To moja kochana żona. Jej pomysł kupno Rovera i forum. Jeszcze jedno, podłącz komputer i pompuj, jeżeli będzie zmiana obrotów, to komp. powinien zlokalizować przyczynę. Może jest jakieś sykanie gdzieś? Chociaż jak czytam objawy, to problem jest bardziej złożony
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 09:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sam prąd chyba jednak nie wystarczy. Cały układ zacznie działać przy uruchomionym silniku. Też myślę, że to sprawa pompy lub jakiegoś ciśnienia/podciśnienia. W/g mariusz418 problem dotyczy pompy vaccum. Nie znam się zupełnie i nie wiem jak to działa Stąd moje durne pytania o części, o sposób naprawy itp. itd. Tak jak pisałem wcześniej, komputer pokazuj na wyświetlaczu czasami (b. rzadko, chyba 4 razy w życiu odkąd posiadam auto) wielki czerwony wykrzyknik w kółku i pod spodem "Break fault". Po chwili znika. Więc może komputer wie, że brakuje jakiegoś ciśnienia, albo jest za niskie, nie wiem, nie znam się, głupi jestem
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 11:54
MaReK napisał/a:
Tak jak pisałem wcześniej, komputer pokazuj na wyświetlaczu czasami (b. rzadko, chyba 4 razy w życiu odkąd posiadam auto) wielki czerwony wykrzyknik w kółku i pod spodem "Break fault".
U mnie nic nie pokazuje.
MaReK napisał/a:
Więc może komputer wie, że brakuje jakiegoś ciśnienia, albo jest za niskie, nie wiem, nie znam się, głupi jestem
Tego raczej nie wie. Może wychwycić błąd pompy lub brak płynu hamulcowego.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 17:51
MaReK napisał/a:
Nie znam się zupełnie i nie wiem jak to działa
MaReK, wszystkie zaznaczone elementy na zdjęciu są połączone ze sobą jednym plastykowym wężykiem (przewodem) (nr 6). Serwo hamulca (nr 1) znajduje się pod plastykiem osłaniającym podszybie. Z serwem połączony jest bezpośrednio pedał hamulca i to serwo wspomaga wciskanie pedału hamulca na skutek podciśnienia wytworzonego przez pompę vacum (nr 4). Do serwa przykręcona jest pompa hamulcowa (nr 2), a na niej zbiorniczek płynu hamulcowego (nr 3). Pompa hamulcowa łączy się następnie z pompą ABS/TC i dalej z zaciskami hamulcowymi. Zawór zwrotny podciśnienia (nr 5) znajduje się na plastykowym przewodzie. Od zaworka podciśnienia odchodzi dodatkowo wężyk gumowy do elektrozaworu sterowania podciśnieniem EGR. Pompa vacum przykręcona jest do tylnej części głowicy silnika gdzie napędza ją wałek rozrządu i wytwarza podciśnienie.
Do prawidłowego działania całego układu potrzebna jest idealna szczelność połączeń i elementów układu oraz prawidłowe podciśnienie wytworzone przez pompę vacum.
Opis dotyczy układu w R75 z silnikiem CDT/CDTi.
Wyjaśnijmy sobie na czym polega wspomaganie układu hamowania.
Naciśnięcie na pedał hamulca powoduje otwarcie zaworu serwa i połączenie komory atmosferycznej z ciśnieniem atmosferycznym które wywiera nacisk na membrany serwa a te z kolei naciskają na popychacz pompy hamulcowej. Aby układ zadziałał konieczne jest podciśnienie po drugiej stronie membran. W silnikach diesla podciśnienie wytwarza vacupompa a w silnikach z zapłonem iskrowym podciśnienie pobierane jest z kolektora ssącego. Wielkość tego podciśnienia jest proporcjonalna do obrotów silnika im wyższe tym większe podciśnienie i większa siła hamowania. (Oczywiście w iskrowych przepustnica gazu przymknięta.) Po to by utrzymać podciśnienie na serwie stosowany jest zaworek zwrotny , jego niesprawność powoduje że podciśnienie zbyt szybko spada zmniejszając siłę wspomagania (objaw twardy pedał)
Niesprawna lub o znacznie zmniejszonej sprawności vacupompa również przyczynia się do takich objawów ale generalnie jeśli pierwsze hamowanie jest silne i czuć wspomaganie to należy przedewszystkim sprawdzić zaworek.
wspomaganie podcisnieniowe hamulcy w waszych przypadkach dziala dzieki tzw vacuum pompie, ktora jest napedzana silnikiem i jej wydajnosc jest wprost proporcjonalna do obrotow z jakimi pracuje
i tu wniosek nr 1:
na niskich obrotach tworzenie podcisnienia jest niewielkie
kilkukrotne naciskanie hamulca powoduje "zuzycie" podcisnienia ktore jest "zmagazynowane" w serwie
wniosek nr 2:
hamowanie pulsacyjne w autach ze wspomaganiem jest niebezpieczne, bo spada wydajnosc wspomagania
na koniec konkluzja:
wasze hamulce sa sprawne, tylko pewne specyficzne warunki jakie im serwujecie powoduja ze dzialaja na granicy wydajnosci
a wy nieprzyzwyczajeni do braku wspomagania panikujecie
ps: ale pro forma wydajnosc vacuum pompy posprawdzajcie, oraz przewody
a jak komus malo moze sobie wsadzic tuningowy zbiornik podcisnienia
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
apples, automechanik dzięki za rozjaśnienie tematu. Teraz mniej więcej będę wiedział gdzie szukać ew. nieszczelności. Przy wymianie opon na letnie i tak nosiłem się z wymianą płynu hamulcowego, więc mogę przy okazji sprawdzić elementy zaznaczone na obrazkach. Rozumiem, że mam pompkę vacum rozebrać i wyczyścić tak?
Nic nie popsuję? Może gdzieś są jeszcze jakieś uszczelki, pierdółki na które warto zwrócić uwagę. Co dzieje się z tym zaworkiem? Jak on się psuje? Z rysunku nie bardzo widzę możliwość demontażu i rozbiórki.
flapjck1 napisał/a:
wasze hamulce sa sprawne, tylko pewne specyficzne warunki jakie im serwujecie powoduja ze dzialaja na granicy wydajnosci
a wy nieprzyzwyczajeni do braku wspomagania panikujecie
Chyba nie do końca sprawne. W/g twojej teorii zwiększenie obrotów, dodanie gazu powinno wytworzyć podciśnienie i pedał hamulca znów powinien był się zrobić miękki. Niestety tak nie było. Dopiero wyłączenie i ponowne uruchomienie silnika spowodowało powrót do normalności.
Poza tym ruszając rano, w mroźne poranki spod bloku zdarzało się, że nie mogłem wcisnąć hamulca i zatrzymać auta. Przydatne to jest kiedy próbuje się wyjechać z miejsca zastawionego przez inne pojazdy Przed uderzeniem w inne auto uratował mnie hamulec ręczny. W ekstremalnej sytuacji hamulec nożny powrócił dopiero po przejechaniu 300 m. Nie wydaje mi się, żeby to było prawidłowe działanie układu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Świnia i tyle. A to się wymienia? To jest dostępne ot tak...
Jutro na spocie spytam mojego ulubionego dostawcę części
apples napisał/a:
Rozbieraj delikatnie, a będzie OK. W razie czego dorobisz uszczelkę z papieru.
Która uszczelkę? Czy piszesz o membranie? Oczywiście, że wszystko będę robił delikatnie.
apples napisał/a:
Czytałem o przypadkach że do serwa dostała się woda i zamarzała blokując serwo.
A nie pisali którędy się ta woda dostaje?
Twój pierwszy obrazek, serwo hamulca, jest oznaczony numerem 4 element?
Na to wchodzi wężyk jakiś? Ja mam wrażenie, że skądś mi coś kiedyś spadło, ale nie pamiętam już co i gdzie i czy założyłem
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Mar 26, 2011 23:42
MaReK napisał/a:
To jest dostępne ot tak...
Zaworek zwrotny podciśnienia występuje tylko w komplecie z przewodem. Numer katalogowy Rover SQB108550. W starszych modelach do 2000r. VIN do 171775 numer jest SQB103131
MaReK napisał/a:
Która uszczelkę? Czy piszesz o membranie? Oczywiście, że wszystko będę robił delikatnie.
Jeśli jakaś będzie. Prawdopodobnie jest papierowa od czoła pod przednią pokrywką i oring od strony głowicy.
MaReK napisał/a:
A nie pisali którędy się ta woda dostaje?
Nie pamiętam.
MaReK napisał/a:
wój pierwszy obrazek, serwo hamulca, jest oznaczony numerem 4 element?
Jak go zdejmę i dodam gazu i przyłożę palec do wężyka, to powinno się coś zadziać ?
Jakieś dmuchnięcie/zassanie ?
Cytat:
Wychodzi że tylko z przewodem. Numer katalogowy Rover SQB108550. W starszych modelach do 2000r. VIN do 171775 numer jest SQB103131
No nic... nie oczekuję, że każda śrubka będzie w cenie 0,50 zł
Zacznę od oczyszczenia i sprawdzenia układu na razie.
Zmienię płyn, odpowietrzę układ i poobserwuję.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum