Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lis 2006 Posty: 96 Skąd: polska
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 10:52 [R75] Kontrolki ABS i układu przeciwpiskowego
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam,
zdazylo mi sie dwa razy, ze po przekreceniu kluczyka nie zgasly zolte kontrolki ABS i ukladu przeciwpiskowego. W tym czasie, gdy sie palily nie dzialaly obydwa te uklady. Jechalo sie troche dziwnie (szczegolnie mam na mysli hamowanie).
Za pierwszym razem kontrolki zgasl same z siebie przy nastepnym odpalenia samochodu, a za drugim zgasly mi w czasie jazdy, gdy samochod delikatnie podskoczyl na jakims wyboju.
Wskazywaloby to na to, ze cos nie laczy (wstrzas wywolal powtorne zwarcie ukladu elektrycznego). Macie jakies pomysly gdzie poszukac? Czy wyslecie mnie od razu do mechanika?
Niestety nie jestem z stanie zauwazyc zadnej prawidlowosci w tym (dwa razy na przestrzeni 2-3 miesiecy) i ciezko bedzie cokolwiek znalezc u mechanika, jelsi akurat wszystko bedzie dzialalo...
dzieki za pomoc
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lis 18, 2010 22:37, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 10:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wskazywaloby to na to, ze cos nie laczy (wstrzas wywolal powtorne zwarcie ukladu elektrycznego). Macie jakies pomysly gdzie poszukac?
Zacząłbym od sprawdzenia stanu czujników, mocowań czujników, przewodów od czujników i pierścieni ABS na piastach.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lis 2006 Posty: 96 Skąd: polska
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 11:35
ok, brzmi sensownie, ale niestety obawiam sie, ze moja znajomosc budowy tego samochodu nie jest wystarczajaca, aby przeprowadzic te diagnostyke we wlasnym zakresie... nie mam po prostu pojecia, gdzie szukac ty wszystkich rzeczy (ok, wiem, gdzie sa piasty)
znasz w wawie lub bliskiej okolicy jakis warsztat, ktory moglby to dla mnie zrobic?
kobylka jest ok, ale ceny... troszki jakby za duze
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ok, brzmi sensownie, ale niestety obawiam sie, ze moja znajomosc budowy tego samochodu nie jest wystarczajaca, aby przeprowadzic te diagnostyke we wlasnym zakresie... nie mam po prostu pojecia, gdzie szukac ty wszystkich rzeczy (ok, wiem, gdzie sa piasty)
Jak wiesz gdzie są piasty, to już w sumie nieźle, bo jeśli masz dostęp do kanału lub podnośnika warsztatowego, to wiedząc gdzie są piasty znajdziesz takie zębate pierścienie przy nich, a przy pierścieniach czujniki, które z nimi współdziałają.
Gdzieś w archiwum było też opisane jaką oporność powinny mieć czujniki ABS, więc jeśli znajdziesz komputer ABS i zidentyfikujesz, które przewodu idą do czujników, będziesz mógł je sprawdzić.
Myślę, że Rave może być bardzo pomocny.
HdM napisał/a:
znasz w wawie lub bliskiej okolicy jakis warsztat, ktory moglby to dla mnie zrobic?
kobylka jest ok, ale ceny... troszki jakby za duze
Drugi taki warsztat to również byłe ASO - ECC w Babicach, ale ceny też do najniższych nie należą.
Jest jeszcze Morgan Car System na Bokserskiej.
Najlepiej byłoby podłaczyć autko pod kompa - w pamięci będzie zapisane co spowodowało błąd - zwykle da się w ten sposób ograniczyć obszar poszukiwań do jednego koła.
Kompa do 75 mają ECC i Kobyłka jako byłe ASO, a co do Morgan CS, to nie jestem pewny, bo na spotkaniu klubowym u nich w warsztacie chyba nie było żadnego 75.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lis 2006 Posty: 96 Skąd: polska
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 14:37
zadzwonilem do Kobylki i umowilem sie na komputer - informacja obojetna
zapytalem niesmialo o czujnik ABS - 600 pln - informacja ktora mnie zabila... mam nadzieje, ze to jedna poluzowany kabelek, prosze....
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jeśli będziesz chciał taniej używaną część to zadzwoń do CZ Rover Parts lub Art-Bizar (namiary na naszej stronie).
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lis 2006 Posty: 96 Skąd: polska
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 14:55
jak uslyszalem 600pln i informacje, ze nie ma sensu montowac uzywki, bo bardzo ciezko jest nie uszkodzic czujnika przy demontowaniu i nie polecaja w ogole kupowania (hmmm... co o tym myslicie?)... to nie zapytalem juz o montaz, nie chcialem sie bardziej denerwowac (niedawno wydalem 2700 na rozrzad)
a jesli chodzi o ART-BIZAR to maja takie ceny, ze nie zamierzam nawet do tych ludzi wiecej dzwonic... mialem wrazanie, ze daja mi zaporowe ceny, bo nie chca mi nic sprzedac
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
jak uslyszalem 600pln i informacje, ze nie ma sensu montowac uzywki, bo bardzo ciezko jest nie uszkodzic czujnika przy demontowaniu i nie polecaja w ogole kupowania (hmmm... co o tym myslicie?)...
Jasne, że nie polecają, bo dla nich lepiej, jeśli kupisz u nich nowy.
Osobiście kupiłem dwa używane czujniki do R800 i jeden ma już przejechane 80 kkm, a drugi około 50 kkm (dokładnie nie pamiętam) i ABS działa bez zarzutu (cena to odpowiednio 100 i 150 zł, ale to było 3 i 4 lata temu, a oryginalny czujnik kosztował wtedy ZTCP sporo ponad 1000 zł).
ZTCW uszkodzić czujnik można jedynie przy niechlujnym demontażu.
Niektóre firmy na przykład odcinają przewód od czujnika, zamiast odkręcić - żeby było szybciej, a oporność przewodów w układach ABS ma znaczenie i polutowany lub sztukowany przewód może również powodować złe odczyty i złe działanie systemu.
HdM napisał/a:
a jesli chodzi o ART-BIZAR to maja takie ceny, ze nie zamierzam nawet do tych ludzi wiecej dzwonic... mialem wrazanie, ze daja mi zaporowe ceny, bo nie chca mi nic sprzedac
Nic od nich nie kupowałem, ale wiem, że mają sporo części do R75, dlatego o nich napisałem.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
jesli chodzi o ART-BIZAR to maja takie ceny, ze nie zamierzam nawet do tych ludzi wiecej dzwonic... mialem wrazanie, ze daja mi zaporowe ceny, bo nie chca mi nic sprzedac
Ja kupowałem już u nich dwukrotnie i .... zawsze podawali mi ceny niższe niż gdzie indziej. Kontakt był super i towar zgodny z opisem. Nie wiem zatem czy ja mam takie szczęście, czy Wy (bo takich opinii jak Twoja słyszałem już kilka) takiego pecha...
Jeżeli Twój problem rzeczywiście tak rzadko powraca (raz w miesiącu) to może wstrzymaj się z zakupami. Może jak wiedziesz w jakąś większą dziurę (których u nas dostatek) to pod wpływem wstrząsu wszystko wróci do normy (jeśli to brak kontaktu na jakiejś złączce).
Ja to bym zaczął od sprawdzenia podłączenia może jakaś złączka nie kontaktuje. Jak by był uszkodzony czujnik to by całkiem nie działał abs i by nie reagował na wstrząsy. Ktoś kiedyś pisał na forum, że jak wiechał na prom to abs przestał mu działać okazało się, że urwany czy nadciągnięty kabel
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum