Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Ubytek płynu chłodzącego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Ubytek płynu chłodzącego

Uszczelka pod głowicą?
Autor Wiadomość
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 25 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pią Gru 07, 2007 20:50   

mt napisał/a:

ps. W UK ten samochod naprawde jest uznawany za "pensioners' car" podobnie jak ostatni hit emeryta: Honda Jazz.


W UK to i kierownice mają po prawej, wydają kasę na darmozjadów Windsorów, mają poczucie chumoru tak flegmatyczne jak sami są więc nie dziwi że robią z Hondy samochód dla dziadków, na szczęście nie muszę tam siedzieć.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 07, 2007 20:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Gru 07, 2007 21:29   

mt, teraz to sie z Toba nie zgodze. Angole maja swiadomosc ze silniki K maja bolaczki z padem uszczelki, ale jednoczensnie sa dumni z tego silnika. Swiadczy o tym wlasnie wiele zastosowan tej jednostki LR rzeczywiscie podjal sie poprawy tego co zostalo spartolone i chwala im za to. Dlaczego tego nie zrobiono wczesniej? - nie mam pojecia.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Gru 07, 2007 22:15   

Senn napisał/a:
Dlaczego tego nie zrobiono wczesniej? - nie mam pojecia.

Dlaczego my cały czas ignorujemy te dane z wykresu, gdzie widać jak drastycznie spadła liczba przypadków HFG w roku 2000...? :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mt 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 75
Skąd: Upton



Wysłany: Pią Gru 07, 2007 22:32   

piter34 napisał/a:
Senn napisał/a:
Dlaczego tego nie zrobiono wczesniej? - nie mam pojecia.

Dlaczego my cały czas ignorujemy te dane z wykresu, gdzie widać jak drastycznie spadła liczba przypadków HFG w roku 2000...? :lol:


Fakt, spadla. Chociaz '99 r to i tak duzo za pozno.
Poza tym jak widac rowniez i po moim przypadku dalej zdarza sie to za czesto. I to o zgrozo w samochodzie o przebiegu 60 000 z 2002 roku.
Wg. mnie to ciagle slabo. Nie do przyjecia jest rowniez, ze w samochodzie z 2000 r. montowany jest drugi lub trzeci silnik. A takie przypadki byly rowniez na tej grupie.

To wszystko sprawia ze jednak R ma przyklejona latke samochodu psujacego sie. Chocby nie wiem co mowily statystyki (ze psuje sie nie wiecej niz inne samochody itp.)

Widac tak juz jest z tymi anglikami. Jaguar i Land Rover tez lada dzien ida na sprzedaz. Zobaczymy co wymysli SAIC i NAC jak juz sie polacza. Ja czekam na nowego MG TF. :]

Pozdrawiam,
_________________
Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 10, 2007 10:26   

mt napisał/a:
Fakt, spadla. Chociaz '99 r to i tak duzo za pozno.

Prawda, prawda...

mt napisał/a:
Poza tym jak widac rowniez i po moim przypadku dalej zdarza sie to za czesto. I to o zgrozo w samochodzie o przebiegu 60 000 z 2002 roku.
Wg. mnie to ciagle slabo. Nie do przyjecia jest rowniez, ze w samochodzie z 2000 r. montowany jest drugi lub trzeci silnik. A takie przypadki byly rowniez na tej grupie.

Ja akurat takich przypadków na tym forum/grupie nie pamiętam. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 11:02   

mt napisał/a:
ze w samochodzie z 2000 r. montowany jest drugi lub trzeci silnik.
- ale ten drugi/trzeci nie jest raczej nowy
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
mt 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 75
Skąd: Upton



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 12:35   

piter34 napisał/a:
mt napisał/a:
Fakt, spadla. Chociaz '99 r to i tak duzo za pozno.

Prawda, prawda...

mt napisał/a:
Poza tym jak widac rowniez i po moim przypadku dalej zdarza sie to za czesto. I to o zgrozo w samochodzie o przebiegu 60 000 z 2002 roku.
Wg. mnie to ciagle slabo. Nie do przyjecia jest rowniez, ze w samochodzie z 2000 r. montowany jest drugi lub trzeci silnik. A takie przypadki byly rowniez na tej grupie.

Ja akurat takich przypadków na tym forum/grupie nie pamiętam. ;-)


To wstyd. Bo byly sa i beda ;]
Pozdr,

[ Dodano: Pon Gru 10, 2007 12:37 ]
henryk_w napisał/a:
mt napisał/a:
ze w samochodzie z 2000 r. montowany jest drugi lub trzeci silnik.
- ale ten drugi/trzeci nie jest raczej nowy


Racja. I jest od Rovera. :]
_________________
Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
 
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 25 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 12:47   

Powiedzial mi jeden człowiek kiedyś, że były takie partie, które "ciekły" (od uszczelki) już w salonie.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 10, 2007 13:26   

mt napisał/a:
To wstyd. Bo byly sa i beda ;]

Wskaż mi te przypadki na naszym forum/grupach, to zacznę się wstydzić. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mt 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 75
Skąd: Upton



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 15:14   

piter34 napisał/a:
mt napisał/a:
To wstyd. Bo byly sa i beda ;]

Wskaż mi te przypadki na naszym forum/grupach, to zacznę się wstydzić. ;-)


witam,
soulz wymienil silnik. Rover 75, rocznik 2000 (drugi silnik).
ostatnio byl jakis kolega tez z R75, trzeci silnik.
Moze niech sie przypomni bo nie pamietam nicka.

wszystko w archiwum. Wystarczy skorzystac z opcji "szukaj". ;]
pozdrawiam,
_________________
Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 10, 2007 15:24   

mt napisał/a:
soulz wymienil silnik. Rover 75, rocznik 2000 (drugi silnik).

No to chyba raz wymienił, skoro drugi silnik.
mt napisał/a:
ostatnio byl jakis kolega tez z R75, trzeci silnik.

Kolega Piotrass (dokładnie w tym wątku, w którym ciągle piszemy :D ), ale jak sam napisał, silnik nr 2 wstawiony jako "nowy" po rozebraniu wcale się nowym nie okazał, a silnik nr 3 również nowym nie jest.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
mt 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 75
Skąd: Upton



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 15:27   

maciej napisał/a:
mt napisał/a:
soulz wymienil silnik. Rover 75, rocznik 2000 (drugi silnik).

No to chyba raz wymienił, skoro drugi silnik.


Zgadza sie. Przeciez mowa o drugim/trzecim silniku a nie o drugiej trzeciej wymianie.
Cytat:

mt napisał/a:
ostatnio byl jakis kolega tez z R75, trzeci silnik.

Kolega Piotrass (dokładnie w tym wątku, w którym ciągle piszemy :D ), ale jak sam napisał, silnik nr 2 wstawiony jako "nowy" po rozebraniu wcale się nowym nie okazał, a silnik nr 3 również nowym nie jest.


Jak juz napisalem to czy nowy czy stary nie ma znaczenia.
Nie w przypadku Rovera. :]

Pozdrawiam,
_________________
Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 10, 2007 15:39   

mt napisał/a:
Zgadza sie. Przeciez mowa o drugim/trzecim silniku a nie o drugiej trzeciej wymianie.

Czekałem raczej na przykłady trzecich silników w tym samym aucie (ten R75 odpada, bo tam jest drugi). ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 10, 2007 15:45   

mt napisał/a:
Zgadza sie. Przeciez mowa o drugim/trzecim silniku a nie o drugiej trzeciej wymianie.

Hmm...

Napisałeś, że to "nie do przyjęcia"...

To ja dam trochę kontrprzykładów - mój kolega właśnie ma problem z prawie niezniszczalnym pseudoludowozem Astrą - po 180 kkm prawdopodobnie pękł blok - w zasadzie bez przyczyny - chłodzenie działało, auto przez ostanie 50 kkm (od zakupu przez niego) nie przegrzane, a blok pękł ostatnio...

Nie bronię konstrukcji silnika K, ale z tego co kojarzę to każda firma, która wypuszcza "ambitniejsze silniki" miewa wpadki.

Żeby nie szukać daleko Honda i H23A3 - silnik skądinąd bardzo udany ;) , tylko z jednym drobnym felerem - w razie nawet najmniejszej awarii chłodzenia pęka głowica...

Identyczną wpadkę jak H23A3 zaliczyło również kultowe dla niektórych BMW - nie pamiętam w tej chwili o który silnik chodzi. ;)

Problemy z uszczelkami pod głowicą miały chyba swego czasu Audi i Fordy (musiałbym poszukać).

W przypadku Hondy - jak przyznał chyba sam rzecznik prasowy koncernu - awaryjność H23A3 to wypadek przy pracy, ale w porównaniu z ilością udanych silników jest wybaczalny, w przypadku Rovera honoru mogą bronić jedynie seria L i T, więc ten problem jest dużo bradziej zauważalny.

Oczywiście, że to "nie do przyjęcia", ale wszystkim się zdarza. :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
mt 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 75
Skąd: Upton



Wysłany: Pon Gru 10, 2007 15:52   

maciej napisał/a:
mt napisał/a:
Zgadza sie. Przeciez mowa o drugim/trzecim silniku a nie o drugiej trzeciej wymianie.

Hmm...

Napisałeś, że to "nie do przyjęcia"...



To ja dam trochę kontrprzykładów - mój kolega właśnie ma problem z prawie niezniszczalnym pseudoludowozem Astrą - po 180 kkm prawdopodobnie pękł blok - w zasadzie bez przyczyny - chłodzenie działało, auto przez ostanie 50 kkm (od zakupu przez niego) nie przegrzane, a blok pękł ostatnio...


Jak widac przebieg sluszny. To poniekad usprawiedliwia wymiane.
Nie usprawiedliwia jej wg. mnie przebieg 50-60 tysiecy kilometrow.


Cytat:

W przypadku Hondy - jak przyznał chyba sam rzecznik prasowy koncernu - awaryjność H23A3 to wypadek przy pracy, ale w porównaniu z ilością udanych silników jest wybaczalny, w przypadku Rovera honoru mogą bronić jedynie seria L i T, więc ten problem jest dużo bradziej zauważalny.

Oczywiście, że to "nie do przyjęcia", ale wszystkim się zdarza. :D


Pelna zgoda co do tego. Nalezy tu jednak dodac ze jednym czesciej/wczesniej drugim rzadziej/pozniej.

Pozdrawiam,
_________________
Marcin
R25 1.4 Impression 2 ('02r)
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 10, 2007 16:03   

mt napisał/a:
Jak widac przebieg sluszny. To poniekad usprawiedliwia wymiane.
Nie usprawiedliwia jej wg. mnie przebieg 50-60 tysiecy kilometrow.

Tu się nie zgodzę - pęknięcie bloku? 180 kkm to słuszny przebieg? Chyba dla dużego fiata... ;) ;) ;)

Zawsze wydawało mi się, że nowoczesne silniki są tworzone na około 300 kkm i zwykle to nie blok się kończy.

Jasne, że 50-60 kkm to bardzo zły wynik, tylko pytanie o przyczyny takich wymian - może były nie słuszne, bo wystarczyło wymienić uszczelkę lub głowicę, a nie cały silnik, a może użytkownik nie dopilnował, bo jak sam napisałeś nie jest tak, że każdy HGF kwalifikuje silnik, a nawet samą głowicę do wymiany, ale jak się za długo z HGF pojeździ (bo kto by się przejmował strzałką na czerwonym albo zaglądał pod maskę), to można zdemolować dużo więcej i wtedy wymiana jest nieunikniona.

Jestem pewnie, że jakby poszukać to można znaleźć sporo przykładów wymiany silnika po 50-60 kkm nawet wśród tak niezawodnych statystycznie aut jak Toyoty (zwłaszcza służbowe). :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 10, 2007 20:27   

mt napisał/a:
Tu się nie zgodzę - pęknięcie bloku? 180 kkm to słuszny przebieg? Chyba dla dużego fiata...


Tu musze stanowczo zaprotestowac :) Nie slyszalem o takich przypadkach :)
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 10, 2007 20:59   

mt napisał/a:
Nie usprawiedliwia jej wg. mnie przebieg 50-60 tysiecy kilometrow.

Ja nie rozumiem z jakich powodów się wymienia tę serię K po takim przebiegu...
Chyba żadne konkrety nie padły, bo przecież HGF nie kwalifikuje silnika do wymiany.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
akuss85 



Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1
Skąd: Konin



Wysłany: Wto Maj 27, 2008 13:40   

Hej, mam pytanie, skad udalo Ci sie dostac silnik??

Mam te same objawy i tez go obstawiam, prosze o odpowiedz najlepiej na maila arek at liman.pl arek@liman.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Ubytek płynu chłodzącego
Ubytek płynu oraz jego ślady przy wtryskach.
lukasio Rover serii 75, MG ZT 12 Sob Paź 20, 2007 11:10
Rowan
Brak nowych postów [R75] Ubytek płynu chłodniczego
jak sprawdzić czy to uszczelka pod głowicą?
mecho Rover serii 75, MG ZT 39 Pią Lis 16, 2018 23:43
rover75ruda
Brak nowych postów [R75] I ubytek płynu chłodniczego
fenix_tbg Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Wrz 08, 2008 14:03
piter34
Brak nowych postów [R75] Ubytek płynu chłodniczego
roadking Rover serii 75, MG ZT 30 Czw Wrz 18, 2014 17:04
Balas87
Brak nowych postów [R75] Wąż płynu chłodzącego
Lynxior Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Cze 30, 2015 22:07
AdaskoC



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink