Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wskazania wtrysków, przepływomierza, itp.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wskazania wtrysków, przepływomierza, itp.
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Gru 10, 2015 15:54   

Informacje o przekaźniku/świecach mam od 2007 roku kiedy kupiłem auto ;)
Niestety nie potrzebowałem tego wymieniać, a auto pali od ręki nawet w siarczyste mrozy. Także jeśli nie masz kłopotów z odpalaniem, to nie ruszaj tego. Przekaźnik chyba z tego co pamiętam był dość drogi, a wymiana świeczek może się zakończyć boleśnie ;)

Pablo to co pokazujesz teraz, względem tego co widziałem ostatnio to i tak jest bajka ;) Tobie lało bardzo, ale nie pamiętam czy to był zimny czy ciepły silnik. U mnie na zimnym na pewno nie ma takich wartości.

Niestety po mapce i zwiększeniu ciśnienia na CR trochę brakuje mu z pompki grodziowej. Zdarzają się te błędy i nie ma się co specjalnie nimi przejmować. Można zastosować model pasujący od BMW, który tłoczy 5bar. Jeśli jest jak pisze longer86 wtedy więcej nie napompuje, ale może będzie trzymał w granicach tolerancji błędu.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 10, 2015 15:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Gru 10, 2015 16:14   

MaReK napisał/a:
Jeśli jest jak pisze longer86 wtedy więcej nie napompuje, ale może będzie trzymał w granicach tolerancji błędu.
widziałem jak ktoś wkleił zrzut z inpa na forum i miał 4,2 bara na pompie
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 10, 2015 17:58   

To posilę się cytatem z RAVE:

"Fuel delivery starts at the plastic blow moulded fuel tank located under the floor in front of the rear axle. The fuel tank is of the 'saddle' design with a centre hump and two deep sections on either side of the vehicle. A submersible electric
pump is located in the RH section of the fuel tank, this pump is called the primary LP fuel pump. The primary LP fuel pump draws fuel from a swirl pot and delivers it to a filter unit adapter mounted in the LH section of the fuel tank. The adapter unit contains a pressure regulator which is calibrated to 3.6 bar (52 lbf/in 2 ), this will not open during normal operation of the system."

Sam osobiście przyznaje nie pamiętam co jest po stronie kierowcy w baku i jak to dokładnie wygląda.

Jeśli powyższy tekst jest prawdą, to wyższe ciśnienie może wskazywać na to że ktoś majstrował przy "zaworku" albo sie on po prostu zaciął i nie upuszcza nadmiaru ciśnienia.
Bo jakby nie patrzeć to większość użytkowników ma wartości pomiędzy 3.2 a 3.6 bar, czymś to jest spowodowane[/b]
_________________
75 Red Edition
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Czw Gru 10, 2015 20:07   

MaReK napisał/a:

Pablo to co pokazujesz teraz, względem tego co widziałem ostatnio to i tak jest bajka ;) Tobie lało bardzo, ale nie pamiętam czy to był zimny czy ciepły silnik. U mnie na zimnym na pewno nie ma takich wartości.


No właśnie, tak mnie dziś podkusiło po przeczytaniu tego tematu żeby sprawdzić co sie u mnie dzieje na gorącym silniku. I o dziwo w szoku :o byłem bo widziałem jak mi testowałeś na zimnym silniku i a wartości wtrysków były w okolicy 3. Nie wiem w takim razie czy aż tak konieczna jest wymiana.
Wrzuciłem właśnie filmik z pracy wtrysków po przejechaniu 5km , temp. optymalna w połowie skali. Kurcze nie jest chyba aż tak źle. Jutro przetestuję na zimnym jeszcze.
LINK
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Gru 10, 2015 22:18   

pablo napisał/a:
Jutro przetestuję na zimnym jeszcze.

testuj na ciepłym, zimny nic Ci nie powie
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 29, 2016 09:58   

A oto moje wskazania. Dwa tygodnie temu nie wyświetlało wartości przepływomierza, bo był uszkodzony ( !514 ). Został wymieniony na drugi od Adasia (działa :D ). A korekcje wtrysków na jałowym biegu po rozgrzaniu auta wynosiły kolejno: -2, +7, -2, -2,5.

Wyciągnąłem każdy z wtrysków, rozebrałem na części, wykąpałem w myjce ultradźwiękowej, wymieniłem uszczelnienia podane przez dawidd (11 zł /komplet), złożyłem do kupy smarując wszystko olejem silnikowym 5W40.
Wymieniłem podkładki miedziane na nowe, a gniazda wtrysków sfrezowałem.

Efekty widać poniżej - wtryskiwacz, który miał korekcję +7 obecnie ma +1,6 (przełożyłem go z 2 miejsca na 1sze, aby wykluczyć brak kompresji na garze).

Jedyne, co mnie obecnie zastanawia, to to, że jak na wolnych dam mu w palnik do max obrotów, to ciśnienie doładowania skacze jedynie do 1600 mbar, a chyba powinno do 2300?

Screens INPA:
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 29, 2016 10:10   

Jak na 'luzie' dasz pedał w podłogę to nie osiągniesz max ciśnienia doładowania. Dopiero pod obciążeniem (na biegu) silnik dostaje tyle paliwa, że spaliny są w stanie rozpędzić turbinę.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Mar 29, 2016 13:00   

ale wtryski dalej masz kiepskie 1 i 3. A jak wyglądają przelewy?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 29, 2016 13:06   

dawidd napisał/a:
ale wtryski dalej masz kiepskie 1 i 3. A jak wyglądają przelewy?


Tylko 1 jest do wymiany, bo ma przelew większy od pozostałych i złą korekcję. Wtrysk nr 3 zmienia korekcję względem położenia wadliwego wtrysku. Np. gdy wtrysk nr 1 był w gnieździe nr 2, to wtrysk nr 3 miał korekcję 0,2-0,3, za to wtrysk nr 4 poszedł w -2 :)

Więc jak wymienię jedynkę, to wszystko będzie git.

Przelewy 4 min na jałowych przy nagrzanym silniku wyszły:

1. 32 ml
2. 12 ml
3. 11 ml
4. 12 ml

Ale mam 2 wtryski po regeneracji, więc wymienię najpierw jeden i zobaczę, jak będą korekcje chodzić. A potem w razie czego wymienię drugi.

W Seriwsie Bosch powiedzieli mi, że korekcje do +2 to NORMA i nie ma co wymieniać, a korekcje minusowe są zazwyczaj wynikiem korekcji plusowych innych wtrysków.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Mar 29, 2016 19:08   

Kiedyś spytałem w britishcars jakie wskazania mają nowe wtryski i ponoc mają 0,2. Z tym że norma jest 2 to bym się nie zgodził. Swego czasu b dużo szukałem informacji na temat cr i nie odczytałem nigdzie że od 2 można sobie pozwolic, więc z tym wtryskiem który ma korektę 1.6 to bym coś na twoim miejscu zrobił.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 29, 2016 20:33   

cin1391, też mi tak w dwóch niezależnych warsztatach powiedzieli, że korektą do 2 to nie ma się czym przejmować, ale jakoś nie mogłem tego przeboleć... po regeneracji nie wychylają się na rozgrzanym silniku dalej niż do 0.8-1 i wydaje mi się (choć może to efekt placebo), że jednak kultura pracy silnika jest zdecydowanie lepsza.

Prawdą natomiast będzie to, że korekty minusowe będą do pary do dodatnich. Po regeneracji pierwszego najgorszego wtrysku, który miał korektę 3-4 na +, drugi, co dawał -2-3 też się uspokoił i miał -1-2.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 30, 2016 12:48   

wellman, otóż to.

Ja zresztą empirycznie potwierdziłem teorię o korekcjach ujemnych, poprzez przerzucanie wadliwego wtrysku na poszczególne gary i obserwację zachowania pozostałych wtrysków. W ten sposób potwierdziłem, że mam jeden wtryskiwacz odstawjący od reszty, bo ma korekcje rzędu +1,6 i przelew większy niż pozostałe.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Złe wskazania prędkościomierza
marcin_i_alunia Rover serii 75, MG ZT 24 Wto Sty 08, 2008 14:28
MaReK
Brak nowych postów [R75] Prośba o wyjaśnienie kwestii przepływomierza w benz.
VimRR Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Maj 31, 2012 06:49
HarryVip
Brak nowych postów [R75] Dziwne wskazania temperatury
DementorIRL Rover serii 75, MG ZT 36 Sro Cze 27, 2012 11:16
joannak25
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75]wskazania temperatury na zewnątrz
WitekWawa Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Gru 17, 2012 20:51
apples
Brak nowych postów [r75] wskazania temperatury na komputerze - prawidłowe ?
Legwan1989 Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Paź 12, 2013 10:50
columbo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink