Wysłany: Sob Sty 31, 2015 13:46 [R75] Problem z odpaleniem
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
WItam, jak w temacie po 3 dniowym postoju auta dzis rano chcialem pojechac na zakupy jak zawsze pilotem otwarlem auto (1 kliknieciem ) otwarly sie drzwi kierowczy po czym wlozylem kluczyk w stacyjke przekrecilem na zaplon a tu cisza , zadna kontrolka sie nie swieci , radio nie dziala , zapalilem swiatla - swiatla sieca na zewnatrz jak i wewnatrz .
Pomyslalem ze moze slaby akumulator ladowalem przez godzine i nic to samo cisza po przekreceniu kluczyka kumpel podjechal wzielismy na kable i cisza
Alarm sie uzbraja otwiera zamyka , swiatla sie pala ,akumulator naladowany na 75 %
koledzy pomozcie ........
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 31, 2015 13:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
[ Dodano: Sob Sty 31, 2015 15:29 ]
bezpieczniki w komorze silniki 1,3,4 sa ok
nie wiem co z ta 12 , nie wiem jak wyglada przepalony taki bezpiecznik nie mialem jeszcze z takim do czynienia a czy moge go podmienic widzialem ze sa tam takie same od oswietlkenia chyba ?
to mam go podlaczyc na cala noc, czy to mozliwe zeby swiatla wew -zew swiecily alarm sie uzbrajal a auto nie palilo nawet zadna kontrolka sie nie zapali
[ Dodano: Sob Sty 31, 2015 18:57 ]
sprawdzilem te bezpieczniki 1,3,4 wizualnie sa ok , lecz nie ma na nich pradu na pozostalych jest....
czy to cos oznacza ?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lut 01, 2015 08:52
jak bezpieczniki i aku OK , to dostań się do kostki stacyjki i sprawdź czy jest 12V na pinach 5 i 6 ( przewody brąz/popielaty ) i 7(pom/biały), jak jest ,to po przekręceniu kluczyka ( zapłon ) na pinie 2,3,10 i 9 . Rozruch : napięcie na pinie 8.
Jak sie dostać do tej kostki?
Pisałem o tych bezp ze one sa dobre wizualnie lecz gdy sprawdzam je miernikiem nie ma tam prądu a na innych jest czy to jest normalne
[ Dodano: Nie Lut 01, 2015 14:04 ]
dostalem sie do kostki ( to ta po lewej stronie kierownicy) sprawdzilem napiecia
na pinie 5 - 12V
na pinie 6 - 6,5V
pozostale pini brak napiecia
co to moze oznaczac?
[ Dodano: Nie Lut 01, 2015 14:59 ]
dodalem zdjecie kostki stacyjki i jakie tam sa kable jak pisalem w poprzednim poscie na pinach
5 - 12V
6 - 6,5V
po przelaczeniu na zaplon na pinach
2 - brak napiecia
3 - brak przewodu w pinie
9 - brak napiecia
10- brak przewodu w pinie
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lut 01, 2015 16:15
piny 5 i 6 zasilane są FL 12 A ( 12 V ),a stacyjka w II położeniu łączy 6 z 9 i 6 z 2 ,tu powinno być 12V ( bo to jest sygnał dla ECM i immobilisera. ) . Podałbym napięcie z 5 na pin 9.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lut 01, 2015 18:21
No tak , bo to połączenie miało zastąpić kostkę (stacyjkę). Teraz trzeba by odpiąć kostkę sprawdzić co tam się dzieje i przewód od FL12 do pinu 6. Może kostka do wymiany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum