Czy mozliwe, że auto szarpie podczas przyspieszania, gdy podłączony jest toaf i live data w silnik?
Dzisiaj jechałem bez włączonego toafa i raczej nic nie szarpało.
Damy do kącika humorystycznego na stronie TOAF'a
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie wiem co jozek w TOAFie powłączał ale pamiętam, że w INPIE jak włączałem sprawdzanie bodajże prędkości obrotowych na cylindrze to na postoju zaczynał mi nierówno pracować - jak przełączyłem na inną 'kartę' (wtryski czy inne live data) to wszystko wracało do normy.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Kwi 29, 2017 03:50
longer86 napisał/a:
Powstrzymam się od komentarza
Wiec po co sie odzywasz??
2 x sprawdzalem i w obu przypadkach na wlaczonym live data i kilku wybranych parametrach auto poszarpuje, 2 x przy wylaczonym nic sie nie dzieje. Z racji, ze nie znam sie na autach oraz na oprogramowaniu diagnostycznym mam prawo przypuszczac, ze moze tu jest jakis punkt zaczepienia. Nie jestem takim mozgiem i panem i wladca motoryzacyknym jak Ty longer
Nie jestem takim mozgiem i panem i wladca motoryzacyknym jak Ty longer
Nie uważam sie za takiego, wiec bez osobistych wycieczek proszę.
Druga sprawa sprawdzasz błędy, to masz ilość ich wystąpień, sprawdziłbyś czy blad ciśnienia był pojedynczy jak nie podlaczyles pompy, czy występuje w czasie jazdy wielokrotnie
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Kwi 29, 2017 07:47
Blad z czujnikiem wystapil raz i oznaczony byl jako nieznany. Juz wiecej sie nie pojawil.
Jesli chodzi o blad zwiazany z niskim cisnieniem wstepnym to rowniez od wymiany zbiornika paliwa z pompa sie nie pojawil
że w INPIE jak włączałem sprawdzanie bodajże prędkości obrotowych na cylindrze to na postoju zaczynał mi nierówno pracować
Tak. Coś w rodzaju wypadania zapłonu, ale to inne odczucie jak brak paliwa. Kiedyś ktoś z fachowców od BMW opisywał dlaczego się tak dzieje. To jednak występuje na jałowym biegu. W czasie jazdy nie. W TOAFie są robione grupy. Żeby nie mierzyć wszystkiego na raz, bo zakrzywia się obraz pomiarów. Dodatkowo jeśli w TOAF ustawi się zbyt dużo parametrów do pomiaru, to zaczyna pokazywać głupoty.
Jeśli to się dzieje na skutek niedoboru paliwa, to błąd w sterowniku powinien być zawsze jak to się wydarzy.
Pomiary z grupy pierwszej wykonuje dość często z każdym kto przyjeżdża na modyfikację. Nigdy nie zdarzyło mi się aby silnik szarpnął. Dlatego nie wierzę, że to wina pomiaru.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Kwi 30, 2017 12:27
Właśnie żaden błąd nie wyskoczył, gdy to się pojawiało.
Jeśli chodzi o live data i ilość parametrów, które są aktywne w toaf to coś około 10.
W czwartek oddaję auto do jakiegoś innego zakładu, podobno są dobrzy, dużo opinii słyszałem. Może oni wpadną na jakiś pomysł, albo znajdą przyczynę, albo potwierdzą, że faktycznie już wszystko jest ok, a to poszarpywanie wynika z innego powodu.
Właśnie żaden błąd nie wyskoczył, gdy to się pojawiało.
Odczytują Ci się poprawnie ZCS'y?
j0zek napisał/a:
Jeśli chodzi o live data i ilość parametrów, które są aktywne w toaf to coś około 10.
1. obroty
2. praca pedału gazu
3. ilość paliwa wstępnego
4. ciśnienie paliwa na listwie CR
5. masa powietrza przepływanego
6. masa powietrza wymaganego
7. doładowanie wartość rzeczywista
8. doładowania wartość wymagana
Co tam jeszcze masz?
A masz loga z przejazdu na którym wystąpiło takie "szarpnięcie"?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Kwi 30, 2017 13:31
1. pozycja pedalu gazu,
2. napiecie akumulatora,
3. cisnienie paliwa wstepnego,
4. temperatura cieczy chlodzacej,
5. rzeczywista masa powietrza,
6. wymagana masa powietrza,
7. obroty silnika,
8. rzeczywiste cisnienie na listwie CR,
9. rzeczywiste cisnienie doladowania,
10. zuzycie paliwa dla CAN DDE,
11. cisnienie doladowania
logi gdzieś miałem, ale jak sprawdzałem to ciśnienie najmniej wyniosło 3,21 (mocniejsze przyspieszenie)
podczas jazdy jednostajnej oscylują w granicach 3,40-3,45.
a te kody ZCS to gdzie wejść i sprawdzić, czy poprawnie są odczytywane?
2, 4 i 10 usuń. Niech zostanie cała reszta. Potem sprawdź jeszcze raz i zobacz czy taka szarpanina wystąpi. Jak tak, to wtedy zapisz log'a. Postaraj się zastopować pomiar jak najszybciej od wystąpienia tego zjawiska.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum