Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wskazania wtrysków, przepływomierza, itp.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wskazania wtrysków, przepływomierza, itp.
Autor Wiadomość
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 25, 2015 09:20   

MaReK, aleś się uparł z tym myciem :p ja się boję, że uśmiercę alternator tym myciem :) bo i tak mam do niego zastrzeżenia. Na postoju ładowanie skacze od 14.2 do 14.6 przy wyłączonych odbiornikach, a lampka kabinowa i podświetlenie deski mrygają.
Jutro będę rozbierał przód i ogarniał lampy oraz wentylator. Czytałem o wentylatorach od vectry b, ale one są jakieś bardzo tanie i dużo mniejsze. Zda to egzamin? Mam też w garażu sprawny wentylator od Escorta Bolero TDI. Coś pogrzebię.

Przepływkę odpinałem - nie zauważyłem różnicy w dynamice.
Rekolekcje wtryskowe też zacznę jutro. Spróbuję je wyjąć, obejrzę, podczyszczę u kumpla na wanience ultradźwiękowej, może pomoże trochę. Ale i tak rozglądam się za dwoma używkami. Szukam pewniaków.

No i komunikat Break Fault mnie niepokoi. Choć hamulce działają elegancko. Pedał jest miękki, siła hamowania bardzo dobra, nie ściąga, nie bije, abs działa. Jedyne, co wzbudza podejrzenia to brak kontrolki ręcznego. Rozbierałem, zdjąłem czujnik - tam nie ma co się zepsuć.

Będę kombinował.

Ps. Po wykasowaniu błędów zniknął objaw spadania obrotów przy hamowaniu.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 25, 2015 09:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Kwi 25, 2015 10:13   

cin1391 napisał/a:
MaReK, aleś się uparł z tym myciem :p

Oczywiście, bo twierdzę, że komora silnika może wyglądać równie ładnie jak wnętrze auta :P W sensie czysto i pachnąco ;) To oznaka zdrowych podzespołów jeśli oczywiście auto nie jest przed sprzedażowe ;D Takie operację robię nie mniej niż dwa razy w roku, a czasami częściej jeśli wymaga tego sytuacja. Do tej pory nic się nie wydarzyło. Alternator mój umarł śmiercią naturalną. Skończyły się szczotki. Wtedy też zrobiłem mu pełną regenerację i żyje do dzisiaj ;)

cin1391 napisał/a:
Na postoju ładowanie skacze od 14.2 do 14.6 przy wyłączonych odbiornikach, a lampka kabinowa i podświetlenie deski mrygają.

Może to być kwestia regulatora napięcia. Albo Twoje aku jest jakieś ledwo zipiące, tudzież te połączenia Twoje są jakieś mizerne (pomimo blaszek) :D

cin1391 napisał/a:
Czytałem o wentylatorach od vectry b, ale one są jakieś bardzo tanie i dużo mniejsze. Zda to egzamin? Mam też w garażu sprawny wentylator od Escorta Bolero TDI. Coś pogrzebię.

Śmigło musi być większe, a silnik na tyle mocny abo to rozkręcić i dać radę wydolić klimę ;)
Ja Ci powiedziałem. Sprawdzone jest wykorzystanie silnika do wentylatora z cryslera voyagera tylko teraz nie pamiętam czy lewy, czy prawy. Któryś z nich ma taki sam system mocowania śmigła jak nasze. Owszem, jest troszkę słabszy od naszego - ale do końca dawał radę u mnie. Teraz mam oryginał bo się trafił ;) Masz temat o tym dość wyczerpujący. Chyba szlak przecierał Marian_k oraz kris-tofer.

cin1391 napisał/a:
Przepływkę odpinałem - nie zauważyłem różnicy w dynamice.

Zdrowa przepływka powinna dać lepsze odczucia w jeździe niż odpięta. Odpięta daje jakiegoś tam kopniaka, ale może wzrosnąć nieco spalanie. Używek nie polecam i zamienników też. Osobiście przechodziłem przez oba rozwiązania i w końcu za 650 zł kupiłem w TomaTeam oryginał Bosha ;) Do dzisiaj jeździ i sprawuje się dobrze. Myślę, że to dzięki temu że co sezon (lato/zima) wymieniam kpl. filtrów.

cin1391 napisał/a:
Rekolekcje wtryskowe też zacznę jutro. Spróbuję je wyjąć, obejrzę, podczyszczę u kumpla na wanience ultradźwiękowej, może pomoże trochę. Ale i tak rozglądam się za dwoma używkami. Szukam pewniaków.

Zacznij do tego trzeciego. Wyjmij wszystkie, zobacz jak wyglądają gniazda wtrysków oraz szpile. Możesz je oczyścić, chociaż nie wiem czy to coś da. Tutaj więcej informacji na pewno posiada dawidd.

cin1391 napisał/a:
No i komunikat Break Fault mnie niepokoi.

Być może jest to spowodowane jakąś drobną niesprawnością czujnika pod pedałem.
Ja mam to samo. Sporadycznie się pojawia ten błąd. Od kilku już lat.

cin1391 napisał/a:
Ps. Po wykasowaniu błędów zniknął objaw spadania obrotów przy hamowaniu.

Nie widzę związku, bo nie miałeś tam jakiś strasznych błędów.
Owszem miałeś problem z CANem ale trudno mi w to wierzyć.

Możliwe, że reset ECU przez odczyt MAPy zrobił reset sterownika.

Ps. Zanim wymienisz wentylator, sprawdź czy sam silnik Ci funkcjonuje.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 25, 2015 13:56   

MaReK napisał/a:
Śmigło musi być większe, a silnik na tyle mocny abo to rozkręcić i dać radę wydolić klimę ;)
Ja Ci powiedziałem. Sprawdzone jest wykorzystanie silnika do wentylatora z cryslera voyagera tylko teraz nie pamiętam czy lewy, czy prawy. Któryś z nich ma taki sam system mocowania śmigła jak nasze. Owszem, jest troszkę słabszy od naszego - ale do końca dawał radę u mnie. Teraz mam oryginał bo się trafił ;) Masz temat o tym dość wyczerpujący. Chyba szlak przecierał Marian_k oraz kris-tofer.


co do voyagera jeśli silnik kreci się w 2 stronę a zazwyczaj bedzie dwuprzewodowy to wystarczy podpiąc odwrotnie, poszukaj dobrego silnika z voyagera ma takie same mocowanie jak nasz Roverowski silnik, ja przełożyłem śmigło i hula krasula
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Kwi 25, 2015 15:39   

Tak. Tylko że masz dwa silniki z voyagera ;) Jeden jest z innym mocowaniem niż drugi ;) Niestety nie pamiętam który ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 25, 2015 15:45   

Ja kupowalem chyba z 2001r. Generalnie interesowalo mnie mocowanie smigla i na to zwracalem uwagę przy kupnie, mocowanie silnika na chłodnicy zawsze można dostosowac ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Kwi 25, 2015 17:10   

Także piszę o mocowaniu śmigła ;) Do swojego silnika od voyagera założyłem "tyłek" od Rovera ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 25, 2015 19:38   

jeśli chodzi o mocowanie silnika ze śmigłem rovera to lewy silnik voyagera pasuje! na takim śmigam i klima wyrabia bez problemów! prawy ma mocowanie na śrubę do wiatrak - wie bo kiedyś tak kupiłem i musiałem odsyłać!
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=89116&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 25, 2015 21:34   

Dzięki Panowie za podpowiedzi. Jutro będą rekolekcje wtryskowo-wentylatorowe.
Nie mam co prawda jeszcze wiatraka żadnego, ale ciągle łudzę się, że to jakaś prozaiczna awaria - przerwany kabel, etc.

A jak nie, to spróbuję spasować silnik z wentylatora od Forda Escorta TD :D Podzielę się uwagami.

Pozdrawiam
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Kwi 25, 2015 22:13   

masz diesla, więc pewnie rezystor.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 25, 2015 23:01   

sTERYD, zależy który rocznik ma diesla bo początkowo nie bylo rezystorow
_________________
75 Red Edition
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Kwi 26, 2015 08:35   

MaReK napisał/a:
Co do wtryskiwaczy, dawidd robiłeś testy kiedyś odpinając po jednym wtrysku i sprawdzając, który przestaje działać na INPA? Ja tak robiłem i wyszło mi, że to 1 2 3 4 (licząc od strony pasażera do kierowcy w LHD ) Jednak jest kilka osób, które twierdzą inaczej. Każda z nich ma inną teorię Jedni twierdzą, że INPA pokazuje 1 4 2 3 inni że 1 3 4 2, a jeszcze inni 1 2 4 3.

z wtryskami robiłem wszystko co wymyśliłem ;) Faktycznie inpa pokazuje rożnie te odczyty - u mnie jak odpinałem chyba 2 wtrysk licząc od rozrządu to w inpa wywaliło błąd 6 wtrysku - tylko na razie nie znalazłem tego szóstego garu ;) . Co do odczytu w live data, to u mnie się pokrywa od rozrządu do akumulatora licząc 1,2,3,4

[ Dodano: Nie Kwi 26, 2015 08:35 ]
tu masz temat o wtryskach:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=93789

co do silnika wentylatora, u mnie cos wpadło w śmigo i silnik sie spalił. Rozebrałem go, kupiłem nowy komutator za jakieś grosze, a wirnik dałem do przewinięcia. Nowe szczotki i silnik jak nowy. Przewinięcie cos kolo 100zl - całość kolo 130. Nie ma sensu kombinować jak możną mieć oryginał z nowymi bebechami za taka kasę i wszystkie 3 biegi.
Co do mycia silnika- raz umyłem nie zważając na alternator i musiałem go wyrwać do naprawy
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 27, 2015 11:01   

No więc tak. Wczoraj przegrałem walkę z jednym wtryskiem - akurat tym, który miał najgorsze parametry na INPIE. Ot, kolejne prawo Murphiego.

Po 3 godzinach szarpania, podważania, tłuczenia młotkiem bezwładnościowym i smarowaniu WD-40, innymi penetratorami oraz naftą, a także po odpalaniu auta przy poluzowanych mocowaniach... NIC. Nie drgnął nawet.

W tym tygodniu walki ciąg dalszy. Tym razem lokalny szaman użyczy mi specyfiku, który mu został po serwisowaniu swojego samochodu:
http://allegro.pl/prepara...5033940624.html

Ciekawe czy da radę. Jak nie, to jadę do swojego drugiego magika, który posiada prasę do wyciągania wtryskiwaczy. Liczy sobie za to 100 zł i "nie gwarantuje, że nie urwie wtrysku".

Przy kolejnym wyciąganiu wtrysków i wymianie zamierzam zainwestować w to:
http://allegro.pl/pasta-c...4818329593.html

Może wtedy uchronię się przed kolejną zabawą we "wk@#$%nego dentystę".
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Czw Gru 10, 2015 11:14   

Koledzy rzućcie okiem na wskazania INPY na moje wtryski. Silnik rozgrzany do optymalnej temp. Resztę sprawdzał MaReK i było OK. Dziś sczytałem jeszcze błędy ale nie wiem o co w nich chodzi.
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 10, 2015 11:20   

1. to za niskie ciśnienie paliwa przed pompą CR (pompa przy aku daje niskie ciśnienie). Swoją drogą Marek Ci wirusa wgrywał po sprawdzeniu Inpą?
2. Uwalone świece żarowe lub przekaźnik świec

Co do wtrysków to 4 zdeka kiepski.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Gru 10, 2015 11:27   

2 i 4 wtrysk do poprawienia. Wklej jeszcze 2 stronę z inpa, tak gdzie masz ciśnienie szyny i paliwa na filtrze
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 10, 2015 11:31   

dawidd wartościami minusowymi ponoć nie trzeba się przejmować (tak mi przynajmniej powiedzieli w warsztacie gdzie wtryski mi wymieniali). Wtryski chyba parami pracują więc pewnie 1 jest walnięty a drugi 'nadrabia' za niego.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 10, 2015 12:26   

Dokladnie, jak ja poprawiłem wtrysk ze zbyt duza wartością dodatnia, to i ujemna sie unormowala. Wiec ja bym się zajął tylko 4 wtryskiem. Co do bledu glow plug tak jak wspomniał Benny któraś świeca żarowa lub przekaźnik.

Jak masz mapki po modach to u każdego wywala ten blad z za niskim ciśnieniem.
Dodam ze dowiedziałem sie wczoraj ze w baku mamy regulator ciśnienia i Maks ciśnienie jakie możemy uzyskać to 3,6 bar. Nadmiar jest upuszczany
_________________
75 Red Edition
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Czw Gru 10, 2015 13:53   

Mam mapy od Marka więc co do pompy to wiem że może błędy wywalać. Test robiliśmy z Markiem na zimnym silniku i wtryski wyszły bardzo kiepsko. A co do świec żarowych to jakaś nowość, tego przekaźnika to gdzie szukać ?
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Czw Gru 10, 2015 14:18   

pablo napisał/a:
A co do świec żarowych to jakaś nowość, tego przekaźnika to gdzie szukać ?


Obok sterownika silnika, w ścianie grodziowej przy filtrze kabinowym. Będzie zamknięte w czarnej obudowie, a sam przekaźnik ma bialy kolor, często gnije po prostu.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Gru 10, 2015 14:57   

kiedyś bardzo dużo sie uczyłem o układzie CR ale juz nie pamiętam jak to bylo z tym nadrabianiem - prawdą to jest ze jeden redukuje drugi i ze po dodaniu + i - powinna wartość wyjść w okolicach 0. Temat muszę sobie odświeżyć, bo na dniach będę robił regeneracje wtryskiwaczy na zestawach diesel parts, które dzis do mnie dotarły. 2 u mnie tez pokazują na ciepłym silniku w okolicach 3 i powyżej. Zrobie najpierw ten plusowy i zobaczymy co będzie
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Złe wskazania prędkościomierza
marcin_i_alunia Rover serii 75, MG ZT 24 Wto Sty 08, 2008 14:28
MaReK
Brak nowych postów [R75] Prośba o wyjaśnienie kwestii przepływomierza w benz.
VimRR Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Maj 31, 2012 06:49
HarryVip
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75]wskazania temperatury na zewnątrz
WitekWawa Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Gru 17, 2012 20:51
apples
Brak nowych postów [R75] Dziwne wskazania temperatury
DementorIRL Rover serii 75, MG ZT 36 Sro Cze 27, 2012 11:16
joannak25
Brak nowych postów [r75] wskazania temperatury na komputerze - prawidłowe ?
Legwan1989 Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Paź 12, 2013 10:50
columbo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink