Forum Klubu ROVERki.pl :: SWAP 20T2R -> 20T2N
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
SWAP 20T2R -> 20T2N

myślał ktoś o tym? może ktoś ma takie doświadczenie za sobą?
Autor Wiadomość
saib 



Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 29
Skąd: Niedaleko



Wysłany: Sro Maj 14, 2008 18:39   SWAP 20T2R -> 20T2N

Tłukę się i tłukę tym 86-konnym 20T2R i dochodzę do wniosku, że zeswapowanie do 20T2N byłoby zajebistą opcją.

Czy może też już ktoś o tym myślał i ma jakieś pojęcie, czy taka opcja wchodzi w grę?
A może ktoś już zrobił coś takiego i orientuje się w kosztach i może zna miejsce, gdzie możnaby zrobić taki swap?

Po takiej zmianie byłoby pięknie, bo jak się orientuje wtedy w grę wchodzi także włożenie chipa i to jest całkiem konkretna propozycja.
Będę wdzięczny za wszelkie info.

[ Dodano: Sob Maj 24, 2008 18:09 ]
Naprawde nikt, Panowie? :(
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 14, 2008 18:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mr 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 21
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Cze 05, 2008 02:09   Re: SWAP 20T2R -> 20T2N

saib napisał/a:

Czy może też już ktoś o tym myślał i ma jakieś pojęcie, czy taka opcja wchodzi w grę?


Teoretycznie, jest to możliwe. Sam myślałem o takim zabiegu jak miałem 420D. Silnik jest identyczny, osprzęt to już inna sprawa; inna pompa, większe turbo, większe sprzęgło i docisk, icek i mnóstwo różnych dupereli ale to co mnie od tego skutecznie odwiodło to elektryka wraz z innym ecu - wiązki inne i nie wszystkie od anglika pasują. Skończyło się tak, że podniosłem ciśnienie doładowania, zaślepiłem egr i zwiększyli mi dawkę paliwa - wyszło 98PS i ~210 nm. Zabrakło czasu na założenie ic , mbc i wycięcie kata - pewnie auto było by bardziej żwawe i mniej dymiło w upalne dni ;) Całkiem przyjemnie się tym jeździło.
 
 
saib 



Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 29
Skąd: Niedaleko



Wysłany: Czw Cze 05, 2008 10:36   

Możesz więcej napisać o tych zabiegach?
Jakaś dokładniejsza instrukcja?

Jako pół-laik w takich sprawach byłbym wdzięczny. ;)

98 koni brzmi bardzo zachęcająco!
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 06, 2008 15:30   

saib napisał/a:
Możesz więcej napisać o tych zabiegach?
Jakaś dokładniejsza instrukcja?

Ja też chętnie poczytam ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Nie Cze 22, 2008 17:44   

Chyba przedmówca nie ma racji do końca, bo turbina jest identyczna (ja u siebie zakładałem od SDI, mam D), podejrzewam że skrzynia, sprzęgło i cała reszta też. Oczywiście wiązka na pewno jest inna, ale jej wymianę można tłumaczyć tym że kostki połączeniowe w roverach są do d***.
Zaślepienie egr i odłączenie przepływki zwiększa spalanie i moc, to samo jest w przypadku gdy zwiększamy ilość paliwa na pompie (to chyba każdy wie). Według mnie to opłaca się rzeczywiście wyłączyć ten egr i przepływkę z użytku (lepsza praca na niskich obrotach), wywalić katalizator też (kilka koni więcej za darmo) o ile w jego miejsce wejdzie rura Decat. Ciśnienie doładowania można zwiększyć nieznacznie. IC zamontowałem gdy miałem uszkodzony samochód, więc tak naprawdę nie wiem jaka jest różnica.
Co do różnic między 20T2N i 20T2R to co ja zauważyłem to inny rodzaj pompy, komputera, wiązki przewodów, linka do gazu i jej uchwyty, założony intercooler i to wszystko. Założenie chipa w SDI to to samo co zwiększenie dawki paliwa w D, dlatego bo tzw. chip to zwykły wzmacniacz podnoszący napięcie, którego produkcja to koszt 10zł domowym sposobem. W zależności od napięcia podawana jest odpowiednia ilość paliwa. Ja jeżdżę 420D z zamontowanym IC, podniesionym (nieznacznie) ciśnieniem doładowania, odłączonym przepływomierzem i zaworem egr, tankuję paliwo verva. Moja mama posiada civica z 2004 roku (113km 1.6 benz coś około 950-1050kg wagi) i przyspieszenie mają można powiedzieć identyczne, a katalizator miałem zapchany i chyba nie jest jeszcze do końca wypalony z sadzy. A tak w ogóle to polecam lekturę mojego tematu. http://forum.roverki.eu/v...%F3w++angielsku
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [20T2R] krótszy lewarek zmiany biegów - shortshifter
montował ktoś?
saib Tuning mechaniczny 13 Pon Lis 24, 2008 16:08
saib
Brak nowych postów [MGF] SWAP 3.0 V6 ??
Maxiking Tuning mechaniczny 23 Nie Sie 07, 2011 21:33
Marrkus
Brak nowych postów [ R 214 i ] SWAP 1.4 i na 2.0 TDI ( 101 KM )
najnowszy85 Tuning mechaniczny 5 Pią Sty 18, 2008 10:41
piter34
Brak nowych postów SWAP z VTi
ciekawość
spider666 Tuning mechaniczny 2 Sob Lis 14, 2009 13:37
dobryziom
Brak nowych postów swap
ivi199 Tuning mechaniczny 45 Sro Sty 22, 2014 12:24
tuners



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink