Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam wszystkich. Od jakiegos czasu walcze z ABS najpierw czujnik przedniego lewego kola teraz podczas hamowania trykocze ABS i zauwazylem ze od czasu do czasu podczas jazdy zapala sie kontrolka hamulca recznego. po zgaszeniu i ponownym odpaleniu nie swieci, az znowu sie gdzies zapali niezaleznie.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 01, 2015 09:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Gru 01, 2015 11:57
duże prawdopodobieństwo , że to w którym był wymieniany czujnik ABS , bo wtedy najczęściej dochodzi do uszkodzenia pierścienia albo zabrudzenia.Czyli lewy przód.
Zacząłbym od tego koła w którym był zmieniany czujnik ABS. Jak był problem przy wyciaganiu czujnika i trzeba było rozwiercać by go wydłubać w częściach to uszkodzenie pierścienia jest bardzo możliwe...
to jest objaw uszkodzenia pierścienia magnetycznego ABS w łożysku.
Rozumiem, że odnosisz się do "podczas hamowania trykocze ABS" a nie do "od czasu do czasu podczas jazdy zapala sie kontrolka hamulca recznego" ?
Jeśli głupie pytanie to przepraszam
prebenny, o tym to ja doskonale wiem
Chodzi mi raczej o to, czy przy uszkodzonym pierścieniu magnetycznym zawsze będzie informować nas o tym fakcie kontrolka hamulca postojowego?
To że może informować o innych usterkach ukł. hamulcowego to jest jasne, ale czy również o uszkodzeniu pierścienia?
Pytam ponieważ u mnie ABS nie działa. Po diagnozie komputerowej okazało się, że wszystkie czujniki są sprawne jednakże w prawym tylnym kole czujnik nie widzi piasty, ale sam w sobie jest dobry. Diagnoza prosta według mechanika - coś z pierścieniem magnetycznym.
U mnie kontrolka ABS-u się pali a hamulca postojowego nie.
Dlatego pytam ponieważ mechanik wskazał na pierścień a nic mi nie trykocze i nie świeci mi się kontrolka "ręcznego".
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Gru 05, 2015 17:50
Alex_Tom napisał/a:
Rozumiem, że odnosisz się do "podczas hamowania trykocze ABS"
tak
Alex_Tom napisał/a:
Jeśli głupie pytanie to przepraszam
pytanie jest zasadne , bo kontrolka ręcznego to też układ EBD ( jego usterka powiązana np. z pompą ABS ).Jak jest usterka tylko ABS ( np. pierścień lub czujnik ) , to świecą kontrolki ABS i ETC . Jak świecą kontrolki ABS , ETC i ręcznego, to jest awaria EBD i ABS.
[ Dodano: Sob Gru 05, 2015 17:50 ]
Alex_Tom napisał/a:
mechanik wskazał na pierścień a nic mi nie trykocze
Spróbuj wykonać analizę pomiaru prędkości kół w module ABS.
Być może czujnik nie zgłasza błędów ale tak naprawdę działa źle..
Każde koło powinno pokazywać tą samą prędkość, jeśli w jednym jest inna( zaniżona/zawyżona) to tam szukaj problemu;]
Jak jest usterka tylko ABS ( np. pierścień lub czujnik ) , to świecą kontrolki ABS i ETC . Jak świecą kontrolki ABS , ETC i ręcznego, to jest awaria EBD i ABS.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Gru 07, 2015 10:18
Alex_Tom napisał/a:
U mnie kontrolka ABS-u się pali a hamulca postojowego nie.
tzn. kiedy się pali ?, po włączeniu zapłonu zapala się i gaśnie po kilku sek i zaraz zapala się na nowo , czy po uruchomieniu silnika , czy podczas jazdy, czy po użycia hamulca , czy niezależnie od okoliczności pali się cały czas po włączeniu zapłonu.. To wszystko jest ważne do szukania przyczyny.
Po włączeniu zapłonu pali się cały czas bez względu na okoliczności.
Raz na może 50 uruchomień silnika gaśnie po włączeniu zapłonu (czyli jak przejdzie test) ale jak tylko powoli ruszę tak, że nawet sprzęgła nie puszczę do końca to i tak się zapala, no ale to mówię, rzadko się tak zdarza a tak to pali się non stop.
Zagłębiając się bardziej, przy obecnej pogodzie gdy zahamuję sobie na nawierzchni śliskiej, mokrej, wciskam pedał hamulca do końca i czuje pulsowanie na nodze tak jak to jest przy sprawnym ABSie. Ale też nie zdarza się to za każdym razem a jeśli już się zdarzy to kontrolka ABSu i tak świeci non stop.
Myślę, że nie ma co się doszukiwać problemu. Tym bardziej, że komputer pokazał prawy tył. W przerwie świątecznej pojadę do warsztatu, podłącze jeszcze raz kompa by zinterpretować lepiej usterkę i zajrzę w ten prawy tył.
A z jakich przyczyn pierścień mógł się uszkodzić? Nic tam nie zaglądałem, czujnika nie wymieniałem tym bardziej go nie rozwiercałem tam.
Witam mam problem z ABS'em. Prawdopodobnie któryś pierścień magnetyczny uszkodzony lub zabrudzony. Licznik działa, tempomatu ani navi nie posiadam. Więc o ile się nie mylę prawy przód odpada. Chcę się dowiedzieć który pierścień szwankuje czy takim interfejsem da radę to zrobić:
http://allegro.pl/elm-327...5943202080.html
Dodam że posiadam Rovera 75 2.0 cdt 1999r i nie jestem pewny czy ten interfejs OBDII da sobie radę z ABS'em. Z góry dziękuje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum