Forum Klubu ROVERki.pl :: [Fiat 125p] 1,6 rover 16v serii K i nie pali...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Fiat 125p] 1,6 rover 16v serii K i nie pali...
Autor Wiadomość
innybylzajety 



Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Lublin



  Wysłany: Nie Gru 04, 2011 15:56   [Fiat 125p] 1,6 rover 16v serii K i nie pali...
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: < 1993

Witam!
mam wielki problem z silnikiem 1,6 16v z rovera.
Miałem zamontowany 1,4 z poldorovera, wszystko ładnie pięknie ale dymił. Wrzuciłem silnik wyciągnięty z Rovera, 1.6 16v. Poskładałem go na osprzęcie 1.4 wraz z kołem zamachowym.
Sprawa jest tego rodzaju, że nie pali. Iskra jest. Cewkę mam oryginalną z fiata.

Z góry dzięki i pozdrawiam!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 04, 2011 15:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 04, 2011 21:26   Re: [Fiat 125p] 1,6 rover 16v serii K i nie pali...

innybylzajety napisał/a:
Witam!
mam wielki problem z silnikiem 1,6 16v z rovera.
Miałem zamontowany 1,4 z poldorovera, wszystko ładnie pięknie ale dymił. Wrzuciłem silnik wyciągnięty z Rovera, 1.6 16v. Poskładałem go na osprzęcie 1.4 wraz z kołem zamachowym.
Sprawa jest tego rodzaju, że nie pali. Iskra jest. Cewkę mam oryginalną z fiata.

Z góry dzięki i pozdrawiam!

skoro nie pali to nie grzebałeś czasami przy rozrządzie? lub demontowałeś koła rozrządu?
a tak na boku; wałki masz od 1,4? wtryski masz od 1,4
 
 
 
innybylzajety 



Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Gru 04, 2011 21:39   

silnik podobno chodził. Bo gość potrącił dzika i trafił na szrot samochód.
Wałki 1,6 a wtryski 1,4. Przy rozrządzie nic nie ruszane.
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 04, 2011 21:45   

podejrzewam że puknąłeś przypadkiem czujnik wstrząsowy/udarowy i odłączył paliwo. na prawym błotniku. jak dasz radę to załóż wtryski od 1,6. no i chyba nie zapomniałeś założyć łożyska igiełkowego na wał, przez które łączy się z wałkiem sprzęgłowym?
 
 
 
innybylzajety 



Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Gru 04, 2011 21:48   

Czujnik jest włączony.
Wtryski od 1.6 z tego co mi wiadomo mają mniejszą przepustowość od wtrysków 1.4, a łożysko igiełkowe siedzi w wale.
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 04, 2011 22:19   

innybylzajety napisał/a:
Czujnik jest włączony.
Wtryski od 1.6 z tego co mi wiadomo mają mniejszą przepustowość od wtrysków 1.4, a łożysko igiełkowe siedzi w wale.

mylisz sie z wtryskami. od 1,4 maja mniejszą wydajność od tych z 1,6
a silnik wogóle nawet nie kicha?jak coś to mu plakiem psiknik albo samostartem i zobaczysz co jest
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Gru 04, 2011 23:27   

czujnik temp silnika podpiety? bo w roverze jest inna wtyczka niz w poldolocie
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Gru 05, 2011 09:15   

Napisz jak wyglądają świece zapłonowe. Są mokre czy suche... Mi to wygląda na brak paliwa...

Gdzie sprawdzałeś iskrę: przed czy za kopułką. Może gdzieś tam ginie iskra.

Czujnik temperatury można olać na początek bo i bez niego silnik powinien pracować.

Jeśli iskra jest i paliwo też to słyszałem już kilka razy że silniki po swapie trzeba było palić na zaciąg... Może i ty spróbuj delikatnie go pociągnąć i przełamać...
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 05, 2011 10:08   

no mi np po swapie odpalił odrazu. ale tak jak Bocian piszesz,brak paliwa a jak nie to pewnie świece będą zapaprane.
 
 
 
innybylzajety 



Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Gru 05, 2011 19:14   

Iskra jest na wszystkich świecach. Plakiem próbowałem... Coś prychną i koniec.
A co do świec to muszę sprawdzić.
Spróbuje zapalić na zaciąg zobaczymy co z tego będzie.
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 05, 2011 22:02   

innybylzajety napisał/a:
Iskra jest na wszystkich świecach. Plakiem próbowałem... Coś prychną i koniec.
A co do świec to muszę sprawdzić.
Spróbuje zapalić na zaciąg zobaczymy co z tego będzie.

nie pomyliles kolejnosci kabli? cudów nie ma. nie odpalaj na zaciąg to bez sensu i niebezpieczne dla paska. te silniki pala na dotyk. jak cos jest zepsute to zepsute,ciąganie nic nie da.
 
 
 
innybylzajety 



Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Gru 06, 2011 21:20   

A więc tak.
Sprawdziłem zasilanie wtrysków, na wszystkich jest dobre.
Sprawdziłem rozrząd, idealnie ustawiony,
Sprawdziłem przewody zapłonowe, dobrze podłączone,
Świece mokre, przeczyściłem szczotką drucianą i przepaliłem palnikiem,

Po zaaplikowaniu samostartu do przepustnicy zaczął łapać i po kilku minutkach odpalił. Zaczął palić na paliwie z tym, że chodzi na 2 cylindrach.
Jutro ogarnę pracę silnika.

I takie pytanko czy coś się dzieje gdy mam odpiętą sondę? Bo jak na razie bez wydechu złożony jest.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 06, 2011 22:23   

innybylzajety napisał/a:
I takie pytanko czy coś się dzieje gdy mam odpiętą sondę? Bo jak na razie bez wydechu złożony jest.


Teoretycznie sonda i tak jest olewana na zimnym silniku (hmm jakies kilka minut pracy), komp oczywiście złapie bład.
Ale po podpieciu sondy będzie ja bral pod uwage, mimo ze blad bedzie dalej wisiał
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Gru 06, 2011 22:26   

innybylzajety napisał/a:
I takie pytanko czy coś się dzieje gdy mam odpiętą sondę? Bo jak na razie bez wydechu złożony jest.
Sonda jest "olewana" w początkowej fazie rozgrzewania auta. ECU pewnie nawet nie wie że jej nie ma. natomiast brak wydechu wpływa na osiągi silnika więc tak czy inaczej powinien chodzić na 4 gary... Może nie za idealnie ale zawsze. Daj mu trochę pochodzić może hydraulika musi dojść do siebie po swapie ;) ...

PS. Andrzeju wyprzedziłeś mnie ;) ...
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Gru 06, 2011 22:46   

jak chodzi na 2 gary to pomerdales kolejnosc zaplonu :) pomieszales kable na kopulce :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 07, 2011 21:01   

flapjck1 napisał/a:
jak chodzi na 2 gary to pomerdales kolejnosc zaplonu :) pomieszales kable na kopulce :)
zdaje mi sie że kolejność cyfr na kopułce to kolejność tłoków a nie tak jak w silnikach fiatowskich kolejność zaplonu.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Gru 07, 2011 22:18   

wlasnie cos z tym jest
jak ustawilem wg oznaczen na kopulce to zaswirowal :D
musialem na czuja po swojemu :D
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
innybylzajety 



Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Gru 17, 2011 17:56   

rzucił palenie, w sobotę jak znajdę chwile czasu to się zajmę nim i zobaczymy. :)

[ Dodano: Sob Gru 10, 2011 19:17 ]
Dziś złożyłem wał i wydech w celu zapalenia na zaciąg.
Co mnie zdziwiło odpalił bez żadnych wspomagaczy.
Chodzi nawet nieźle ale trzyma obroty ok. 2tyś i po dodaniu gazu najpierw go muli, a później jest już dobrze.

[ Dodano: Sob Gru 17, 2011 17:56 ]
up.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Fiat 125p] 1.6 rover trzyma wysokie obroty...
innybylzajety Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 13 Pią Wrz 07, 2012 18:10
polofix
Brak nowych postów [Fiat 125p] 1.6 16V przerwy w obrotach, impulsach na cewke
saperx Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Pią Lut 06, 2015 00:48
saperx
Brak nowych postów [fiat 125p] Brak mocy na wysokich obrotach odcinka
saperx Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 6 Sob Mar 14, 2015 21:52
polofix
Brak nowych postów [125p 1.4] k16 moment dokręcania śrub dolot i wydech
Skandal Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 1 Pon Wrz 22, 2014 11:32
leszczu
Brak nowych postów [Fiat 126p] wymiana półosi
Remigiusz Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 2 Wto Kwi 25, 2017 18:29
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink