Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z odpaleniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
trebuh75 



Dołączył: 17 Sty 2015
Posty: 21



  Wysłany: Sob Sty 31, 2015 13:46   [R75] Problem z odpaleniem
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

WItam, jak w temacie po 3 dniowym postoju auta dzis rano chcialem pojechac na zakupy jak zawsze pilotem otwarlem auto (1 kliknieciem ) otwarly sie drzwi kierowczy po czym wlozylem kluczyk w stacyjke przekrecilem na zaplon a tu cisza , zadna kontrolka sie nie swieci , radio nie dziala , zapalilem swiatla - swiatla sieca na zewnatrz jak i wewnatrz .
Pomyslalem ze moze slaby akumulator ladowalem przez godzine i nic to samo cisza po przekreceniu kluczyka kumpel podjechal wzielismy na kable i cisza

Alarm sie uzbraja otwiera zamyka , swiatla sie pala ,akumulator naladowany na 75 %

koledzy pomozcie ........
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 31, 2015 13:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Sty 31, 2015 14:29   

sprawdź bezpieczniki w komorze silnika FL1,3,4,12
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
trebuh75 



Dołączył: 17 Sty 2015
Posty: 21



Wysłany: Sob Sty 31, 2015 15:29   

to sa zwykle bezpieczniki?

[ Dodano: Sob Sty 31, 2015 15:29 ]
bezpieczniki w komorze silniki 1,3,4 sa ok
nie wiem co z ta 12 , nie wiem jak wyglada przepalony taki bezpiecznik nie mialem jeszcze z takim do czynienia a czy moge go podmienic widzialem ze sa tam takie same od oswietlkenia chyba ?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Sty 31, 2015 16:31   

12 to bezpiecznik FL 12 , sprawdza się omomierzem albo żaróweczką
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
trebuh75 



Dołączył: 17 Sty 2015
Posty: 21



Wysłany: Sob Sty 31, 2015 17:01   

zamienilem na inny i nic cisza ,akumulator podladowany cisza
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Sty 31, 2015 18:32   

akumulator naładuj na 100%
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
trebuh75 



Dołączył: 17 Sty 2015
Posty: 21



Wysłany: Sob Sty 31, 2015 18:57   

to mam go podlaczyc na cala noc, czy to mozliwe zeby swiatla wew -zew swiecily alarm sie uzbrajal a auto nie palilo nawet zadna kontrolka sie nie zapali ??

[ Dodano: Sob Sty 31, 2015 18:57 ]
sprawdzilem te bezpieczniki 1,3,4 wizualnie sa ok , lecz nie ma na nich pradu na pozostalych jest....
czy to cos oznacza ?
 
 
tyloniusz 



Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 31
Skąd: grodzisk wlkp.



Wysłany: Sob Sty 31, 2015 18:57   

Sprawdź czy czerwona kontrolka miedzy zegarami mryga , gaśnie jak otwierasz z pilota.
 
 
trebuh75 



Dołączył: 17 Sty 2015
Posty: 21



Wysłany: Sob Sty 31, 2015 19:03   

konktrolka mruga po otwarciu gasnie
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sob Sty 31, 2015 22:02   

Ze stacyjką wcześniej nie miałeś jakichś problemów? Coś się zacinało, nie łączyło. Może stacyjka nie działa.
 
 
trebuh75 



Dołączył: 17 Sty 2015
Posty: 21



Wysłany: Sob Sty 31, 2015 22:28   

Juz tez myślałem o stacyjce ,tylko czy tak od razu by sie posypała ?
I co mogło sie tam zepsuć czytałem o jakimś kablu ze sie przepala ..
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lut 01, 2015 08:52   

jak bezpieczniki i aku OK , to dostań się do kostki stacyjki i sprawdź czy jest 12V na pinach 5 i 6 ( przewody brąz/popielaty ) i 7(pom/biały), jak jest ,to po przekręceniu kluczyka ( zapłon ) na pinie 2,3,10 i 9 . Rozruch : napięcie na pinie 8.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
trebuh75 



Dołączył: 17 Sty 2015
Posty: 21



Wysłany: Nie Lut 01, 2015 09:13   

Jak sie dostać do tej kostki?
Pisałem o tych bezp ze one sa dobre wizualnie lecz gdy sprawdzam je miernikiem nie ma tam prądu a na innych jest czy to jest normalne
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lut 01, 2015 09:25   

trebuh75 napisał/a:
Jak sie dostać do tej kostki?
ściągnąć osłonę kolumny kierownicy ( wcześniej dolną osłonę deski nad pedałami ). Musi być napięcie na FL12 / 50A. , na pozostałych po zapłonie.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
trebuh75 



Dołączył: 17 Sty 2015
Posty: 21



Wysłany: Nie Lut 01, 2015 15:06   

Dziś pokombinuje i dam znać....

[ Dodano: Nie Lut 01, 2015 14:04 ]
dostalem sie do kostki ( to ta po lewej stronie kierownicy) sprawdzilem napiecia
na pinie 5 - 12V
na pinie 6 - 6,5V
pozostale pini brak napiecia

co to moze oznaczac?

[ Dodano: Nie Lut 01, 2015 14:59 ]
dodalem zdjecie kostki stacyjki i jakie tam sa kable jak pisalem w poprzednim poscie na pinach

5 - 12V
6 - 6,5V

po przelaczeniu na zaplon na pinach

2 - brak napiecia
3 - brak przewodu w pinie
9 - brak napiecia
10- brak przewodu w pinie

po przekreceniu na rozruch w pinie

8 - 12V

[ Dodano: Nie Lut 01, 2015 15:06 ]
foto
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lut 01, 2015 16:15   

piny 5 i 6 zasilane są FL 12 A ( 12 V ),a stacyjka w II położeniu łączy 6 z 9 i 6 z 2 ,tu powinno być 12V ( bo to jest sygnał dla ECM i immobilisera. ) . Podałbym napięcie z 5 na pin 9.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
trebuh75 



Dołączył: 17 Sty 2015
Posty: 21



Wysłany: Nie Lut 01, 2015 16:20   

jestem zielony w tym temacie opisalem jak najlepiej potrafilem
czy w tej kostce nie jest za malo kabli?
a jak mam polaczyc 5 z 9
na 2,9 nie ma nic V

jak bys mogl i chcial podaj mi nr telefonu zadzwonil bym do ciebie
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lut 01, 2015 16:45   

trebuh75 napisał/a:
jestem zielony w tym temacie opisalem jak najlepiej potrafilem
dobrze ,ja zrozumiałem
trebuh75 napisał/a:
czy w tej kostce nie jest za malo kabli?
to zależy od wyposażenia
trebuh75 napisał/a:
jak mam polaczyc 5 z 9
przewodem zewrzeć przewody w tych pinach
trebuh75 napisał/a:
na 2,9 nie ma nic V
bo właśnie nie łączy kostka albo jest przerwa w zasilaniu z bezpiecznika FL 12 i dlatego chcę zasilić z pinu 5
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
trebuh75 



Dołączył: 17 Sty 2015
Posty: 21



Wysłany: Nie Lut 01, 2015 17:09   

Zwarlem 5 i 9 odpalił lecz nie reagoje na kluczyk , wyłączyłem , wyciągnąłem kluczyk i dalej chodził nie zgasł dopiero gdy odczepilem 5 od 9
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lut 01, 2015 18:21   

No tak , bo to połączenie miało zastąpić kostkę (stacyjkę). Teraz trzeba by odpiąć kostkę sprawdzić co tam się dzieje i przewód od FL12 do pinu 6. Może kostka do wymiany.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem.
Czujnik położenia wału korbowego czy wałka rozrządu?
Siwus181 Rover serii 75, MG ZT 109 Czw Lut 16, 2017 08:34
sknerko
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem
m1c3k Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Lip 19, 2012 15:07
kranik01
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem
qiver77 Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Gru 24, 2016 17:00
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem
wired Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Lut 08, 2013 16:48
wired
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem - CDT
satan Rover serii 75, MG ZT 28 Pon Maj 16, 2011 21:00
zaniewka



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink