Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Twardy hamulec
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Twardy hamulec

po kilku wciśnięciach jego brak :/
Autor Wiadomość
ultraviolet_30 



Dołączyła: 09 Gru 2010
Posty: 26
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Mar 26, 2011 09:38   

To moja kochana żona. Jej pomysł kupno Rovera i forum. Jeszcze jedno, podłącz komputer i pompuj, jeżeli będzie zmiana obrotów, to komp. powinien zlokalizować przyczynę. Może jest jakieś sykanie gdzieś? Chociaż jak czytam objawy, to problem jest bardziej złożony
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 26, 2011 09:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Mar 26, 2011 11:36   

Sam prąd chyba jednak nie wystarczy. Cały układ zacznie działać przy uruchomionym silniku. Też myślę, że to sprawa pompy lub jakiegoś ciśnienia/podciśnienia. W/g mariusz418 problem dotyczy pompy vaccum. Nie znam się zupełnie i nie wiem jak to działa ;D Stąd moje durne pytania o części, o sposób naprawy itp. itd. Tak jak pisałem wcześniej, komputer pokazuj na wyświetlaczu czasami (b. rzadko, chyba 4 razy w życiu odkąd posiadam auto) wielki czerwony wykrzyknik w kółku i pod spodem "Break fault". Po chwili znika. Więc może komputer wie, że brakuje jakiegoś ciśnienia, albo jest za niskie, nie wiem, nie znam się, głupi jestem ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 26, 2011 11:54   

MaReK napisał/a:
Tak jak pisałem wcześniej, komputer pokazuj na wyświetlaczu czasami (b. rzadko, chyba 4 razy w życiu odkąd posiadam auto) wielki czerwony wykrzyknik w kółku i pod spodem "Break fault".
U mnie nic nie pokazuje.
MaReK napisał/a:
Więc może komputer wie, że brakuje jakiegoś ciśnienia, albo jest za niskie, nie wiem, nie znam się, głupi jestem
Tego raczej nie wie. Może wychwycić błąd pompy lub brak płynu hamulcowego.
 
 
ultraviolet_30 



Dołączyła: 09 Gru 2010
Posty: 26
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Mar 26, 2011 14:34   

:neutral:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 26, 2011 17:51   

MaReK napisał/a:
Nie znam się zupełnie i nie wiem jak to działa
MaReK, wszystkie zaznaczone elementy na zdjęciu są połączone ze sobą jednym plastykowym wężykiem (przewodem) (nr 6). Serwo hamulca (nr 1) znajduje się pod plastykiem osłaniającym podszybie. Z serwem połączony jest bezpośrednio pedał hamulca i to serwo wspomaga wciskanie pedału hamulca na skutek podciśnienia wytworzonego przez pompę vacum (nr 4). Do serwa przykręcona jest pompa hamulcowa (nr 2), a na niej zbiorniczek płynu hamulcowego (nr 3). Pompa hamulcowa łączy się następnie z pompą ABS/TC i dalej z zaciskami hamulcowymi. Zawór zwrotny podciśnienia (nr 5) znajduje się na plastykowym przewodzie. Od zaworka podciśnienia odchodzi dodatkowo wężyk gumowy do elektrozaworu sterowania podciśnieniem EGR. Pompa vacum przykręcona jest do tylnej części głowicy silnika gdzie napędza ją wałek rozrządu i wytwarza podciśnienie.
Do prawidłowego działania całego układu potrzebna jest idealna szczelność połączeń i elementów układu oraz prawidłowe podciśnienie wytworzone przez pompę vacum.
Opis dotyczy układu w R75 z silnikiem CDT/CDTi.
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sob Mar 26, 2011 18:12   

Wyjaśnijmy sobie na czym polega wspomaganie układu hamowania.
Naciśnięcie na pedał hamulca powoduje otwarcie zaworu serwa i połączenie komory atmosferycznej z ciśnieniem atmosferycznym które wywiera nacisk na membrany serwa a te z kolei naciskają na popychacz pompy hamulcowej. Aby układ zadziałał konieczne jest podciśnienie po drugiej stronie membran. W silnikach diesla podciśnienie wytwarza vacupompa a w silnikach z zapłonem iskrowym podciśnienie pobierane jest z kolektora ssącego. Wielkość tego podciśnienia jest proporcjonalna do obrotów silnika im wyższe tym większe podciśnienie i większa siła hamowania. (Oczywiście w iskrowych przepustnica gazu przymknięta.) Po to by utrzymać podciśnienie na serwie stosowany jest zaworek zwrotny , jego niesprawność powoduje że podciśnienie zbyt szybko spada zmniejszając siłę wspomagania (objaw twardy pedał)
Niesprawna lub o znacznie zmniejszonej sprawności vacupompa również przyczynia się do takich objawów ale generalnie jeśli pierwsze hamowanie jest silne i czuć wspomaganie to należy przedewszystkim sprawdzić zaworek.

sorry,że się tak łopatologicznie rozpisałem :pisze: :pisze:
_________________
rom
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Mar 26, 2011 18:14   

a teraz kilka praktycznych informacji

wspomaganie podcisnieniowe hamulcy w waszych przypadkach dziala dzieki tzw vacuum pompie, ktora jest napedzana silnikiem i jej wydajnosc jest wprost proporcjonalna do obrotow z jakimi pracuje


i tu wniosek nr 1:
na niskich obrotach tworzenie podcisnienia jest niewielkie

kilkukrotne naciskanie hamulca powoduje "zuzycie" podcisnienia ktore jest "zmagazynowane" w serwie

wniosek nr 2:
hamowanie pulsacyjne w autach ze wspomaganiem jest niebezpieczne, bo spada wydajnosc wspomagania

na koniec konkluzja:

wasze hamulce sa sprawne, tylko pewne specyficzne warunki jakie im serwujecie powoduja ze dzialaja na granicy wydajnosci

a wy nieprzyzwyczajeni do braku wspomagania panikujecie :P

ps: ale pro forma wydajnosc vacuum pompy posprawdzajcie, oraz przewody

a jak komus malo moze sobie wsadzic tuningowy zbiornik podcisnienia :P
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Mar 26, 2011 22:37   

apples, automechanik dzięki za rozjaśnienie tematu. Teraz mniej więcej będę wiedział gdzie szukać ew. nieszczelności. Przy wymianie opon na letnie i tak nosiłem się z wymianą płynu hamulcowego, więc mogę przy okazji sprawdzić elementy zaznaczone na obrazkach. Rozumiem, że mam pompkę vacum rozebrać i wyczyścić tak?

Nic nie popsuję? Może gdzieś są jeszcze jakieś uszczelki, pierdółki na które warto zwrócić uwagę. Co dzieje się z tym zaworkiem? Jak on się psuje? Z rysunku nie bardzo widzę możliwość demontażu i rozbiórki.

flapjck1 napisał/a:
wasze hamulce sa sprawne, tylko pewne specyficzne warunki jakie im serwujecie powoduja ze dzialaja na granicy wydajnosci
a wy nieprzyzwyczajeni do braku wspomagania panikujecie

Chyba nie do końca sprawne. W/g twojej teorii zwiększenie obrotów, dodanie gazu powinno wytworzyć podciśnienie i pedał hamulca znów powinien był się zrobić miękki. Niestety tak nie było. Dopiero wyłączenie i ponowne uruchomienie silnika spowodowało powrót do normalności.

Poza tym ruszając rano, w mroźne poranki spod bloku zdarzało się, że nie mogłem wcisnąć hamulca i zatrzymać auta. Przydatne to jest kiedy próbuje się wyjechać z miejsca zastawionego przez inne pojazdy ;) Przed uderzeniem w inne auto uratował mnie hamulec ręczny. W ekstremalnej sytuacji hamulec nożny powrócił dopiero po przejechaniu 300 m. Nie wydaje mi się, żeby to było prawidłowe działanie układu.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 26, 2011 23:24   

MaReK napisał/a:
Rozumiem, że mam pompkę vacum rozebrać i wyczyścić tak?
Możesz zobaczyć jak wygląda w środku. Znalazłem na forum BMW http://www.bmw-klub.pl/fo...p?f=69&t=121656
MaReK napisał/a:
Nic nie popsuję? Może gdzieś są jeszcze jakieś uszczelki, pierdółki na które warto zwrócić uwagę.
Rozbieraj delikatnie, a będzie OK. W razie czego dorobisz uszczelkę z papieru. :wink:
MaReK napisał/a:
Co dzieje się z tym zaworkiem? Jak on się psuje? Z rysunku nie bardzo widzę możliwość demontażu i rozbiórki.
Zacina się, rozsypuje, itp. Nie rozbiera się.
MaReK napisał/a:
Poza tym ruszając rano, w mroźne poranki spod bloku zdarzało się, że nie mogłem wcisnąć hamulca i zatrzymać auta.
Czytałem o przypadkach że do serwa dostała się woda i zamarzała blokując serwo.

[ Dodano: Sob Mar 26, 2011 23:24 ]

Numer katalogowy pompy vacum - Rover SQJ100090, Land Rover SQJ100090L, Pierburg 7.24806.00.0 BMW 11662248170
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Mar 26, 2011 23:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Mar 26, 2011 23:32   

Cytat:
Zacina się, rozsypuje, itp. Nie rozbiera się.

Świnia i tyle. A to się wymienia? To jest dostępne ot tak...
Jutro na spocie spytam mojego ulubionego dostawcę części ;)

apples napisał/a:
Rozbieraj delikatnie, a będzie OK. W razie czego dorobisz uszczelkę z papieru.

Która uszczelkę? Czy piszesz o membranie? Oczywiście, że wszystko będę robił delikatnie.

apples napisał/a:
Czytałem o przypadkach że do serwa dostała się woda i zamarzała blokując serwo.

A nie pisali którędy się ta woda dostaje?

Twój pierwszy obrazek, serwo hamulca, jest oznaczony numerem 4 element?
Na to wchodzi wężyk jakiś? Ja mam wrażenie, że skądś mi coś kiedyś spadło, ale nie pamiętam już co i gdzie i czy założyłem :D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 26, 2011 23:42   

MaReK napisał/a:
To jest dostępne ot tak...
Zaworek zwrotny podciśnienia występuje tylko w komplecie z przewodem. Numer katalogowy Rover SQB108550. W starszych modelach do 2000r. VIN do 171775 numer jest SQB103131
MaReK napisał/a:
Która uszczelkę? Czy piszesz o membranie? Oczywiście, że wszystko będę robił delikatnie.
Jeśli jakaś będzie. :wink: Prawdopodobnie jest papierowa od czoła pod przednią pokrywką i oring od strony głowicy.
MaReK napisał/a:
A nie pisali którędy się ta woda dostaje?
Nie pamiętam.
MaReK napisał/a:
wój pierwszy obrazek, serwo hamulca, jest oznaczony numerem 4 element?
Tak. Wchodzi numer 6.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Mar 26, 2011 23:45   

apples napisał/a:
Tak. Wchodzi numer 6.

Jak go zdejmę i dodam gazu i przyłożę palec do wężyka, to powinno się coś zadziać ;D ?
Jakieś dmuchnięcie/zassanie :D ?
Cytat:
Wychodzi że tylko z przewodem. Numer katalogowy Rover SQB108550. W starszych modelach do 2000r. VIN do 171775 numer jest SQB103131

No nic... nie oczekuję, że każda śrubka będzie w cenie 0,50 zł :)
Zacznę od oczyszczenia i sprawdzenia układu na razie.
Zmienię płyn, odpowietrzę układ i poobserwuję.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 26, 2011 23:53   

MaReK napisał/a:
Jak go zdejmę i dodam gazu i przyłożę palec do wężyka, to powinno się coś zadziać ?
Jakieś dmuchnięcie/zassanie ?
Ssanie.

P.S. Oby tylko Ci się za bardzo nie spodobało i nie zacznij wsadzać czegoś innego. :lol:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Mar 26, 2011 23:55   

Cytat:
P.S. Oby tylko Ci się za bardzo nie spodobało i nie zacznij wsadzać czegoś innego. :lol:

Oj misiu... przecież wiesz dobrze, że to nie ten rozmiar ;P
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Mar 27, 2011 00:00   

MaReK napisał/a:
Oj misiu...
;>
MaReK napisał/a:
przecież wiesz dobrze, że to nie ten rozmiar
Słyszałem co innego. :haha:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Mar 28, 2011 00:03   

Porady dr. Mariusz418 są następujące:

- wężyk od egr'a (podobno lubi gnić i przepuszczać)
- wyczyścić pompę vacum
- przyjrzeć się serwu

Zaworki na plastykowym wężyku podobno rzadko się psują.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Mar 28, 2011 08:04   

a płyn hamulcowy był dawno wymieniany ?
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Mar 28, 2011 09:17   

PHJOWI napisał/a:
a płyn hamulcowy był dawno wymieniany ?

2 lata temu.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Mar 28, 2011 10:40   

pytam bo miałem przypadek że stary płyn tak robił ,
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Mar 28, 2011 10:42   

Cytat:
pytam bo miałem przypadek że stary płyn tak robił ,

No tak. Wcześniej mi mierzyli takim badziewiem ilość wody w płynie i było na pograniczu normy, więc zdecydowałem się wymienić.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Twardy hamulec.
markozalko Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Gru 23, 2010 20:56
tommsz
Brak nowych postów [R75] hamulec robi się twardy
Mayones123 Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Maj 27, 2014 14:18
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Twardy hamulec po 2 dniowym postoju
markozalko Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Mar 08, 2011 20:11
apples
Brak nowych postów [R75] Twardy pedał sprzęgła
thorgalxxx Rover serii 75, MG ZT 33 Czw Kwi 07, 2011 21:08
thorgalxxx
Brak nowych postów [R75] Twardy pedał sprzęgła
yaro38 Rover serii 75, MG ZT 63 Wto Paź 15, 2013 12:14
rafal3443



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink