Wysłany: Sro Gru 09, 2015 10:21 [R75] piszczące hamulce po wymianie tarcz i klocków
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam, na początku listopada wymieniałem tarcze razem z klockami. Po około tygodniu od wymiany hamulce zaczęły piszczeć przy wolnym hamowaniu. Odpowiedź mechanika, że muszą się dotrzeć i ułożyć.
Przejechałem od tego czasu już ponad 1000 km, ale poprawy nie widać.
Co sądzicie? Mogli coś spraprać?
Załączam zdjęcia zrobione przez felgę z przednich kół, może komuś pomogą
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 09, 2015 10:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Albo źle oczyszczone jarzma, albo klocki bez podkładek i wpadają w wibracje.
Mnie to na tyle przeszkadzało, że wymieniłem nowe klocki na nowe klocki z taką podkładką
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ktoś kiedyś miał jakiś patent na to i nawet gdzieś podawał link do sklepu z takimi podkładkami. Nakleja się je na tył klocka. Ja szukałem, ale nie znalazłem, więc... zrobiłem jak wyżej.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Z doświadczenia najczęściej winne są źle odczyszczone jarzma.
Powinno się je porządnie wyszorować szczotką drucianą zanim założy się nowe klocki.
Ja czyszczę i drucianą szczotką a potem przemywam to pędzelkiem z ekstrakcyjną.
kolejna kwestia to prowadnice. Zawsze bezwzględnie je wyciągam czyszczę dokładnie razem z gniazdem i daję nowy smar ew. zmieniam gumeczki jak trzeba.
Albo źle oczyszczone jarzma, albo klocki bez podkładek i wpadają w wibracje.
Mnie to na tyle przeszkadzało, że wymieniłem nowe klocki na nowe klocki z taką podkładką
Hmm a możesz polecić jakieś sprawdzone, które nie piszczą? Jaki koszt? Bo już nie mam na to siły Wyżej info, że niby mam podkładki, ale w takim razie wniosek jest taki, że nic mi nie pomagają
Na początek bezkosztowo, zdejmij klocki i wyczyść jarzma i wszystko tam porządnie, jak to nie pomoże to wtedy albo czymś zaradzić albo inne klocki założyć
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
jeśli to TRW to czyszczenie nie pomoże, ani te ichnie podkładki. Mi taki zestaw tarcze+klocki piszczy od ponad roku mimo kilkukrotnego czyszczenia. Co gorsza zmiana klocków na Bosch (też z podkładkami antywibracyjnymi) i zostawianie tarcz TRW na nic się zdała ... nadal jest piszczenie w końcowej fazie hamowania/hamowaniu przy toczeniu się auta np. na parkingu.
dexter77, odkąd wymieniłem tarcze i klocki na ATE, zapomniałem o piszczących hamulcach. Są prawie dwukrotnie droższe od najtańszych, ale myślę, że dla ciszy i spokoju warto.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Ja ma na obu osiach QUINTON HAZELL i po przesiadce z ATE stwierdzam że nie ma żadnej różnicy, a nawet tył moim zdaniem lepiej hamuje niż na ATE
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Na tyle mam inne klocki nie pamiętam producenta a z przodu komplet QUINTON HAZELL, proste jak drut, jeżdżą u mnie ponad 2 lata i to będzie jakieś 30kkm. Przód minimalnie bardziej pyli jak ATE
[ Dodano: Pon Gru 14, 2015 18:34 ]
poszukałem maila i tył mam klocki ABS. Zięć też ma tarcze QUINTON HAZELL na przodzie i klocki DENCKERMANN hamują tak jak moje
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Poprzedni właściciel wymienił w mojej Alfie tarcze i klocki na nowe. Niestety też mam problem piszczących hamulców. Czyszczenie i smar nic nie dały, piszczały cały czas. Zeszlifowałem czoło i ranty klocka pomogło na jakieś dwa miesiące i znowu po tym czasie piszczy. Nie chcę inwestować w kolejny zestaw klocków bo mam prawie nowe zamontowane, więc pozostaje raz na jakiś czas przeszlifować i żyć z tym faktem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum