Forum Klubu ROVERki.pl :: [r416Si] Zmiana silnika,problem z odpaleniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r416Si] Zmiana silnika,problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
marcin.81 



Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 23
Skąd: warszawa



Wysłany: Pon Sty 16, 2012 18:17   [r416Si] Zmiana silnika,problem z odpaleniem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Wysłany: Wczoraj 21:46 Przełożenie silnika R416Si
Witam.Przełożyłem silnik z Rovera 25 1.6 16v do Rovera 416 Si.Silnik z 25 był goły,więc osprzęt wzięty z 416.Rozrząd ustawiony dobrze,iskra jest,paliwo dochodzi,a samochód chce zapalić ale nie może.Może ktoś ma jakieś pomysły.Dodam że wszystkie wtyczki od silniczka krokowego,od położenia wału itp podłączone.Nieprzełożony tylko czujnik ciśnienia oleju,jeśli to ma jakieś znaczenie.Silnik z 25 to 2003r a 416 96r.
Ostatnio zmieniony przez marcin.81 Wto Sty 17, 2012 07:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 16, 2012 18:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sty 16, 2012 18:29   

a nie trzeba jeszcze przypadkiem jeszcze kola zamachowego ze starego silnika przełożyć
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
marcin.81 



Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 23
Skąd: warszawa



Wysłany: Wto Sty 17, 2012 07:44   [r416Si] Problem z odpaleniem.

Wszystko zostało przełożone,poza czujnikiem oleju.
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Wto Sty 17, 2012 10:24   

Jak przekładałeś wałki ze starego silnika wyciskałeś olej z popychaczy?

Druga sprawa.... To rozrząd w 416 Si a w R25 jest inny...
W R416 masz inny napinacz i pasek 143 zęby a w R25 145 zębów... Jak ustawiałeś rozrząd i na jakich zabawkach.

Montowałem do R400 z 98 roku silnik z 25 2004 r ale nie było problemu z odpaleniem.
Do nowego silnika ze starego poszło: koło zamachowe, wałki pokrywa wałków i silnika, cewka, czujnik położenia wału, kopułka, palec i ztcp to wszystko.

Czujnika oleju nie zmieniałem.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
marcin.81 



Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 23
Skąd: warszawa



Wysłany: Wto Sty 17, 2012 17:26   

Wymieniłem wszystko tak jak ty,tylko,że przełożyłem tylko jeden wałek ten co jest palec,rozrząd ustawiony jak trzeba pasek na 145 zębów bo napinacz taki jak w 25
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Wto Sty 17, 2012 20:03   

Czujnik położenia wału też jest ze starego silnika?
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
marcin.81 



Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 23
Skąd: warszawa



Wysłany: Wto Sty 17, 2012 22:24   

Tak.Tamten był goły.
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Sty 18, 2012 02:34   

marcin.81 napisał/a:
Tak.Tamten był goły.


Moze mam duże wymagania ale możesz nawet telefonem nakręcić w jaki sposób kręci silnik i wysłać na meila tomi@fhu-delta.pl lub mmsem (698304703) ?
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
marcin.81 



Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 23
Skąd: warszawa



Wysłany: Sro Sty 18, 2012 03:12   

Ja też tego nie rozumiem.Mechanik powiedział,że jeden wałek wystarczy przełożyć,ten na który trzeba zamontować palec,więc wyjąłem stary silnik i przełożyłem jeden wałek i pokrywę tych wałków.Potem koło zamachowe,sprzęgło.czujnik położenia wału,czujnik temp. płynu kolektor ssący, zamontowałem palec,kopułkę,przewody w/n wszystko podłączone,rozrząd ustawiony tak jak na klubowej stronie.Iskra jest ,paliwo dochodzi,a on nie pali.Pasek 145 zębów,ale napinacz ten większy-nowszy.Tak jakby zapalał ale na sekundkę i nie za każdym razem.

[ Dodano: Sro Sty 18, 2012 03:04 ]
Nie wiem czy to by coś dało gdybym nakręcił,ostatnim razem mało nie spaliłem rozrusznika.Mogę. nagrać jeśli to pomoże i wysłać na maila.Myślałem,że to rozrząd,ale jak wcześniej wspominałem,ustawiony jak na klubowej stronie.Exhaust w stronę kol. ssącego według znaków i znak na kole pasowym zgrywa się ze znakiem na obudowie rozrządu.

[ Dodano: Sro Sty 18, 2012 03:07 ]
Nie wyciskałem oleju z popychaczy,ale olej był wiadomo spuszczony,zresztą jak kręciłem parę razy to ma to jakiś wpływ?

[ Dodano: Sro Sty 18, 2012 03:12 ]
Jeśli chodzi o te nagranie to ile ma trwać i czy kręcić długo nieprzerwanie czy krótko kilka razy?Prześle po 18.00 .Z góry dziękuję za poświęcony czas.Pozdrawiam.
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 18, 2012 12:33   

marcin.81 napisał/a:
Ja też tego nie rozumiem.Mechanik powiedział,że jeden wałek wystarczy przełożyć,ten na który trzeba zamontować palec,więc wyjąłem stary silnik i przełożyłem jeden wałek i pokrywę tych wałków.Potem koło zamachowe,sprzęgło.czujnik położenia wału,czujnik temp. płynu kolektor ssący, zamontowałem palec,kopułkę,przewody w/n wszystko podłączone,rozrząd ustawiony tak jak na klubowej stronie.Iskra jest ,paliwo dochodzi,a on nie pali.Pasek 145 zębów,ale napinacz ten większy-nowszy.Tak jakby zapalał ale na sekundkę i nie za każdym razem.

[ Dodano: Sro Sty 18, 2012 03:04 ]
Nie wiem czy to by coś dało gdybym nakręcił,ostatnim razem mało nie spaliłem rozrusznika.Mogę. nagrać jeśli to pomoże i wysłać na maila.Myślałem,że to rozrząd,ale jak wcześniej wspominałem,ustawiony jak na klubowej stronie.Exhaust w stronę kol. ssącego według znaków i znak na kole pasowym zgrywa się ze znakiem na obudowie rozrządu.

[ Dodano: Sro Sty 18, 2012 03:07 ]
Nie wyciskałem oleju z popychaczy,ale olej był wiadomo spuszczony,zresztą jak kręciłem parę razy to ma to jakiś wpływ?

[ Dodano: Sro Sty 18, 2012 03:12 ]
Jeśli chodzi o te nagranie to ile ma trwać i czy kręcić długo nieprzerwanie czy krótko kilka razy?Prześle po 18.00 .Z góry dziękuję za poświęcony czas.Pozdrawiam.

psiknij plakiem jeśli zagada to problem z paliwem. moim zdaniem to może być także zablokowany immobiliser, no i trzeba wszystko posprawdzać; kolejność przewodów, czy koła zębate są dobrze założone na wałki; to częsty problem.
 
 
 
marcin.81 



Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 23
Skąd: warszawa



Wysłany: Sro Sty 18, 2012 17:30   

Koła zębate są założone tak,że jak się je zdejmie to kliny są do siebie,podobno tak powinno być.
Jeśli chodzi o immobiliser,to mam odcięcie(z tego co wiem)na rozrusznik-nie zakręcił by.
Poza tym on na sekundę odpala,ale to na sekundę.Paliwo na 100% dostaję-rzekłbym nawet,że go zalewa.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sty 18, 2012 18:29   

może iskra za słaba, a przewody WN? nowe?, ja kiedyś w mojej 416stce miałem tak ze wsiadam rano i nic, kręci jak głupi ale nie pali, tak troszkę jakby załapywał a poprzedniego dnia odpalił z półobrotu, wymieniłem przewody WN i od razu zagadał,
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
marcin.81 



Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 23
Skąd: warszawa



Wysłany: Sro Sty 18, 2012 19:50   

Iskra jest jak trzeba.

[ Dodano: Sro Sty 18, 2012 19:50 ]
Do Tomi_114.Przesłałem dżwięk na pana maila.
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Czw Sty 19, 2012 08:07   

Kurcze ja bym sprawdził ten rozrząd. Słuchałem parę razy i obstawiałbym ze coś tam jest poprzestawiane. Sprawdź czy koła są właściwie założone. Ściągnę pokrywę wałków i obudowę i wyśle Ci foto jak powinny być ustawione krzywki na wałkach i wałki.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
marcin.81 



Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 23
Skąd: warszawa



Wysłany: Czw Sty 19, 2012 08:25   

z góry dziękuje Tomi_114
 
 
marcin333 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 49
Skąd: pomorskie



Wysłany: Czw Sty 19, 2012 15:07   

Jak wyżej albo koła przestawione, albo nie dostaje iskry w tym momencie co powinien, co by wyglądało na czujnik położenia wału, lub koło zamachowe jeżeli na nim jest czujnik (nie wiem jak jest w roverku bo nie miałem z tym problemu dot. koła i czujnika). W niektórych samochodach jest magnes na kole, lub koło jednak tutaj nie pasuje lub odwrotnie przykrecone - jeżeli jest możliwość.
Więc iskrę może dostawać, jak tłok nie jest u góry lub zawory są otwarte, a pyrchanie wskazywałoby na te dwie rzeczy jezeli paliwo dostaje.
Lub sprawdzić położenie tłoka, sprawdzić otwarcie zaworów na krzywkach i ułożenia palca aparatu, może wystarczy przelożyć przewody.
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 19, 2012 17:43   

w roverze liczby na kopułce to nie kolejność zapłonu tylko kolejność cylindrów. sprawdź to
 
 
 
marcin.81 



Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 23
Skąd: warszawa



Wysłany: Pią Sty 20, 2012 00:25   

Witam.Czy jest możliwość,że przez to ,że przełożyłem tylko 1 wałek? Pierwszy cylinder jest od strony rozrządu,więc dobrze podłączyłem kable,a gdyby dziwnym zbiegiem okoliczności padł czujnik poł. wału to czy w ogóle była by iskra?.
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Sty 20, 2012 00:37   

marcin.81 napisał/a:
Witam.Czy jest możliwość,że przez to ,że przełożyłem tylko 1 wałek? Pierwszy cylinder jest od strony rozrządu,więc dobrze podłączyłem kable,a gdyby dziwnym zbiegiem okoliczności padł czujnik poł. wału to czy w ogóle była by iskra?.


Wałek wystarczy przełożyć jeden. Ja zawsze przekładam dwa żeby były z jednego silnika ale właśnie w tym 416 wymieniałem tylko jeden i autko jeździ.

Owszem z cylindrami gra tylko nie idą po kolei tak jak na kopułce. 1-2-4-3 tak są połączone do kopułki. Od 1 na kopułce zgodnie z ruchem wskazówek. Ale gdybyś pomyli kable to raczej by odpalił tylko pracowałby tak jakby chciał wyskoczyć.

Gdyby padł czujnik nie-miałbyś iskry. A skoro koło zamachowe masz ze starego silnika więc tu konfliktu nie ma. Jutro wrzucę fotke jak wygląda prawidłowo ustawiony rozrząd i krzywki na wałkach.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
marcin.81 



Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 23
Skąd: warszawa



Wysłany: Pią Sty 20, 2012 00:49   

Gdybyś mógł chciałbym żeby było widać jak są kliny wałków umiejscowione w kołach zębatych,bo da radę na dwa sposoby.Dziękuję.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416Si] Problem z odpaleniem silnika R416Si..
egon23 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Pią Lis 04, 2011 00:30
egon23
Brak nowych postów [R416Si LPG 98r] Zmiana silnika
pomocyyy
Pinderski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Maj 03, 2010 23:08
sTERYD
Brak nowych postów [R416Si] Problem z odpaleniem
Pazdzioch. Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pon Sty 23, 2012 22:44
dorkanred
Brak nowych postów [R416si 98]problem z odpaleniem
daro89 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Sty 31, 2015 16:06
daro89
Brak nowych postów [R416Si automat] problem z odpaleniem
canine1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Sie 20, 2011 22:07
darek_wp



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink