitus napisał/a:
.Moje pytanie jest takie gdzie jest przewod zasilajacy 4 cylinder?
czwarty , to środkowy w głowicy od strony podszybia ( z tyłu silnika ), wpięty do ECM pin nr 1 ( zielono/żółty ).Dotyczy kV6.
Koledzy uzupełnicie dane o rodzaj silnika.

[ Dodano: Sob Gru 19, 2009 15:44 ]
Fitus, w innym temacie piszesz o usterce zapłonu drugiego cylindra ?
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=49265
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 16:01   

patrysgn napisał/a:
na komputerze wtedy wychodziło na zbyt niskie ciśnienie paliwa za co winiłbym pompke paliwa(której nie wymieniłem)...Teraz wogóle nie zapala Rover;/

Wyglada na problem z regulacją, ale wysokiego ciśnienia, najprawdopodbniej problem z zaworem w pompie.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 17:21   

se7en86 napisał/a:
Witam ponownie. Usterka u mnie zwalczona ! ! ! :) Wina ? - PALIWO ( SHEL ) ...

Brak słów na jakość paliwa na polskich stacjach. Podobno krzepliwość to -13 stopni.... No i stąd wina. W filtrze paliwa wydzieliła się parafina, co za tym idzie mała dawka przechodziła do silnika no i było odcięcia przy 3 tyś. Dzisiaj nalałem do pełna paliwa, wlałem do tego 2 litry benzyny, żeby parafinę zlikwidować i podnieść krzepliwość paliwa. Do tego 2 dodatki do paliwa wspomagające, pochodził z godzinę i pojeździłem nim trochę i od razu obroty max wskakują.
Na komputerze byłem, nic nie wykazało, tak więc zostaje wymienic filtr paliwa no i zrób tak jak ja. Zatankuj do pełna, najlepiej verve bo podobno najlepsza, kup dodatki żeby paliwo nie marzło, wlej najlepiej 2-3 litry na PEŁEN ZBIORNIK benzyny, i niech samochód pochodzi trochę, pojeździj, żeby zlikwidować parafinę. Będziesz zadowolony. Powodzenia :)


Zrobię tak jak napisałeś i mam nadzieję, że to pomoże bo już nie mam innego pomysłu. Jedyne co teraz pozostaje to problemy z zapaleniem silnika...
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 17:40   

Miejmy nadzieje, że pomoże Tobie, bo powinno. Objawy miałem takie same, a komputer nic nie pomógł. Cała operacja trwała około 3 godzin, w sumie przejechałem około 40 km, i ze 2 godziny chodził silnik sobie. No ale jak chcesz szybko mieć to z głowy to po prostu dobrze rozgrzej silnik i jeździj na 2 biegu (gdzieś żeby duża dawka szła do silnika, Szybciej przeczyści się wtedy układ.
 
 
 
Fitus 



Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 23
Skąd: PL



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 17:56   

Jeszcze mam takie pytanie co to jest to ECM ?? i czy te piny sa jakos ponumerowane??bo sakd mam wiedziec ktory to np.62 ;/ i z tego cylindra wychodza 3 przewodu i leca gdzies do kabony.Gdzie mam ich szukac bo nie chcem rozbierac polowy samochodu niepotrzebnie.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 18:44   

Fitus napisał/a:
Jeszcze mam takie pytanie co to jest to ECM
ECM to jest sterownik silnika i znajduje się w grodzi między kabiną a komorą silnika , przed filtrem kabinowym. Trzeba ściągnąć osłony podszybia i dla wygody ramiona wycieraczek. Pinów jest 90, po 30 w rzędzię. Pierwszy w dolnym lewym rogu , 61 w górnym rzędzie jako pierwszy od lewej, następny 62 .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 18:45   

se7en86 napisał/a:
Miejmy nadzieje, że pomoże Tobie, bo powinno. Objawy miałem takie same, a komputer nic nie pomógł. Cała operacja trwała około 3 godzin, w sumie przejechałem około 40 km, i ze 2 godziny chodził silnik sobie. No ale jak chcesz szybko mieć to z głowy to po prostu dobrze rozgrzej silnik i jeździj na 2 biegu (gdzieś żeby duża dawka szła do silnika, Szybciej przeczyści się wtedy układ.

A poruszałem w tym temacie wątek problemów z odpaleniem...masz na to jakąś radę?
 
 
Fitus 



Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 23
Skąd: PL



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 19:00   

Własnie czegos takie potrzebowałem :) Dziekuje SENIORA ;]
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Gru 19, 2009 19:47   

Fitus,zapomniałem dodać ,że ta numeracja dotyczy konektora/wtyczki patrząc na wtyki.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 12:14   

A nie mogę tej parafiny wylać z filtra odkręcając go i czyszcząc? Macie jakąś radę na te problemy z odpalaniem?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 14:36   

patrysgn napisał/a:
Macie jakąś radę na te problemy z odpalaniem?
Położyć szmatę na filtr i polewać gorącą wodą aż filtr zrobi się ciepły, albo ogrzewać suszarką do włosów. Dolanie depresatora do paliwa zapobiega wydzielaniu się parafiny, ale jak się wydzieli, to jej nie rozpuści.

[ Dodano: Nie Gru 20, 2009 14:36 ]
Cytat:
A nie mogę tej parafiny wylać z filtra
parafina wydziela się na materiale filtracyjnym tworząc nieprzepuszczalną cienką warstwę.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 15:52   

Tyle że w CDT jest filtr podgrzewany, więc parafinę powinno rozpuścić.
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 16:00   

apples napisał/a:
Tyle że w CDT jest filtr podgrzewany, więc parafinę powinno rozpuścić.

Filtr jest podgrzewany czy paliwo w zbiorniku? A jeżeli paliwo mogłobyć jesienne a samochód stoi niestety całą noc na zewnątrz gdzie temperatury były w granicach - 18st to chyba podgrzewanie nie pomoże...
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 16:13   

Ani to, ani to. Tak czy siak muszę dolać paliwa i dodatki.
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Wrz 30, 2010 16:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 16:40   

W takim razie albo nie działają podgrzewacze (w zbiorniku i w filtrze) albo paliwo było jesienno-letnie do -10st....albo jedno i drugie;/
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Gru 20, 2009 16:53   

W zbiorniku nie ma podgrzewacza. :wink:
Paliwo chyba było lipne. Zatankowałem Dynamic (lepsze), ale na stacji na której chyba rzadko kto je kupuje bo gość zawsze na nie namawia. Zaleję teraz zwykłe, ale na stacji gdzie ruch jest spory.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r75] szarpanie i utrata mocy przy 3tys obrotów
slim Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Maj 15, 2016 14:49
MaReK
Brak nowych postów [R75] 2.0 V6 - brak mocy - obroty ponizej 3tys
R75 Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Lut 06, 2014 07:13
automechanik
Brak nowych postów [R75] Wysprzęglik ... i co dalej ?
jaki, z czym, od czego ?
argail Rover serii 75, MG ZT 22 Sob Maj 16, 2009 17:43
argail
Brak nowych postów [R75] Wahacz ...? i co dalej ;)
argail Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lip 02, 2008 21:22
argail
Brak nowych postów [R75]Doradztwo z naprawą. Co dalej?
GRPac Rover serii 75, MG ZT 38 Sro Lut 15, 2017 09:46
GRPac



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink