Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 75] Problem z odpalaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 75] Problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Pią Lut 14, 2014 23:07   

ja się nie znam ale nie wygląda to źle co piszesz

może nie z tej strony się szuka ?

nie masz jakiegoś zabezpieczenia elektronicznego ? albo coś w tym stylu ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 14, 2014 23:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 14, 2014 23:16   

sisero napisał/a:
Witam , mieszkam w Hiszpani jestem posiadaczem Roverka 75 2.0 CDT , mam taki problem ze dlugo kreci zanim odpali niezaleznie czy jest cieply czy zimny silnik. Przegladalem na forum posty i nic nie znalazlem co by moglo rozwiazac problem. Zaczne od tego co sprawdzalem i wymienialem : Pompy paliwa dzialaja i podaja paliwo , swiece wymienione , przekaznik swiec sprawdzony dziala, zawor na pompie wyczyszczony, filtr paliwa zmieniony , przeplywomierz nowy, podmienialem nawet wtryski i czujnik listwy cr od innego i dalej dlugo kreci zanim odpali. Auto ma przejechane 170 tys, po odpaleniu silnik chodzi ladnie i rowno . Moze ktos z was ma jakies pomysly prosze o rade i podpowiedz co moge jeszcze sprawdzic . :(


Z wszystkiego co wyczytałem to nie znalazłem tylko zaworka zwrotnego tego koło akumulatora, może puszcza paliwko i chwilę kreci zanim podciągnie, czy jak już odpali to po zgaszeniu i próbie ponownego uruchomienia odpala od razu czy znów dłużej?
_________________
75 Red Edition
 
 
sisero 



Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 23
Skąd: Tarnow / Madryt

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 14, 2014 23:36   

Też myślałem o tym zaworku, jak zapali i zgasze to też znowu chwilę kręci zanim odpali. Jedyne co mi przychodzi do głowy to może któryś wtrysk puszcza i kręci dłużej zanim wyrówna ciśnienie.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Lut 15, 2014 07:20   

Sporo wymieniłeś, a kompresje sprawdzałeś? I jeszcze zostaje pompa CR. Jak go zgasisz i zaraz zapalasz to tez długo kręcisz?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sisero 



Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 23
Skąd: Tarnow / Madryt

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 15, 2014 09:39   

Jak jest rozgrzany albo jak zgasze to żeby odpalił to kręci wałem tak minimum 10 razy. Zrobiłem próbę jak prysne plaka to góra 2 obroty wału i silnik oddalony. Ma przejechane 170 tys. tak że kompresję powinien mieć ok.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lut 15, 2014 13:24   

Auto przechodziło modyfikacje sterownika silnika (chip tuning)?
Zostaje Ci do podmiany czujnik wałka rozrządu i czujnik wału krobowego.
Jednak, te dwa czujniki powinny zostawić ślad w logach sterownika pod hasłami crankshaft i camshaft. Dobry komp powinien je chwycić. Jak długo musisz go kręcić zanim odpali?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sisero 



Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 23
Skąd: Tarnow / Madryt

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 15, 2014 14:31   

Auto jest po chipie, czujnik wałka rozrządu był sprawdzany a co do kompa to diagnoza była robiona na Delphi ds 150E. ECU było wyciąganie do chipu bo po kablu nie poszło , chip był robiony jakieś 1.5 roku temu jak byłem na wakacjach w Polsce. Wcześniej jak jeździłem po trasach z prędkością 120-150 palił 6.5 litra.Wydaje mi się ze od kiedy dłużej kręci(ok 4-6 miesięcy) żeby zastartowsc więcej pali Teraz większość jeżdżę po mieście i wychodzi 9 l.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lut 15, 2014 14:55   

Pytam, bo mapką można dotknąć wartości czujnika. Można go wyeliminować w ogóle, a można też przedobrzyć i zrobić to co Ty masz nawet na sprawnym czujnik. Z reguły czujnika jak pada, to na amen, ale... jak próbowałem działać przy tej mapie i zmieniać różne wartości, mój sprawny czujnik zachowywał się czasami b. różnie. Nie odpalał długo, a potem nagle zastartował, zarówno ciepły jak i zimny. Gdy wrzucałem mapę standardową dla tego elementu problem ustępował. Jak sprawdziłeś działanie czujnika? Podmieniłeś go?

sisero napisał/a:
Wcześniej jak jeździłem po trasach z prędkością 120-150 palił 6.5 litra.

To wynik z komputera pokładowego czy spod dystrybutora liczony ręzcznie za pomocą ołówka i kartki papieru ;) ?

sisero napisał/a:
żeby zastartowsc więcej pali Teraz większość jeżdżę po mieście i wychodzi 9 l.

A jeździsz po Hiszpanii czy po Polsce? Mnie przy niskich temp. też palił więcej, zwłaszcza w mieście i zwłaszcza przy moim stylu jazdy ;) Też pod 9l.

A co się stanie jak spróbujesz napompować więcej paliwa? Czyli przekręcasz kluczyk na II czekasz na ciszę, wracasz na 0, przekręcasz na II i tak ze 3 razy? Odpali wtedy od razu czy też trzeba chechłać? No i ile trwa to chechłanie?

Cytat:
Ma przejechane 170 tys. tak że kompresję powinien mieć ok.

To odczyt z zegarów czy z większej ilości elementów pamiętających przebieg?

Masz webasto?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sisero 



Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 23
Skąd: Tarnow / Madryt

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 15, 2014 22:42   

Czujnik sprawdzałem tak że go odpiolem na chwilę i wtedy nie odpalił, spalanie liczone od tankowania do tankowania, co do przebiegu to tak pokazuje licznik jak go kupiłem tutaj w Hiszpanii to wszystkie paski, rolki i napinacze były jeszcze oryginalne nigdy nie zmieniane ( ja to pozmienialem) dlatego wnioskuję że możliwe ze ten przebieg może być prawdziwy . Próbowałem tak jak podpowiedziales dobić więcej paliwa poczekalem jak pompa się wyłączy i jeszcze raz przekrecilem kluczyk i poczekalem jak pompa dobije i na zimnym załapał trochę szybciej. Pompa zanim się wyłączy chodzi jakąś minutę może trochę dłużej. Na kompie pokazuje cisnienie 3,56 Bara. Było pytanie o Webasto tak mam Webasto. Zanim zapali kręci min 10 -15 obrotów wałem korbowym kiedyś spróbowałem pomóc plakiem wtedy zaledwie obkrecil raz i odpalił można powiedzieć na dotyk.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lut 16, 2014 00:28   

Może Ci gdzieś zasysa powietrze do układu paliwwoego? Skoro PLAK pomaga...
Dla testów odłącz sobie jeszcze kostki od webasto (chociaż to nie powinno mieć znaczenia).

Jak masz możliwość podmiany trysków, to sprawdź także oba czujniki (wału i wałka).
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Lut 16, 2014 08:10   

Możesz jeszcze odłączyć rurę przed egr'em i wtedy odpalić. Jak będzie ciężko to będziesz wiedział przynajmniej ze nie masz przepchanego dopływu powietrza. Zrób tez probe przelewowa wtrysków - ja bym mimo iż je podmieniałeś pokręcił sie kolo nich.
A ciśnieni na listwie po odpaleniu masz jakie ?

[ Dodano: Nie Lut 16, 2014 08:10 ]
Jeżeli podmieniałeś wtryski to znaczy ze wychodzą bez problemow. W takim wypadku bym się pokusił o sprawdzenie kompresji.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sisero 



Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 23
Skąd: Tarnow / Madryt

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 16, 2014 09:33   

Po odpaleniu na rampie mam 317,2 Bara a na niskim ciśnieniu 3,56 bara.
 
 
sqiddy25 



Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 62



Wysłany: Nie Lut 23, 2014 21:00   

Witam! ja mam problem ktory wystepuje tylko raz na ile roverek jezdzi i odpala normalnie az odechce mu sie odpalic. rozrusznik pracuje ale nie moze odpalic na cieplym silniku. na zimnym nie ma tego problemu. krece i krece a silnik jak by chcial zapalic a nie moze, slychac pierwszy start ale zaraz znika i dalej kreci tylko rozrusznik. nie wiem co robic, co sprawdzic od czego zaczac. mechanik powiedzial mi ze moze to byc grzejaca sie pompa wtryskowa.

ma ktos jakis pomysl?
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lut 23, 2014 23:28   

sqiddy25, może to u Ciebie czujnik położenia wałka rozrządu?
Możesz zrobić próbę, kiedy będzie ciepły i nie zechce odpalić, wykręć go i zmroź np. powietrzem sprężonym w sprayu trzymając go do góry nogami. Następnie zamontuj czujnik i odpal. Oczywiście uprzednio zaopatrz się w odpowiednie narzędzia i powietrze sprężone ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sqiddy25 



Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 62



Wysłany: Pon Lut 24, 2014 09:07   

Niby
można spróbować tylko on jest przeważnie taki złośliwy poza domem a w mieście jakoś mi się nie widzi z tym bawić. Gdzie ten czujnik sięznajduje ttak w ogóle?
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lut 24, 2014 10:07   

sqiddy25 napisał/a:
a w mieście jakoś mi się nie widzi z tym bawić.

W takim razie stój i czekaj aż ostygnie aby móc odjechać z miejsca postoju ;)

sqiddy25 napisał/a:
można spróbować tylko on jest przeważnie taki złośliwy poza domem

Skoro to się dzieje jak silnik jest gorący, to trudno spodziewać się, że będzie sprawiał problem po całej nocy stygnięcia.

Rozgrzej silnik, zmęcz go, wróć do domu i zrób próbę. To jest 5-10 min. pracy.

sqiddy25 napisał/a:
Gdzie ten czujnik sięznajduje ttak w ogóle?

W komorze silnika... czemu nie używasz szukajki?

W załączniku masz obrazek ilustrujący gdzie znajduje się czujnik położenia wałka rozrządu - camshaft. Obrazek pochodzi z RAVE, a czujnik jest oznaczony pomarańczową ramką. Do czujnika dopięta jest wtyczka o numerze C0176.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sisero 



Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 23
Skąd: Tarnow / Madryt

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 28, 2014 14:53   

Witam pisalem wczesniej ze moj Roverek troche kreci nim zalapie , mam jeszcze jedno pytanie , na postoju jak przygazuje ok.1800 obrotow i tak przytrzymam 20 sekund zaczyna chodzić dziwnie( jak benzyna kiedy ma przebicie na kablach )i wtedy kopcic taki niebiesko-bialy dym czuć jakby ropą
, czy to by wskazywalo na wtryski? (oleju ani plynu mi nieubywa)
Ostatnio zmieniony przez sisero Pią Lut 28, 2014 22:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lut 28, 2014 16:29   

ropa ma czarny kolor, olej niebieski, a plyn chłodniczy biały - gdy są spalane. Biały tez się może pojawiać gdy auto jest zimne
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sisero 



Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 23
Skąd: Tarnow / Madryt

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 02, 2014 21:21   

Mam takie pytanie jak ciężko odpala może to być spowodowane dawką rozruchową lub kontem wtrysku tak jak to jest np w grupie vw. I należy ją zmodyfikować. Czy w roverkach jest inaczej.?
 
 
sqiddy25 



Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 62



Wysłany: Wto Mar 04, 2014 08:40   

Dzięki za odpowiedz dzisiaj postaram się to ogarnąć. I dam znać
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT] Problem z odpalaniem
grzybol Rover serii 75, MG ZT 17 Pon Wrz 15, 2008 19:23
Rowan
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
tommytae Rover serii 75, MG ZT 14 Nie Lip 05, 2009 18:33
SeniorA
Brak nowych postów R75 1.8 MG Problem z odpalaniem
seba_hg1995 Rover serii 75, MG ZT 13 Pon Gru 11, 2017 23:46
chudy86044
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
tal009 Rover serii 75, MG ZT 33 Nie Mar 01, 2015 11:44
czarek532
Brak nowych postów [R75] Problem z odpalaniem
ukah12 Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Lut 05, 2014 22:04
ukah12



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink