Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z odpaleniem - CDT
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z odpaleniem - CDT
Autor Wiadomość
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lis 08, 2010 17:00   

Cytat:
Bulway, otwórz maskę, włóż kluczyk do stacyjki i przekręć stacyjkę w poz.2. Po przekręceniu stacyjki podejdź do silnika i słuchaj czy pracuje pompka niskiego ciśnienia przy akumulatorze. Na 99% to wina pompy i komputer tego nie wykaże do momentu aż się całkowicie pompa nie rozkraczy.


na razie nie marudzi przy zapalaniu, jak tylko zacznie to sprawdzę.


dusiek, angel spokojnie, ja chętnie wszystko się dowiem, tylko powiedzcie jak to zrobi apples: co może być i najważniejsze, jak to mogę sprawdzić.
Na komputerze tez mogło nie pokazać bo wtedy nie był po trasie dłuższej i odpalał bez problemów.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 08, 2010 17:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lis 08, 2010 18:48   

angel napisał/a:
i tu się nie zgodzę z kolegą, ponieważ T4 wykazuje ciśnienie na pompie przy akumulatorze, w momencie wciskania gazu. Oczywiście powinno wzrastać.
Ciśnienie z z każdej pompy z osobna pokazuje?

Czujnik ciśnienia paliwa jest zamontowany na obudowie filtra paliwa i z niego chyba czyta ciśnienie. Jeżeli tak to jest za pompą niskiego ciśnienia i pompą w baku, a przed CR. W takim razie skąd wie która pompa podaje za niskie ciśnienie i jest rozwalona?
 
 
angel 



Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 19
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lis 08, 2010 19:05   

apples, nie wiem jak to czyta, T4 ale faktem jest, że czyta, widziałem i pokazywał mi to Pan który to sprawdzał, powiedział, że pompa będzie do wymiany bo przy wciskaniu gazu spada ciśnienie i rzeczywiście jak wciskał gaz to wartości ciśnienia spadały. Nie wiem jak to wygląda od strony technicznej :)

[ Dodano: Pon Lis 08, 2010 19:05 ]
dusiek, nie nerwuj się, kolega jak zadał pytanie to na pewno czyta wszystkie odpowiedzi, a kolegakris-tofer, jak widać pisał o tym nieco wyżej..
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lis 08, 2010 19:07   

angel napisał/a:
apples, nie wiem jak to czyta, T4 ale faktem jest, że czyta, widziałem i pokazywał mi to Pan który to sprawdzał, powiedział, że pompa będzie do wymiany bo przy wciskaniu gazu spada ciśnienie i rzeczywiście jak wciskał gaz to wartości ciśnienia spadały. Nie wiem jak to wygląda od strony technicznej
Powiedział że która? W baku czy niskiego ciśnienia?
angel napisał/a:
Nie wiem jak to wygląda od strony technicznej
Ja też. :wink:
 
 
angel 



Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 19
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lis 08, 2010 19:23   

apples napisał/a:
Powiedział że która? W baku czy niskiego ciśnienia?

ta przy akumulatorze, więc to jest ta niskiego ciśnienia.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Lis 08, 2010 19:30   

angel napisał/a:
ta przy akumulatorze, więc to jest ta niskiego ciśnienia.
Wydaje mi się że to loteria, dlatego że czujnik na filtrze powie jedynie że jest za niskie ciśnienie ale nie wskaże która pompa siada.
 
 
angel 



Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 19
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lis 08, 2010 19:39   

apples napisał/a:
Wydaje mi się

nie wiem, nie znam się, nie pracowałem z T4 nigdy ale jak pytałem gostka co sprawdzał samochód, to mówił że ta w baku jest OK a ta przy akumulatorze zamiast dawać większe ciśnienie przy wciskaniu gazu daje mniejsze, z tej przyczyny jeżdżę mułem póki co :D
 
 
marynabiala 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 178
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 21:41   

Odnosnie akumulatora , kupilem nowy Futura plus no i przyszly niskie temperatury i w dodatku zsypal mi wejscie snieg . Bylem na tyle leniwy , ze wolalem jezdzic XM a roverek stal 1 miesiac . I teraz ciekawostka , przy probie odpalenia rozrusznik wogole nie przekrecal tylko pstryknely mi przekazniki i na moment wlaczaly sie swiatla mijania . Chce zaznaczyc , ze sygnal i swiatla byly OK . Po naladowaniu za pierwszym razem odpalil . Czyli wniosek pozory myla , wlaczenie swiatel nie swiadczy , ze mamy dobry akumulator, najlepiej sie przekonac podlaczajac przyrzad i po probie wlaczenia rozrusznika zobaczyc do jakiego stopnia spada napiecie
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 00:02   

apples napisał/a:
Bulway, otwórz maskę, włóż kluczyk do stacyjki i przekręć stacyjkę w poz.2. Po przekręceniu stacyjki podejdź do silnika i słuchaj czy pracuje pompka niskiego ciśnienia przy akumulatorze. Na 99% to wina pompy i komputer tego nie wykaże do momentu aż się całkowicie pompa nie rozkraczy.

http://forum.roverki.eu/v...p=559640#559640



znów zamarudził, sprawdziłem jak pisałeś... działa jak nic. Taki sam dźwięk jest jak nie marudzi, jak i wtedy gdy marudzi.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lis 24, 2010 16:30   

Bulway napisał/a:
znów zamarudził, sprawdziłem jak pisałeś... działa jak nic. Taki sam dźwięk jest jak nie marudzi, jak i wtedy gdy marudzi.
Nie pozostaje nic innego jak podłączyć się pod komputer diagnostyczny i to najlepiej T4.

Ostatnio mi też marudził trochę przy odpalaniu, a dokładnie kręcił silnik, ale nie odpalał. Poruszałem i poodciskałem przekaźniki w skrzynce pod maską i od tamtej pory mam spokój - może to tylko zbieg okoliczności, ale odpala póki co normalnie.
 
 
mimo66 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 350
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sro Lis 24, 2010 17:16   

A w przegrodzie woda nie stoi?
Mogą dziać się różne dziwne rzeczy gdy masz tam wodę.
Odpływy masz drożne?
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Gru 25, 2010 15:37   

problem znów się pojawił i już miałem dopytać o czujnik wałka....

mimo66 możesz rozwinąć temat? mam problem z wodą w aucie (środek) to może być połączone? Generalnie jak wcześniej opisywałem, silnik się zagrzeje i auto nie odpala, jest moment zapalenia (szarpnięcie + "wybuch paliwa ;) " ) ale dalej nic nie ciągnie, jakby miał tylko siłę żeby zapalić i od razu gaśnie, czasem nie próbuje nawet zapalić.

bardzo bym prosił o info co mimo66 ma na myśli że woda może być przyczyną, oraz czy ten opis nie odpalenia pasuje do czujnika położenia wałka.

z góry dzięki.
 
 
 
ligierator 



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 23
Skąd: Gdańsk,Irlandia CORK



Wysłany: Sob Gru 25, 2010 18:10   

witam kolegę:)

Bulway miałem dokładnie to samo co Ty na ciepłym silniku nie chciał opdalić,
czujnik wałka do wymiany. mozesz prosto sprawdzić, rozgrzej silnik najlepiej przejedz sie gdzieś i zagrzej do normalnej temperatury. zaparkuj pod domem i spróbuj odpalić jesli nie bedziesz mógł to pod maska na silniku po lewej stronie zobacz zdjecie
http://img52.imageshack.us/i/silnike.jpg/
jest ten czujnik jest przykrecony na TORX'sie i wtyczka z trzema przewodami.
odłącz wtyczkę odkreć śrubkę o odz z czujnikiem do domi zchłodz go pod zimna woda nie nalejk wody w gniazda wtyczki i wsadz spowrotemdo silnika jak odpali odrazu to na 100% czujnik.
Postaraj sie zrobić to jak najszybciej aby silnik sie nie wystudził.

a co do wody to było kilka postów sprawdz.

pozdrawiam wesołych świąt
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Gru 26, 2010 13:52   

Bulway napisał/a:
bardzo bym prosił o info co mimo66 ma na myśli że woda może być przyczyną,
http://forum.roverki.eu/v...p=494846#494846

Co do odpalania to sprawdź jeszcze http://forum.roverki.eu/v...p=572195#572195
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Lip 07, 2011 10:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szemet33 



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Gru 27, 2010 10:51   

Hi, mam pytanie, odnośnie filtra paliwa czy jest podgrzewany czy nie bo słyszałem różne teorie? :-p
_________________
Ciekawy Roverek
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Gru 27, 2010 11:09   

ja raczej nie zauważyłem żeby miał jakąś grzałke albo inny element podgrzewający...ale głowy niedam uciąć bo ten samochód potrafi zaskakiwać:)
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Gru 28, 2010 10:46   

szemet33 napisał/a:
Hi, mam pytanie, odnośnie filtra paliwa czy jest podgrzewany czy nie bo słyszałem różne teorie? :-p
Nie jest podgrzewany. Nad filtrem jest tylko czujnik ciśnienia paliwa wstępnego.
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Gru 28, 2010 22:24   

sporo na forum wyczytałem już i same sugestie że to czujnik wałka. Mam w takim razie dodatkowe pytanie, czy jest różnica między czujnikami względem modelu, czy generalnie każdy pasuje?
 
 
 
ligierator 



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 23
Skąd: Gdańsk,Irlandia CORK



Wysłany: Sro Gru 29, 2010 07:53   

diesel to diesel tu masz nuerki z oryginału jak i zamienniki ROVER NSC100891 - BMW 13622249320, 13627796054
............................................. LAND ROVER Freelander TD4 8510297
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Lut 10, 2011 18:26   

dzięki, znalazłem już w innym temacie, więc sorki za spam ;)

[ Dodano: Czw Lut 10, 2011 18:26 ]
Hej,
zamiast czujnika wałka (w kolejnym warsztacie) dowiedziałem się że to wina wtryskiwaczy (dodatkowo teraz jak jeżdżę to silnik hałasuje, dodaje mocniej gazu to jest jakby metaliczny podzwięk + ogólnie dużo głośniej chodzi, ogólnie auto zrobiło się głośniejsze). Wiec temat się rozwija.... postaram się go podpiąć pod komputer, może coś w końcu wyjdzie co to jest... zanim wymienię połowę samochodu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem
m1c3k Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Lip 19, 2012 16:07
kranik01
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem
qiver77 Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Gru 24, 2016 17:00
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem
wired Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Lut 08, 2013 16:48
wired
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem - CDT
satan Rover serii 75, MG ZT 28 Pon Maj 16, 2011 22:00
zaniewka
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem
MiReK Rover serii 75, MG ZT 41 Wto Sie 03, 2010 09:34
Grzesiek_Gdynia



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink