Wysłany: Czw Sty 10, 2013 13:33 [R75] ABS - problem po wymianie tarcz i klocków
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Wymieniłem:
Z przodu klocki (Jurid) - wymienione tydzień wcześniej i nie było problemu.
Z Tyłu - 2 sprężyny, 2 amortyzatory, 2 tarcze (GIRLING, ale na tarczach było logo TRW)
i klocki (Mintex) - wymieniam części które moim zdaniem mogą mieć wpływ na działanie ABS.
Jeździłem 1 dzień po mieście i było ok. - wczoraj pojawił się problem - bez poślizgu zaczęły włączać się ABSy pod koniec hamowania ( jak już prawie stałem), po kilku hamowaniach włączyła się kontrolka ABS ( zostały wyłączone), po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu problem najpierw znikł, a potem znów się pojawił i tak 3 razy. Dziś to samo.
Jakieś pomysły - a może rozwiązanie jest proste tylko ja nie wiem
Proszę o szybką pomoc bo za tydzień wyjeżdżam na narty.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 10, 2013 13:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Sty 10, 2013 15:48
dziuniek, to jest objaw uszkodzenia łożyska ( pierścienia magnetycznego ) albo zabrudzenia czoła czujnika ABS.W Twoim przypadku trzeba sprawdzić tył.Ale może też być usterka pompy ABS na skutek niewłaściwej wymiany klocków hamulcowych ( cofania cylinderka ).
SeniorA napisałeś :
" Ale może też być usterka pompy ABS na skutek niewłaściwej wymiany klocków hamulcowych ( cofania cylinderka )."
Najprawdopodobniej będę zmieniał tarcze na wiosnę (mają już mały rancik ale przy zmianie kółek zmierze sobie i podejmę decyzję o wymianie) no i klocki. Do tej pory robiłem to tylko w eR 400 i cofałem cylinderek ściskaczem domowej roboty mając tylko odkręcony korek na zbiorniczku płynu hamulcowego. Po wymianie wszystko działało ok. (400seta miała ABS). Jak zrobię tak w 75 to będzie ok? I o co chodzi z tą niewłaściwą wymianą klocków? nie chciałbym sobie przez niewiedzę autka uziemić.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Sty 10, 2013 17:59
dzelo23 napisał/a:
o co chodzi z tą niewłaściwą wymianą klocków?
chodzi o to, że przy cofaniu tłoka należy założyć na odpowietrznik wężyk zanurzony w płynie i poluzować go w momencie cofania tłoka ,żeby nadmiar płynu nie szedł w przeciwnym kierunku i nie wracał do pompy ABS (możliwość uszkodzenia zaworków) i pompy hamulcowej (możliwość wywinięcia uszczelnienia nazywanym przez producenta "flip" uszczelki cylindra ).
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Czw Sty 10, 2013 18:07, w całości zmieniany 2 razy
A jak to sprawdzić czy to jest zabrudzenie czujnika czy uszkodzenie łożyska lub pompy ABS ? - czy na kompie wyjdzie, czy może jakimś domowym sposobem można?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum