Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Sprawa dość dziwna:
W dwóch Roverkach 75tkach tylne opony po zewnętrznych stronach, ścierają się zdecydowanie bardziej w stosunku do reszty opony. Sprawdziłem też w kolejnych dwóch innych modelach - również tą samą sytuację. W żadnym z nich nic nie stuka, nie puka, nie buczy w tylnym zawieszeniu. Normalnie podejrzewałbym coś nie tak w tylnym zawieszeniu, ale, że to już w 4 autach to samo, to może jakaś przypadłość modelu ? Przebiegi od 130 do 150000km. U Was też tak jest?
_________________ F.T.H8TER5 and join the music!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 16:12, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 12:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kiedyś czytałem w jakiejś prasie motoryzacyjnej artykuł o tym problemie. Krótko mówiąc jest to przypadłość wszystkich aut z zawieszeniem wielowahaczowym z tyłu zwłaszcza sedanów i kombiaków. Przyczyną głównie jest to, że dużo się jeździ bez obciążenia. rozmawiałem potem z wulkanizatorem, to zalecił mi dobierać opony, które na wewn. stronach nie maja "grubych kostek". Ponoć styl jazdy też ma na to wpływ. Miałem ten problem w swoim R400. Jeden komplet opon mi wyząbkowało, naszczęście że już tak czy owak był na wykończeniu. Drugi jak narazie jest
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 13:24
Piotrass napisał/a:
Sprawa dość dziwna:
W dwóch Roverkach 75tkach tylne opony po zewnętrznych stronach, ścierają się zdecydowanie bardziej w stosunku do reszty opony. Sprawdziłem też w kolejnych dwóch innych modelach - również tą samą sytuację. W żadnym z nich nic nie stuka, nie puka, nie buczy w tylnym zawieszeniu. Normalnie podejrzewałbym coś nie tak w tylnym zawieszeniu, ale, że to już w 4 autach to samo, to może jakaś przypadłość modelu ? Przebiegi od 130 do 150000km. U Was też tak jest?
Chyba w RAVE jest opisana procedura ustawiania zbieżności tylnego zawieszenia w R75 - jak ma być dociążony tył podczas ustawiania. Może tu leży problem.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sro Wrz 08, 2010 17:18
Dobrze,że ktoś poruszył ten temat.Kupiłem moje auto właśnie z takimi oponami z tyłu.Ponieważ uważałem,że Vikingi są kiepskie,zmieniłem na Nokiany.Zbyt mało przejechałem żeby zobaczyć efekt.Początkowo myślałem,że poprzedni właściciel po ustawieniu zbieżności z przodu zrobił przekładkę na tył,ale mój wulkanizator(dla mnie guru w tym temacie) powiedział,że to już któraś R75 z czymś takim u niego w zakładzie.
U mnie nic nie ząbkuje, byłem na geometrii, koleś wszystko ustawił tak jak potrzeba, z tyłu, też, bo wyczytał w swej księdze tajemnic, że w R75 też z tyłu się ustawia. Już rok i nic się nie dzieje, a na geometrię pojechałem ze względu na opony przednie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum