Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT] znów zgasł i nie odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT] znów zgasł i nie odpala
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Kwi 28, 2017 20:12   

j0zek napisał/a:
Czy mozliwe, że auto szarpie podczas przyspieszania, gdy podłączony jest toaf i live data w silnik?
Dzisiaj jechałem bez włączonego toafa i raczej nic nie szarpało.

Damy do kącika humorystycznego na stronie TOAF'a :D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 28, 2017 20:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 29, 2017 00:10   

longer86 niekoniecznie.

Nie wiem co jozek w TOAFie powłączał ale pamiętam, że w INPIE jak włączałem sprawdzanie bodajże prędkości obrotowych na cylindrze to na postoju zaczynał mi nierówno pracować - jak przełączyłem na inną 'kartę' (wtryski czy inne live data) to wszystko wracało do normy.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Kwi 29, 2017 03:50   

longer86 napisał/a:
Powstrzymam się od komentarza

Wiec po co sie odzywasz??

2 x sprawdzalem i w obu przypadkach na wlaczonym live data i kilku wybranych parametrach auto poszarpuje, 2 x przy wylaczonym nic sie nie dzieje. Z racji, ze nie znam sie na autach oraz na oprogramowaniu diagnostycznym mam prawo przypuszczac, ze moze tu jest jakis punkt zaczepienia. Nie jestem takim mozgiem i panem i wladca motoryzacyknym jak Ty longer
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 29, 2017 07:01   

j0zek napisał/a:
Nie jestem takim mozgiem i panem i wladca motoryzacyknym jak Ty longer


Nie uważam sie za takiego, wiec bez osobistych wycieczek proszę.

Druga sprawa sprawdzasz błędy, to masz ilość ich wystąpień, sprawdziłbyś czy blad ciśnienia był pojedynczy jak nie podlaczyles pompy, czy występuje w czasie jazdy wielokrotnie
_________________
75 Red Edition
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Kwi 29, 2017 07:47   

Blad z czujnikiem wystapil raz i oznaczony byl jako nieznany. Juz wiecej sie nie pojawil.
Jesli chodzi o blad zwiazany z niskim cisnieniem wstepnym to rowniez od wymiany zbiornika paliwa z pompa sie nie pojawil
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 29, 2017 08:22   

Założyłeś w końcu z polifta bez pompy wstępnej przy aku?
_________________
75 Red Edition
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Kwi 29, 2017 13:28   

Mam poliftowa w baku, progowa zostala pod maska.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 29, 2017 18:58   

Moze przycina sie ta przy aku i blokuje przepływ?
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Kwi 29, 2017 23:57   

prebenny napisał/a:
że w INPIE jak włączałem sprawdzanie bodajże prędkości obrotowych na cylindrze to na postoju zaczynał mi nierówno pracować

Tak. Coś w rodzaju wypadania zapłonu, ale to inne odczucie jak brak paliwa. Kiedyś ktoś z fachowców od BMW opisywał dlaczego się tak dzieje. To jednak występuje na jałowym biegu. W czasie jazdy nie. W TOAFie są robione grupy. Żeby nie mierzyć wszystkiego na raz, bo zakrzywia się obraz pomiarów. Dodatkowo jeśli w TOAF ustawi się zbyt dużo parametrów do pomiaru, to zaczyna pokazywać głupoty.

Jeśli to się dzieje na skutek niedoboru paliwa, to błąd w sterowniku powinien być zawsze jak to się wydarzy.

Pomiary z grupy pierwszej wykonuje dość często z każdym kto przyjeżdża na modyfikację. Nigdy nie zdarzyło mi się aby silnik szarpnął. Dlatego nie wierzę, że to wina pomiaru.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Kwi 30, 2017 12:27   

Właśnie żaden błąd nie wyskoczył, gdy to się pojawiało.
Jeśli chodzi o live data i ilość parametrów, które są aktywne w toaf to coś około 10.

W czwartek oddaję auto do jakiegoś innego zakładu, podobno są dobrzy, dużo opinii słyszałem. Może oni wpadną na jakiś pomysł, albo znajdą przyczynę, albo potwierdzą, że faktycznie już wszystko jest ok, a to poszarpywanie wynika z innego powodu.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Kwi 30, 2017 12:37   

j0zek napisał/a:
Właśnie żaden błąd nie wyskoczył, gdy to się pojawiało.

Odczytują Ci się poprawnie ZCS'y?

j0zek napisał/a:
Jeśli chodzi o live data i ilość parametrów, które są aktywne w toaf to coś około 10.

1. obroty
2. praca pedału gazu
3. ilość paliwa wstępnego
4. ciśnienie paliwa na listwie CR
5. masa powietrza przepływanego
6. masa powietrza wymaganego
7. doładowanie wartość rzeczywista
8. doładowania wartość wymagana

Co tam jeszcze masz?

A masz loga z przejazdu na którym wystąpiło takie "szarpnięcie"?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Kwi 30, 2017 13:31   

1. pozycja pedalu gazu,
2. napiecie akumulatora,
3. cisnienie paliwa wstepnego,
4. temperatura cieczy chlodzacej,
5. rzeczywista masa powietrza,
6. wymagana masa powietrza,
7. obroty silnika,
8. rzeczywiste cisnienie na listwie CR,
9. rzeczywiste cisnienie doladowania,
10. zuzycie paliwa dla CAN DDE,
11. cisnienie doladowania

logi gdzieś miałem, ale jak sprawdzałem to ciśnienie najmniej wyniosło 3,21 (mocniejsze przyspieszenie)
podczas jazdy jednostajnej oscylują w granicach 3,40-3,45.

a te kody ZCS to gdzie wejść i sprawdzić, czy poprawnie są odczytywane?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Kwi 30, 2017 15:06   

2, 4 i 10 usuń. Niech zostanie cała reszta. Potem sprawdź jeszcze raz i zobacz czy taka szarpanina wystąpi. Jak tak, to wtedy zapisz log'a. Postaraj się zastopować pomiar jak najszybciej od wystąpienia tego zjawiska.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Kwi 30, 2017 15:28   

Ok, to jak wyjadę paliwa poniżej połowy to sprawdzę. A jutro również sprawdzę, czy powyżej połowy też się tak robi z podpiętą live data.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]zgasł i nie odpala.
dorotamax1 Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Cze 06, 2021 10:33
0L0
Brak nowych postów [R75]Zgasł podczas jazdy i nie odpala
JaCu Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Kwi 24, 2017 14:56
JaCu
Brak nowych postów [R75] zgasł podczas jazdy i nie odpala
niedzia Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Lut 10, 2018 20:25
niedzia
Brak nowych postów [R75] Zgasł w trasie, kręci i nie odpala
imperialista Rover serii 75, MG ZT 61 Czw Lis 24, 2016 20:23
Adrian138
Brak nowych postów [R75] Nagle zgasł, nie odpala, mrugają kontrolki.
Piotrass Rover serii 75, MG ZT 9 Nie Sty 24, 2010 13:02
Piotrass



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink