Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z odpalaniem.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z odpalaniem.
Autor Wiadomość
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 834
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 03, 2014 16:02   

Ponownie odwiedzam ten temat... tym razem auto dosłownie z dnia na dzień umarło, bez jakichkolwiek znaków ostrzegawczych. Rozrusznik kręci, pompy pracują, bak prawie w 3/4 pełny, ale silnik nie chce zaskoczyć.
"Odwodnienie" grodzi udrażniałem jakieś 2 miesiące temu, także woda tam nie stoi.

Co to może być?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 03, 2014 16:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sie 03, 2014 17:37   

Może być czujnik wału korbowego. Albo może być tenże wał ukręcony.
Takie przypadki już były :) A może to tylko któryś bezpiecznik.

Co mówi INPA?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Satyavan 



Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 103
Skąd: Konin



Wysłany: Nie Sie 03, 2014 19:32   

To podepnę się pod temat. Otóż dzisiaj auto stało dość długo na słońcu (chociaż wątpię by miało to jakiekolwiek znaczenie) i przy probie odpalenia (wszystkie kontrolki zaskoczyły poprawnie, świece podgrzane) po przekręceniu kluczyka nic się nie działo, ani na postojowym P ani N. Próbowałem kilkanaście razy i nic. Nie wiem jak to w automatach się odbywa, ale wystraszyłem się konkretnie, bo byłem akurat daleko od domu. Straciwszy nadzieje na odpalenie auta, spróbowałem jeszcze raz i zaskoczyło. Podsumowując, po przekręceniu kluczyka, podgrzaniu świec nic się nie działo, nie kręcił. :-| Martwa cisza.

Jakieś sugestie ?
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sie 03, 2014 19:35   

Może się nie skomunikował sterownik silnika z EWSem w pierwszej próbie.
Chociaż w automacie może mieć coś jeszcze znaczenie - nie pamiętam już, bo z automatami nie mam wiele wspólnego ;)

[ Dodano: Nie Sie 03, 2014 19:35 ]
To samo co koledze wyżej proponuję. Logi z ECU i EWSa
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Satyavan 



Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 103
Skąd: Konin



Wysłany: Nie Sie 03, 2014 19:39   

Dodam jeszcze coś, zawsze po przekręceniu kluczyka słychać takie delikatne "pstyknięcie" własnie jakby coś zaskakiwało, odblokowywało się. Dzisiaj gdy nie mogłem auta odpalić nie słyszałem tego. Automat odpalić można tylko z biegu jałowego i to tak wyglądało, jakby własnie nie wykrywało, że jest na "luzie" tylko na biegu i była załączona blokada.

Wiem, wiem bardzo topornie to wytłumaczyłem, ale cóż, nie dane mi było zgłębiać się w tajnikach budowy silnika i jego podzespołów. ;-)
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 03, 2014 20:13   

A to cykniecie to nie dochodzi przypadkiem z okolic nog kierowcy? W srodku EWS jest przekaznik
_________________
75 Red Edition
 
 
Satyavan 



Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 103
Skąd: Konin



Wysłany: Nie Sie 03, 2014 20:32   

No dokładnie tak, stamtąd właśnie dochodzi to cyknięcie.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 03, 2014 22:22   

Moze kostka w Ews nie styka albo co... zdaje sie ze miales ostatnio przelotny problem z zamykaniem auta z pilota... moze czas przyjrzec sie tamtej okolicy... psiknac kontaktem... ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 04, 2014 00:24   

A to nie aku?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Satyavan 



Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 103
Skąd: Konin



Wysłany: Pon Sie 04, 2014 18:09   

Akumulator odpada, bo klemy mocno trzymają, normalnie odpala na pyknięcie, wszystko co zasilane z aku działa bez problemu.
 
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 834
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 09, 2014 14:50   

MaReK napisał/a:
Co mówi INPA?

Dzisiaj z francą pogadałem, ale ona do mnie tylko po niemiecku szprehała jakimiś błędami... w zasadzie było tak samo niezależnie czy kabel był podłączony pod OBD czy też nie (interfejs Viaken pożyczony od MatiNitro).

Zwykły ELM się połączył (Scanmaster-ELM), ale wiadomo co można przez ELMa zrobić :/

[ Dodano: Sob Sie 09, 2014 14:50 ]
Mała aktualizacja:

Zakupiłem nowy czujnik położenia wału korbowego na Landroverowy.pl... niestety nowa część będzie dopiero w przyszłym tygodniu, ale przysłali mi dwa używane abym mógł sprawdzić co i jak :mrgreen:

Ale teraz zaczynają się jaja. Zakładam pierwszy - nie odpala. Zakładam drugi - nie odpala.

{tu padło kilka wulgaryzmów}

Zacząłem sprawdzać przekaźniki i przeróżne wtyczki jakie były na wierzchu (m.in. od czujnika położenia wałka rozrządu i ta przy listwie CR), czy aby nie są zaśniedziałe. Pozamieniałem miejscami przekaźniki w skrzynce bezpiecznikowej pod schowkiem I CUD!!! Odpalił. Myśląc, że może to jednak wina przekaźników zamontowałem stary czujnik... i nie odpalił. Wkładam używkę, na której przed chwilą zaskoczył - nie odpala :evil:

{tu ponownie padło kilka wulgaryzmów}

Kolejne czary-mary z wtyczkami i przekaźnikami pod schowkiem - odpalił. I od tej pory odpala prawidłowo.

Ludzie, co jest?
 
 
cukero 



Dołączył: 11 Paź 2015
Posty: 3



Wysłany: Wto Lis 10, 2015 20:33   

apples, Witam kupiłem rovera 75 cdt2.0 problem jest taki ze raz pali raz nie pali kiedy chce A za każdym razem gdy odkręce korek wlewu paliwa to potem nie odpali i tak za każdym razem Czy to mogą być te przekażniki ? jak możesz to pomóż bo już mnie wstyd bo zawsze gdy dalej od domu pojadę to potem muszę dzwonić by ktoś po mnie przyjechał bo nie odpali dzięki
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 10, 2015 20:36   

przejrzyj forum, dopiero co przewijał się temat o nie odpalaniu auta , może coś nakieruje Cię na zawór wysokiego cisnienia lub zaworek zwrotny
_________________
75 Red Edition
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 10, 2015 20:39   

cukero, jeśli problem rzeczywiście ma coś wspólnego z odkręcaniem korka wlewu to obstawiałbym pompę w baku. Może "zasysa lewe powietrze"?! O.o
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Benedikt 



Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 1



Wysłany: Pon Lut 15, 2016 11:22   

Witam serdecznie mam problem mały samochód mi ostatnio bardzo ciężko odpala albo w ogóle nie odpada ,zastanawiam się czy winny nie jest czasem wtryskiwacz , czy myślicie że to może być potencjalny problem ?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lut 17, 2016 15:23   

Benedikt, w jakim aucie? Bo jakby opis pod avatarem sugeruje, że pomyliłeś działy :P
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
MateuszG 



Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 40
Skąd: sandomierz



Wysłany: Czw Sty 04, 2018 12:06   

Cytat:
apples napisał/a:

Dodatkowo ciężko otwiera drzwi z pilota. Jak otworzy dobrze to i odpali. Może to ma jakiś wpływ.


Appels, problem z przekaźnikiem , rozwiązał problem z otwieraniem zamka drzwi kierowcy ?
 
 
1magmike 




Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 7



Wysłany: Wto Maj 18, 2021 22:33   

hej

1)czy możecie zaznaczyć pomoc znaleźć czujnik walu - nie walków. w cdti rover 75

2). na kolejnym foto widoczne przekaźniki pod schowkiem są 3 czy wiemy który za co odpowiedzialny? czy tylko jeden decyduje o tym ze auto jest jezdne?(pompa paliwa) od czego pozostałe?

3). jakie bezpieczniki przekaźniki pod maska czy pod schowkiem sprawdzić w celu eliminowania problemu z brakiem odpalania. (górny czujnik walków z moich doświadczeń tylko na ciepłym robił kłopot podmieniałem dla testu =zero efektu)


4) co to jest ? czujnik etc przekaznik? obok skrzynki z bezpiecznikami pod schowkiem blizej prawego nadkola ... gumowa obudowa oslony poza platanina kabli... czujnik uderzenia?

samorefleksja jednak ciagle ... https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=64068
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 834
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 19, 2021 11:04   

Ad.1
Między rozrusznikiem a dolotem (trzeba zdemontować górną osłonę silnika i element dolotu idący od pasa przedniego do filtra, czujnik dalej jest dostępny raczej po omacku)

Ad.4
Tym przywracasz dopływ paliwa do silnika po dzwonie, na górze jest przycisk (domyślnie w takiej sytuacji paliwo jest odcinane).

Co do bezpieczników/przekaźników to powinieneś mieć rozpiskę na plastikowym panelu, który zdjąłeś aby się do nich dostać.
 
 
1magmike 




Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 7



Wysłany: Sro Maj 19, 2021 17:45   

0L0 napisał/a:
Ad.1
Między rozrusznikiem a dolotem (trzeba zdemontować górną osłonę silnika i element dolotu idący od pasa przedniego do filtra, czujnik dalej jest dostępny raczej po omacku)
opisy które znalazłem ze dostęp bez kłopotu od góry dołu... od strony skrzyni ... - skrzynia po mojemu jest z drugiej strony:) niż alternator i wszystkie ciasno osadzone przy filtrze oleju.
ale zerknę bo to pewnie będzie najprostsze do ustalenia.
mega dzięki za tak szybkiego posta w odpowiedzi - będę próbować dalej.

Ad.4
Tym przywracasz dopływ paliwa do silnika po dzwonie, na górze jest przycisk (domyślnie w takiej sytuacji paliwo jest odcinane).
czy to działa jak włącz wyłącz... czy inne? bo musze wykluczyć taka opcje tez...


Co do bezpieczników/przekaźników to powinieneś mieć rozpiskę na plastikowym panelu, który zdjąłeś aby się do nich dostać.

zerknij na tym plastiku naklejka chyba nie obejmuje wspomnianych 3-4 kostek gniazd przekaźników...

[ Dodano: Sro Maj 19, 2021 15:05 ]
sam czujnik walu - jest łatwiej dostępny od dołu w mojej opinii.
torx 27 i jest na zew.
oczywiście cały osyfiony nalotem nagarem wg mnie metaliczne opiłki tez były widoczne... zapewne nie wpływają dobrze na prace.

[ Dodano: Sro Maj 19, 2021 17:45 ]
Dziekuje bardzo wszystkim ktorzy byli w kontakcie odnosnie tej sprawy...
czujnik walu plus przekaznik zalatwil sprawe.
dziala:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT] Problem z odpalaniem
grzybol Rover serii 75, MG ZT 17 Pon Wrz 15, 2008 19:23
Rowan
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
tommytae Rover serii 75, MG ZT 14 Nie Lip 05, 2009 18:33
SeniorA
Brak nowych postów R75 1.8 MG Problem z odpalaniem
seba_hg1995 Rover serii 75, MG ZT 13 Pon Gru 11, 2017 23:46
chudy86044
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
tal009 Rover serii 75, MG ZT 33 Nie Mar 01, 2015 11:44
czarek532
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
ukah12 Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Lut 05, 2014 22:04
ukah12



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink